مشکلات کشور باید ریشه ای درمان شوند/مردم از گرانی و بیکاری رنج می برند  حضرت آیت‌الله نوری همدانی گفتند: من خودم به بازار می‌روم و از نزدیک با شرایط جامعه آشنا هستم، مردم با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و ما باید به وضع مردم نگاه کنیم به دنبال چاره‌اندیشی باشیم، مشکلات در کشور باید از ریشه درمان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای دفاتر استانی دیده‌بان شفافیت و عدالت که در دفتر این مرجع عالی‌قدر برگزارشد، بیان داشت: جامعه سالم باید در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقشی کامل را ایفا کند و در صورت بروز رخنه دریکی از این ابعاد جامعه دچار مشکلاتی خواهد شد.

ایشان تصریح کردند: اسلام دینی کامل با مبنایی است که رخنه‌ها در آن نفوذ نکنند، سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت باید بر مبنای اسلام عمل کند و احیا کردن مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر باشد زیرا این سازمان برای رفع نا عدالتی‌ها و شفاف‌سازی تشکیل‌شده است.

این مرجع تقلید گفتند: امیرمومنان علی(ع) به مردم کوفه می‌فرماید اگر مال و اموال من درزمانی که حکومت را تحویل می‌دهم بیش از آن چیزی بود که حکومت را تحویل گرفتم بدانید به شما خیانت کرده و از بیت‌المال سوءاستفاده کرده‌ام.

ایشان مطرح کردند: قیام همه‌جانبه در برابر منکرات ترویج‌شده در جامعه بر همگان لازم و ضروری است و سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت باید در برابر ضد ارزش‌ها سکوت نکند و اقدام عملی در این راستا داشته باشد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی عنوان کردند: شکی نیست که مردم در وضعیت بد اقتصادی به سر می‌برند و گرانی و بی‌کاری یکی از معضلات جامعه کنونی ما است.

ایشان تأکید کردند: در کشور ما تجهیزات فراوانی وجود دارد و با نظارت و هماهنگی بین نهاد و ارگان‌ها و همچنین آحاد مردم می‌شود از مشکلات عبور کرد.

معظم له ابراز داشتند: من خودم به بازار می‌روم و از نزدیک با شرایط جامعه آشنا هستم، مردم با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و ما باید به وضع مردم نگاه کنیم به دنبال چاره‌اندیشی باشیم، مشکلات در کشور باید از ریشه درمان شوند.

ایشان گفتند: حجاب یکی دیگر از مسائلی است که باید موردبررسی قرارگرفته شود، دولت باید از وزارت‌ها و نهادهای خود مسئله حجاب را شروع کند و ما شاهد این در بدنه دولت نبودیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کردند: چند سال است که مسئله ربای بانکی وجود دارد و ما همیشه تأکید داشته‌ایم دراین‌باره، دیرکرد در قرض یکی از انواع ربای بانکی محسوب می‌شود؛ قران کریم در هفت جا با ربا مبارزه کرده و صریحاً تأکید داشته است.

ایشان اذعان داشتند: دعوت مردم به شاخص‌های انقلاب اسلامی از وظایف مهم به شمار می‌رود، امروز ملاقات زیادی صورت می‌گیرد ولی ما دغدغه عمل راداریم، امروز اسرائیل که به تعبیر امام خمینی(ره) غده‌ای سرطانی است باید از صحنه روزگار محو شود.

معظم له در پایان یادآور شدند: کودک کشی‌هایی که در منطقه ایجاد می‌شود به‌واسطه آمریکا، اسرائیل و عربستان صورت می‌گیرد و ما در این قبال مسئولیت سنگینی بر عهده‌داریم؛ راهپیمایی اربعین باید به همایش مقابله با استکبار جهانی تبدیل شود و نباید به زیارت اکتفا شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 6 =