خواص بی بصیرت در فتنه ۸۸ برای رسیدن به منفعت و قدرت به استخدام دشمن درآمدند

امام جمعه مشهد گفت: خواص بی بصیرت دشمن و توطئه های آن ها را می شناختند اما برای منفعت طلبی و قدرت یابی به استخدام دشمنان در فتنه ۸۸ در آمدند.

آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده  ولی فقیه در خرسان رضوی امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی در خطبه اول به شیطان شناسی با توجه به نهج البلاغه اشاره کرد.

وی با اشاره به خطبه ۶۴ از نهج البلاغه، گفت: امیرالمومنین(ع) در این خطبه سه خصوصیت را برای مومن بیان می کند که فرد مومن همیشه درمقام نصیحت خود است و هرجا جریان نفسانی در او فوران می یابد، نفس خود را نصیحت می کند که در جهت نفسیات قدم بر ندارد.

آیت الله علم الهدی افزود: فرد مومن هرگاه خلافی از او سر می زند، اظهار توبه و ندامت می کند و آن روزی که جریان غریزه جنسی و تمایلات نفسانی او فوران کرده و عقل و بینش او را به دنبال خود بکشد، عقل و ایمان خود را بر غریزه نفسانی پیروز می کند.

نماینده  ولی فقیه در خرسان رضوی به توجه جوانان به این فرمایشات امیرالمومنین(ع) تأکید و ابراز کرد: امام علی(ع) این خصوصیات را برای جوانان بیان می کند چون جوان در مسیر خود با آرزوها و رویاهای افسانه ای قرار دارد و حضرت این آرزوها را بزرگترین عامل فریب دهنده برای انسان در دورن خود او معرفی می کند.

وی به راهبرد شیطان برای فریب انسان اشاره و بیان کرد: وقتی انسان به دنبال تحقق رویاهای خود مانند تأمین زندگی مرفه است، شیطان به سراغ وی آمده و برای رسیدن به این آرزوها معصیت و نافرمانی خدا را معرفی می کند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که در عرصه جوانی رویاسازی بزرگترین خطر است و همه مشکلات از این جا به وجود می آید، گفت: شما جوان متدین و عشق به اهل بیت(ع) دارید و زندگی مرفه و با عیش و نوش می خواهید، از همین جا خطر به وجود می آید و شیطان برای رسیدن به این آمال به فریب انسان می پردازد که این رکاب شیطان است.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: همین که فرد به طرف گناه رفت، شیطان بر او غلبه می کند و هر وقت به فکر خدا و آلودگی رفتار و گفتار خود می افتد، شیطان به او می گوید که دیر نمی شود، هنوز فرصت دارید و بعد توبه می کنید، توبه  به صورت یک آرزو برای فرد می شود و یک زمانی چشم باز می کنید و می بینید که دیگر راه برگشت ندارید چون در محاصره شیطان قرار گرفته اید.

وی به پدر و مادرها برای مراقبت از جوانان خود هشدار داد و گفت: جوان به تنهایی نمی تواند مسیر خود را تنظیم کند، شما به عنوان پدر و مادر و خیرخواه به جوان خود توجه کنید، ببینید چگونه مسیر زندگی خود را می گذراند و جوان خود را راهنمایی کنید.

آیت الله هاشمی شاهردوی در فقه ساختاری و تخصصی از نبوق ارزشمندی برخوردار بود

آیت الله علم الهدی در ادامه در خطبه دوم با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهردوی، خاطرنشان کرد: ایشان مرجع عالیقدر و عالمی بودند که در فقه ساختاری و فقه تخصصی از نبوق ارزشمندی برخوردار بودند و در عرصه سنگربانی انقلاب از سنگربانان مجاهد بوده و در همه عرصه های انقلابی حضور داشتند و در راه مبارزاتی، سه برادر ایشان شهید شدند.

نماینده  ولی فقیه در خرسان رضوی با بیان این که از دست دادن چنین عالمی برای انقلاب و عرصه علم و به عنوان نماینده خبرگان برای مردم ضایعه ای اسفناک بود، گفت: به مناسبت رحلت این عالم گرانقدر روز دو شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء، مجلس ختم در حرم مطهر رضوی برگزار می شود و مردم برای تقدیر از مقام علم و فقاهت در این مراسم حضور یابند.

وی به شرکت در راهپیمایی سالروز حماسه ۹ دی توصیه کرد و افزود: روز یکشنبه که سالروز حماسه خودجوش مردم درعرصه ولایت مداری در سال ۸۸ است، از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی حرکت می کنیم و مردم به خاطر عشق به ولایت و نشان دادن این که پای ستون خیمه ولایت  هستند، در این راهپیمایی شرکت کنند.

حماسه ۹ دی باطل السحر فتنه بود

آیت الله علم الهدی با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند:«حماسه ۹ دی باطل السحر فتنه بود»، اظهار کرد: با توجه به این فرمایش رهبری، فتنه ۸۸ سحر و جادوی استکبار جهانی بود و حرکت خودجوش و ولایت گرایی مردم برای دفاع از حریم سیدالشهدا(ع) باطل السحر این فتنه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که دشمن تلاش دارد تا در سال ۹۸ فتنه از نوع فتنه ۸۸ ایجاد کند، ابراز کرد: فتنه ۸۸ سپری شد و حال مهم فتنه ۹۸ است و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند: «استکبار جهانی و دشمن در سال ۹۷ زمینه سازی برای فتنه ۹۸ می کند.»

خصوصیات فتنه ۸۸

وی با اشاره به خصوصیات فتنه ۸۸، گفت: دشمن در فتنه ۸۸ در حرکت فتنه گرانه اش رهبری و ولایت را به عنوان ستون خیمه این نظام هدف گرفت و انتخابات  فقط بهانه بود چون مجری انتخابات دولت است و رهبری نه مجری و نه ناظر است و حال اگر اشکالی بود به دولت حمله کنند اما این ها در جریانی که رهبر هیچ نقشی نداشت، به رهبر حمله کردند پس معلوم است که نقشه دشمن است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که ما در سال ۹۸ با فتنه ای نظیر فتنه ۸۸ روبرو هستیم، افزود: همان گونه که در فتنه ۸۸ با اتصال به جریانی در برابر رهبر ایستادند در سال ۹۸ نیز مشکلات اقتصادی، وضعیت معیشت مردم و استیصال قشر آسب پذیر را وسیله می کنند تا به رهبری حمله کنند در حالی که این ها مربوط به رهبر ی نیست و مربوط به سوء مدیریت دولت و مجلس است.

امام جمعه مشهد با بیان این که استخدام خواص بی بصیرت از خصوصیت دیگر فتنه ۸۸ بود، گفت: خواص بی بصیرت دشمن و توطئه های آن ها را می شناختند اما برای منفعت طلبی و قدرت یابی خود به استخدام آمریکا و اروپا که مجری منویات آمریکا است، در آمدند.

وی اردوکشی خیابانی جریان لاییک را از دیگر خصوصیت فتنه ۸۸ بیان و اظهار کرد: در سال ۸۸ این اردوکشی خیابانی را به راه انداخته و با روزه خواری در روز قدس و به مقدسات اسلامی توهین کرده و پرچم «باحسین» را به آنش کشیدند.

آیت الله علم الهدی افزود: دشمن از اعتراض مردم برای مشکلات خود به نفع خود بهره کشی می کند و در ۵ دی پارسال برخی از مردم برای شکایات از مشکلات معیشتی خود در میدان شهدا تحصن کردند اما دشمن از این به نفع خود استفاده کرد و این جریان لاییک به اسم مشکلات اقتصادی مردم در اردوکشی خیابانی برای مقابله با نظام به میدان آمدند.

نقشه دشمن برای ایجاد فتنه ۹۸

امام جمعه مشهد به نقشه دشمن در مقدمه سال ۹۷ برای فتنه ۹۸ اشاره و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند:«خزانه داری آمریکا اتاق جنگ با ایران است»، خوان زاراته، معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه داری امریکا در مصاحبه ای گفت:«برای قراد دادن ایران در تنگنا و سخت کردن شرایط کشور به حضور کامل FATF لازم است.» طبق اظهار خود استکبار جهانی، FATF  وسیله ای است برای در تنگنا و شدت اقتصادی قرار دادن کشور و این توطئه دشمن است.

وی افزود: حال خواص بی بصیرت ما با تصویب CFT در مجلس شورای اسلامی زمینه را فراهم کرده و این بهانه را به دست دشمن داده تا در سال ۹۸ بهانه جویی کرده و ما را در اجماع جهانی در حصر اقتصادی قرار دهند.

آیت الله علم الهدی افزود: بصیرت این نیست که ببینیم سال ۸۸ چه اتفاقی افتاد بلکه بصیرت این است که بدانیم در سال  ۹۸ چه می شود، مردم با همان قدرت سال ۸۸ در برابر دشمن ایستاده و فتنه دشمن به هر شکلی باشد را نقش برآب می کنند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 1 = 5