منابر باید منشأ ایجاد تحول در افراد باشد| طلاب در ایام تبلیغی نباید در قم بمانند

حضرت آ‌یت الله سبحانی با تأکید بر انجام رسالت تبلیغی از سوی طلاب تصریح کرد: منبرها باید منشأ ایجاد تحول بر افراد و جامعه باشد.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم و عزاداری سیدالشهدا(ع)، به بیان توصیه های کوتاهی به طلاب درباره فعالیت های تبلیغی در این ایام پرداخت.

وی تأکید کرد: طلاب و مبلغان نباید در قم بمانند بلکه باید پا در رکاب بوده و برای انجام رسالت خود به فعالیت های تبلیغی در سراسر کشور بپردازند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: طلاب باید به این موضوع توجه داشته باشند که اسلام محمدی الحدوث و حسینی البقا است، به همین دلیل باید در ایام عزای سیدالشهدا(ع) با تمسک به مکتب حسینی به تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری منابر اظهار داشت: مبلغان باید توجه داشته باشند که مسائل منبر با موضوعات سیاسی مخلوط نشود، مسائل سیاسی در جای خود قرار دارد اما در این ایام باید به موضوع محرم و تبلیغ دین پرداخت.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در منبر باید مردم را به تهذیب اخلاق، صبر وبردباری، ملاحظه قواعد شرع، احکام خانواده و عقاید توجه داد، ابراز داشت: در منبر باید مسائلی مطرح شود که در مردم مؤثر باشد.

وی عنوان کرد: منبرها باید منشأ ایجاد تحول بر افراد و جامعه باشد، منابر باید بر جوانان تأثیر داشته باشد به همین دلیل منبرها باید مبتنی بر آیات و روایات باشد و در آن اخلاق و تاریخ بیان شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر تبیین نهضت و مکتب حسینی در جامعه خاطرنشان کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) نگهبان و حافظ دین شدند و اسلام عزیز به وسیله تمسک به نهضت حسینی بقا پیدا می کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 5 =