ریشه مشکلات اقتصادی به دلیل جهادی کار نکردن است

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این که نیاز است تا با مفسدان اقتصادی به گونه ای برخورد شود که مردم اثر این کار را در زندگی خودشان ببینند، گفت: ریشه مشکلات به دلیل جهادی کار نکردن است.
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، امام جمعه موقت مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی با اشاره به دسیسه ها و توطئه های دشمن در اوایل انقلاب، گفت: آنان می خواستند انقلاب را در مدت یک هفته نابود کنند که موفق به انجام این کار نشدند.

وی با بیان اینکه بعد از هشت سال جنگ تحمیلی آنان دست از دشمنی برنداشتند و فتنه ۸۸ را به راه انداختند، افزود: اما در شرایط فعلی مردم نسبت به امور و توطئه های دشمن آگاهی و شناخت و بصیرت پیداکرده اند و دشمن نمی تواند به بهانه گرانی در کشور آشوب ایجاد کند.

امروز استکبار در جنگ با ما اقدام به فشارهای اقتصادی و تبلیغاتی دارد

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به این مطلب که امروز استکبار در جنگ با ما اقدام به فشارهای اقتصادی و تبلیغاتی دارد، اظهار کرد: در عین حال در این وضعیت خاص که ما در یک جنگ تمام عیار هستیم برخی مسؤولان نسبت به شرایط اقتصادی کشور غفلت کرده اند که این غفلت سبب و زمینه خیانت به مردم و بیت المال را فراهم کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که در این وضعیت دشمنان گرانی را از بزرگترین شهرهای ایران تا کوچکترین روستاهای کشور گسترش دادند و قیمت ها دقیقه ای شد، تصریح کرد: در واقع این شرایط به جنگ دشمن کمک کرد چرا که آنان در فشارهای اقتصادی به دنبال اضطراب در بین ملت، یأس و ناامیدی، احساس بن بست و بدبین کردن مردم به مسؤولان هستند.

انتقاد سازنده به جای انتقاد مخرب

وی با بیان اینکه در کنار این مشکلات اقتصادی افرادی هستند که انتقاد می کنند، تصریح کرد: از طرفی اگر انتقاد دلسوزانه و آگاهانه باشد به رشد حرکت قوای سه گانه کمک می کند که اگر انتقاد همراه با تخریب باشد فعالیت های سودمند و مفید مسؤولان هم نادیده گرفته می شود.

امام جمعه موقت مشهد در ادامه ترسیم اثرات ناشی از غفلت های مسؤولان در مسایل اقتصادی گفت: در این وضعیت بدبینی نسبت به مسؤولان افزایش می یابد و مردم به قوای سه گانه و نهادهای انقلابی بدبین می شوند که اینها از دیگر اثرات انتقادهای نادرست است.

وی با بیان اینکه انتقاد همراه با کمک و همراهی و دلسوزی سازنده است، بیان داشت: برای حل مشکلات نیاز است که مسؤولان به صورت جهادی وارد عرصه شوند و کار و تلاش کنند تا اتحاد و انسجام لطمه نبیند.

ریشه مشکلات به دلیل جهادی کار نکردن است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به این مطلب که نیاز است تا با مفسدان اقتصادی به گونه ای برخورد شود که مردم اثر این کار را در زندگی خودشان ببینند، تصریح کرد: از طرفی در همین شرایط برخی می خواهند مشکلات را بر گردن نظارت استصوابی شورای نگهبان و به گردن نهادهای انقلابی و مقاومت بیندازند در حالی که ریشه مشکلات به دلیل جهادی کار نکردن است.

وی با بیان اینکه راه اصلاح در این کشور وجود دارد و بن بستی نیست، تصریح کرد: هیچ مسئله نگران کننده ای در ایران وجود ندارد که قابل حل نباشد به شرط آنکه مسؤولان بشنوند چرا که آینده ایران طلایی است از دشمن نباید ترسید که تفرقه و جدایی و حزب بازی و اشرافی گری ترس دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 4