آیت الله نوری همدانی: وظیفه روحانیت کنار زدن فضای غبار آلود و روشنگری درباره فتنه ها است

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با بیان این که باید در برابر فتنه ها بایستیم و در جامعه روشنگری کنیم، گفت: وظیفه روحانیت کنار زدن فضای غبار آلود و شناساندن فتنه ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار جمعی از طلاب بسیجی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و با تأکید بر این که روحانیت باید علائم و فتنه های آخرالزمان را بشناسد و به مردم بشناساند، گفت: دغدغه پیامبر اسلام(ص) نسبت به امت خود در آخرالزمان این بود که فتنه ها را بشناسند و روشنگری کنند و عقل خود را به کار بگیرند، ۳۰۰ آیه در قرآن مسلمین را به تامل و تفکر دعوت می کند و تفکر و تعقل از ویژگی های مسلمانان واقعی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که جریان های فتنه انگیز باید شناخته و در جامعه تبیین شود، اظهار داشت: طلاب باید با نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و معارف غنی اسلامی آشنایی داشته باشند و معارف آن را در زمینه های مختلف مانند مقابله با فتنه ها تبیین کنند.

وی با اشاره به فرمایشی از  امام علی(ع) درباره فتنه از نهج البلاغه ادامه داد: امیرمومنان می‌فرماید منشأ وقوع فتنه ها تبعیت از هوای نفس است یعنی به جای توجه به فرهنگ اهل بیت(ع) هوای نفس متجلی می شود و افراد بر اساس هواها قوانینی را به وجود می آورند و بر خلاف دین الهی فکر می کنند و گام بر می دارند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: اگر باطل را با حق مخلوط نکنند وضع حق و باطل مشخص خواهد بود اما دشمنان همواره این دو را مخلوط می کنند تا فضا را غبار آلود کرده و جامعه را فریب دهند، فتنه یعنی لباس حق پوشاندن به باطل تا جذابیت ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: کسانی که با خدا و فرهنگ ربانی و عقلانی ارتباط دارند می توانند تشخیص این فضای غبار آلود را که دشمنان ایجاد می کنند تشخیص دهند، باید در برابر فتنه ها بایستیم و در جامعه روشنگری کنیم، وظیفه روحانیت کنار زدن فضای غبار آلود و شناساندن فتنه ها است.

این مرجع تقلید با اشاره به فتنه های امروز جبهه استکبار علیه امت اسلام خاطرنشان کرد: مسلمانان نباید در برابر فتنه ها ساکت و آرام بنشینند، هیاهوهای امروز فتنه های دشمنان بوده و آمریکا رییس فتنه گران و شیطان بزرگ است.

وی اضافه کرد: جبهه مقاومت به رهبری ایران جبهه حق است اما دشمن از همه ابزارهای خود استفاده می کند تا این جبهه حق را زمین بزند، وظیفه مهم علما و روحانیت تبیین و روشنگری است، زمانی کشور تحت سیطره استکبار بود اما حضرت امام نقاب از چهره نفاق کنار زد و استکبار را شناساند و اتقلاب را به پیروزی رساند، کار دشمن اسلام هراسی و شیعه هراسی است تا اجازه ندهد صداق حق مکتب اهل بیت(ع) و اسلام به جهانیان برسد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 4 =