آیت الله نوری همدانی: روحانیت همواره در کنار مردم است| مسؤولان زندگی خود را هم تراز مردم قرار دهند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که روحانیت همواره در کنار مردم است، گفت: خداوند لازم کرده است در دولت حق، مسؤولان زندگی خود را هم تراز مردم قرار دهند تا فقر و گرانی ها بر مردم سنگینی نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید صبح امروز در همایش «نقش حوزه انقلابی در ماندگاری انقلاب اسلامی» که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که آیات و روایات زیادی در زمینه فتنه ها و چگونگی برخورد با آن ها وارد شده است، گفت: بر اساس فرمایشات معصومان(ع) راهی که مسلمانان در پیش رو دارند، راهی هموار نیست و باید دانست که بر سر راه فتنه هایی وجود دارد که طبق مبانی دینی باید با آن ها رفتار کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که انشعابات دین اسلام از سایر ادیان بیشتر است، اظهار داشت: از یک سو این انشعابات و از سویی دیگر هم تحریف و تضعیف دین اسلام سبب به وجود آمدن فتنه ها شده است.

وی با بیان این که فتنه ها سعی دارند تا جریان حق را باطل و جریان باطل را حق جلوه دهند، ابراز داشت: همواره دو طیف علما و مجاهدان در زمینه مقابه با فتنه ها نقش پررنگی داشته اند؛ البته ناگفته نماند که این دو با یکدیگر مانعه الجمع نیست و یک شخص می تواند هم عالم و هم مجاهد باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: حوزه ها باید عالمانی تربیت کنند که در فقاهت عمیق باشند و بتوانند مردم را با حکمت یعنی دلیل، برهان و استدلال به دین دعوت کرده و فتنه ها را نیز برای آن ها تبیین کنند.

این مرجع تقلید با بیان اهمیت جهاد در مبانی اسلام عنوان کرد: دین اسلام آن عالمی را می طلبد که صددرصد با مبانی دینی گام بردارد و همچنین ابتدا خودسازی کرده تا بتواند دیگران را به خوبی تربیت کند.

وی علما را ادامه دهنده راه انبیای الهی خواند و بیان کرد: امروزه این علما هستند که باید پا در جایگاه پیامبران بگذارند و فتنه ها را خنثی سازند؛ به عبارت دیگر علما باید ابتدا فتنه ها را به خوبی بشناسند و سپس آن را به دیگران بشناسانند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نگرانی پیامبر اکرم(ص) سردمداران گمراه و گمراه کننده بود، مطرح کرد: علمای بزرگ اسلام در طول تاریخ به پیروی از ایشان هیچگاه در برابر حاکمان ظالم ساکت نمی نشستند و همواره در کنار مردم و با مردم در راه اسلام گام برمی داشتند، بر این اساس امروه نیز علما باید این چنین اوصافی داشته باشند تا انقلاب را از فتنه ها رهایی بخشند؛ بنابراین در رده نخست کادرسازی اسلامی در برابر فتنه ها طلاب و علما قرار دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که مجاهدان راه اسلام در ابتدا باید به جهاد اکبر بپردازند، گفت: خودسازی لازمه موفق شدن است؛ دست اندر کاران حوزه انقلابی باید به گونه ای قدم بردارند که مردم روش انبیای الهی را در حرکات شان مشاهده کنند تا بتوانند به آن ها اعتماد کنند.

وی بر ضرورت تربیت عالمان فقیه و مجاهد از سوی حوزه های علمیه تأکید کرد و اظهار داشت: چرا باید به گونه ای باشد که علمایی که سال ها قبل از دنیا رفتند دیگر جایگزینی ندارند و چرا در برخی شهرهای بزرگ هیچ مجتهد شاخصی دیگر وجود ندارد؛ ما امروزه عالمان فقیه بسیار کمی داریم و باید بدانیم که تا افرادی فقیه و مجتهد تربیت نکنیم نمی توانیم به عنوان وزنه ای برای اسلام تبدیل شویم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با  با بیان این که روحانیت باید اعلام کند که با مردم و درکنار مردم است، مطرح کرد: در نظر امام راحل مردم بسیار مهم بود و امروز باید تلاش کنیم تا فقر را ریشه کن کرده و برای مردم رفاه ایجاد کنیم، زیرا اولین سفارش امام(ره) این بود که به فکر مردم باشیم، ساده زندگی کنیم و کنار آن ها باشیم.

این مرجع تقلید افزود: دولت ما دولت اسلامی و علوی است و خداوند لازم کرده است تا در دولت حق، مسؤولان زندگی خود را هم تراز مردم قرار دهند تا فقر و گرانی ها بر مردم سنگینی نکند.



(خبری بعدی) »



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17