لایروبی فاضلاب‌های معابر اهواز توسط طلاب و روحانیون

زمانی که کارگران شهرداری در مکانی دیگر مشغول به کار بودند، روحانیون برای تسریع در روند رفع آب‌گرفتگی معابر، دست به کار شده و فاضلاب های معابر مناطق حاشیه‌ای اهواز را لایروبی کردند.لایروبی فاضلاب‌های شهری توسط طلاب و روحانیون

تقریباً یک هفته از باران سه روزه اهواز می‌گذرد و از زمانی که شدت باران وضعیت مناطق حاشیه‌ای اهواز را بحرانی کرد، طلاب و روحانیون جهادی اهواز، برای بهبود اوضاع دست به کار شده و به کمک نیروهای خدماتی شهرداری آمدند.

از آن زمانی که روحانیت پایِ کارِ انقلاب و مردم، برای بهبود اوضاع وارد کار شد، روزبه‌روز و ساعت به ساعت وضعیت آب‌گرفتگی معابر مناطق حاشیه‌ای اهواز بهتر شده است.

بحمدالله با همت طلاب و روحانیون و البته اقدام جهادی شهردار منطقه ۶ اهواز، روز گذشته همه آب‌های سطحی اهواز تخلیه و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

اما تنها مشکلی که مردم با آن در وضعیت فعلی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گرفتگی لوله‌های فاضلاب است. البته این مشکل طبیعی است! مگر می‌شود چهار روز آب درون منازل مردم باشد و لوله‌های فاضلاب دچار مشکل نشوند!؟.

به‌هرحال پس از جلسه تیم فنی قرارگاه جهادی اهواز با آیت اهوازی، شهردار منطقه ۶، مشخص شد که فاضلاب‌های شهری نیاز به لایروبی دارند. اما آیا می توان یک روزه همه فاضلاب‌های منطقه ۶ را لایروبی کرد!.

بر این اساس، مجدد فراخوانی مبنی بر حضور طلاب و روحانیون برای لایروبی فاضلاب‌های شهری ارسال و تعدادی از جوانان پایِکارِ مردم، وارد میدانِ کارِ جهادی و انقلابی شدند.

طلاب و روحانیون در گروه‌هایی چند نفره تقسیم شده و در سطح منطقه کوی علوی پخش شدند تا هماهنگ و یک روزه، همه فاضلاب‌ها لایروبی شوند که انصافا تلاش آنان مثمر ثمر واقع شده و زحمات آنها نتیجه داد.

یکی از بیشترین چیزهایی که نظرم را به خود جلب می کرد، نگاه عجیب با چشمانِ از کاسه بیرون آمده مردم بود که مگر می شود یک آخوند، فاضلاب شهری را تخلیه کند!

خیلی از مردم به ویژه جوانان همراه روحانیون شده و به آنها کمک می کردند و خیلی های دیگر نیز فقط نظاره گر بوده و با موبایل‌هایشان فیلم برداری می کردند.

البته قطعا این سؤال برای بعضی از مردم پیش می آمد که چرا آنها؟ مگر این کار، وظیفه کارگران شهرداری نیست؟! حتی شاید برای جلب توجه این کار را انجام می دهند!؟ اما آنان نمی دانستند که شهرداری به دلیل حجم و وسعت منطقه با کمبود نیرو مواجه شده و اگر بنا بود فقط به کارگران خود اکتفا می کرد، شاید کار لایروبی چندین روز به طول می انجامید.

به هر حال، هر طوری که بود، طلاب و روحانیون قرارگاه جهادی مدرسه علمیه امام خامنه ای و ولی عصر(عج) اهواز، با مشقت فراوان، فاضلاب‌ها را لایروبی کرده و تا حد ممکن، وضعیت بهداشتی مردم را سر و سامان بخشیدند.

تصاویر پیش رو، روایت گر بخش کوچکی از زحمات طلاب و روحانیونی است که خالصانه و عندالله برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 10