وجود اختلاف طبقاتی زیبنده جامعه اسلامی نیست| هیچ دانش آموزی نباید به دلیل ناتوانی مالی از تحصیل محروم شود

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی با بیان این که در جامعه اسلامی نباید اختلاف طبقاتی وجود داشته باشد، تأکید کرد که هیچ دانش آموزی نباید به دلیل ناتوانی مالی از تحصیل محروم شود.

حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در دیدار رییس و اعضای انجمن ناشران آموزشی با بیان این که کشور در برخی مسائل عقب افتاده است و باید بیشتر از این ها تلاش شود، گفت: چرا خود ایران با این عظمت و گستردگی نباید تولید کاغذ داشته باشد.

وی افزود: ایران اسلامی در دنیا نمونه است و شاهد اتحاد بی بدیل ملت ایران با یکدیگر هستیم، حضور مردم در راهپیمایی های عظیم با وجود برخی مشکلات شوخی نیست و نباید تصور شود که کار راحتی است، کشورهای دیگر نمی توانند مردم خود را این چنین به صحنه بیاورند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که ایران اسلامی به برکت مدیریت عالی امام و رهبری پیشرفت های بسیاری داشته است، اظهار داشت: با یک اشاره رهبر انقلاب همه جمعیت از زن و مرد در صحنه  حضور پیدا کرده و از انقلاب حمایت می کنند.

وی با اشاره به وحدت ملت ایران با وجود مختلف بودن ادیان و مذاهب ادامه داد: برادران اهل سنت و اقلیت های دینی نیز همواره برای حمایت از نظام اسلامی در صحنه حاضر هستند، باید از نعمت وحدت اجتماعی که در کشور وجود دارد نهایت استفاده را انجام داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که با توجه به وجود منابع بسیار، ایران اسلامی باید از همه جهت غنی شود، ابراز داشت: مرحوم امام همواره تأکید داشتند که نگویید نمی توانیم بلکه روحیه ما می توانیم را تقویت کنید، نمی توانیم باید از دایره فکر و لغات جامعه به ویژه مسؤولان حذف شود.

وی عنوان کرد: ما می توانیم کارهای بزرگی در این کشور انجام دهیم منتهی نیازمند همت مسؤولان و دست به دست هم دادن جامعه است، اگر ملت و اقشار در کنار هم باشند و دست به دست هم دهند می توان کشور را در بسیاری از جهات غنی کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: دولت باید مساعدت های لازم را داشته باشد و مردم هم یاری کنند تا بتوانیم طرح ها را اجرایی کنیم، اگر امکانات لازم را داشته باشیم می توانیم بسیاری از مشکلات را با اتکا به داخل حل کنیم.

وی یکی از علت های اختلاف طبقاتی را وجود کمبودها دانست و اضافه کرد: در اختلاف طبقانی عده ای متمکن کارهای خود را پیش می برند اما کار عده ای مستضعف لنگ می ماند، اگر تشکیلات و خدمات همگانی شود مشکلات حل خواهد شد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، در راحتی قرار دادن مدارس غیر انتفاعی و تبعیض قائل شدن بین دانش آموزان این مدارس با دانش آموزان طبقات ضعیف جامعه را نا مطلوب دانست و گفت: نباید مستضعفان را رها کنیم و امکانات را تنها در اختیار طبقه های متمکن جامعه قرار دهیم که سبب حسرت و ناراحتی طبقات ضعیف شود.

وی افزود: عدالت اجتماعی اقتضا می کند که از همه طبقات جامعه به ویژه محرومان و مستضعفان دستگیری شود، در زمینه نخبه پروری بسیاری از همین افراد مستضعف استعدادهای بسیاری دارند  و می توانند در آینده از مسؤولان کشور باشند که باید از آن استفاده شود، نباید مردم را به دید ضعیف نگاه کرد و هیچ دانش آموزی نباید به دلیل ناتوانی مالی از تحصیل و آموزش محروم شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که باید در کشور همه همدل و یکدست بوده و مستضعفان را رها نکنیم، اظهار داشت: در زمینه آموزشی هم باید دانش آموزان مستعد و نیازمند را تحت پوشش قرار داد، اگر فاصله های طبقاتی از بین برود همه نفع خواهند برد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 12