بزرگنمایی و سیاه نمایی مشکلات کار دشمن است/ امروز آمریکا از مجاهدان ما وحشت دارد

نماینده مقام معظم رهبری در عراق گفت: مردم مشکلات جدی اقتصادی دارند و وظیفه مسؤولان هم برطرف کردن این مسائل است، اما در عین حال بزرگنمایی و سیاه‌نمایی در این زمینه کار دشمن است.

آیت‌الله سیدمجتبی حسینی در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: خدا در کلام‌ الله مجید درباره شهدا می‌فرماید «مبادا گمان ببرید کسانی که در راه خدا کشته شدند مردگان هستند بلکه اینها زندگانی هستند که در محضر خدا روزی می‌خورند».

نماینده مقام معظم رهبری در عراق افزود: افراد خبیث به‌محض مرگ عذابشان در برزخ شروع می‌شود تا محشر شود و بعد به‌جهنم طولانی بروند، اما یک عده مانند کسانی هستند که به خواب رفته‌اند، روحشان از بدن آزاد می‌شود و شاهدند و در مکان‌های مختلف حضور دارند، مانند پیامبر و ائمه(ع) که در زیارتشان هم می‌گوییم و شهادت می‌دهیم تو سلام مرا می‌شنوی و جواب می‌دهی.

وی ادامه داد: یک عده از این افراد که بعد از مرگ زنده هستند، کسانی هستند که تحت امر امام زمان(عج) و نائبش در راه خدا جنگیده‌اند، اینها زنده هستند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند در آیه بعد خداوند می‌فرماید «اینها شاد و خوشحالند و نسبت به بازماندگانشان مستبشر هستند».

آیت‌الله حسینی بیان کرد: ما دیده ایم که چگونه خانواده‌های شهید و ملت ایران که بازمانده و وارث شهدا هستند مورد بشارت شهدا قرار گرفتند و خاصیت شهید این است که بعد مرگش شجاعت و شهامت در دل‌ها بیشتر می‌شود و هرچه شهید در جامعه‌ای ببشتر شود شجاعت بیشتر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد دشمن پیش‌بینی می‌کرد سوریه فقط دو ماه دوام بیاورد اما نیروی شهادت نتیجه دیگری را رقم زد و به پیروزی‌های بلندی نیز رسیدیم و امیدواریم در آینده نزدیک اتفاقات بهتری رقم بخورد.

وی متذکر شد: مردم در عراق و سوریه هم وقتی مورد فتنه قرار گرفتند و جوانانشان کشته شدند و به میدان‌های جنگ آمدند و جنگیدند روحیه‌شان تقویت شد، فاطمیون، زینبیون و حیدریون نیز روحیه‌شان ببشتر شد و با شجاعت در میدان‌های جنگ ظاهر شدند و با همین تعداد کم و امکانات قلیل بر آمریکا و داعش پیروز شدند، چون روحیه بالایی داشتند.

آیت‌الله حسینی خاطرشان کرد: در عراق نیز حیدریون حاضر هستند و قبل از آن نیز در جنگ ایران و عراق در قالب سپاه بدر به‌کمک ایران آمدند و تعداد زیادی شهید در ایران دادند، امروز روحیه بالاتری دارند، اوایل کار در ایران تعدادشان اندک بود اما در پایان عدد آن‌ها به هزاران نفر رسید و تعداد بسیار زیادی نیز شهید دادند اما مقاومت کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق گفت: آمریکا درصدد بود عراق را به یک پایگاه منطقه‌ای در مقابل ایران تبدیل کند و مقابل سوریه، فلسطین و مقاومت لبنان قد علم کند، اما همان سربازان با هدف قراردادن سربازان آمریکایی آن‌ها را مجبور کردند این کشور را ترک کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در نجف پایگاه مهمی داشتند اما وحشت آن‌ها را فراگرفت و فرار کردند، دیگر در میان مردم امروز عراق، جرأت نفوذ ندارند و ترامپ برای آمدن به عراق، شبانه و با پرواز و به تعبیر خودش چراغ خاموش آمد و برگشت و حتی یک نفر از مسؤولان عراقی حاضر نشد با او دیدار کند.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه امروز آمریکا از این مجاهدان وحشت دارد و خداوند متعال در دل اینها وحشت ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: یمن نیز واقعا مظلوم است و عربستان آنجا را بمباران می‌کند و مردم یمن در فقر و محاصره شدید اقتصادی هستند، اما مردم یمن روحیه بالایی دارند، شاهد قضیه نیز این است که راهپیمایی‌ها و تجمعات در صنعا و شهرهای دیگر یمن عدد بسیار بالایی است با اینکه هر لحظه ممکن است مورد بمباران سعودی‌ها قرار بگیرند.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق عنوان کرد: عربستان نوکر آمریکا و گاو شیرده این کشور است و با توجه به جمیع این جهات شاهد هستیم که مردم یمن روحیه بالایی دارند و روح شهادت‌خواهی روزبه‌روز در دنیا در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: آنچه باعث خشم آمریکا و همدستانش شده این است که با این همه هزینه بالایی که در عراق کرده هیچ برگ برنده‌ای ندارد و این تعبیر خود ترامپ است که گفت ۷ تریلیون دلار در عراق هزینه کردیم اما هیچ برگ برنده‌ای نداریم، اما روزبه‌روز ارتباط عراق و ایران بهتر می‌شود.

آیت‌الله حسینی با بیان اینکه رابطه مردم عراق و ایران دوستانه و صمیمانه است، افزود: این ارتباط خوب تا حدی است که مدارسی به‌نام امام خمینی(ره) در نجف و کربلا ساخته شده است و این سبب خشم دشمن و مستکبران شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تشییع این شهدا، روح معنویت را در میان مردم می‌دمد، خاطرنشان کرد: دشمن عنوان کرد قصد داریم ایران را ریشه‌کن کنیم اما جوانان ما قوی‌تر شدند و ما در اکثر سال‌ها شاهد هستیم که در آستانه مناسبت‌هایی مانند ۲۲ بهمن دشمن تهدید کند، اما ملت ما هرچه بیشتر تهدید شود بیشتر پای کار می‌آید و امسال نیز ملت ما بیشتر و بهتر حضور پیدا خواهند کرد.

وی تاکید کرد: ما به آمریکا نیازی نداریم و اگر قرار به‌حل مشکلی باشد در درون کشور خودمان حل می‌شود، این شعار مهم ما است و در قرآن نیز بر این نکته تصریح شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: کسانی که دل به غرب بسته‌اند و ضد انقلاب هستند، هراس دارند اما ما نباید از آن‌ها هراس داشته باشیم، زیرا شیطان تنها دوستان خودش را می‌تواند بترساند.

نماینده مقام معظم رهبری در عراق با بیان اینکه بسیاری از کشورهای منطقه در مقابل آمریکا اراده‌ای ندارند و حرف‌های آمریکا را در منطقه عنوان می‌کنند، تصریح کرد: فتنه فرهنگی از فتنه نظامی سخت‌تر است زیرا در فتنه نظامی دوست و دشمن مشخص است اما در فتنه فرهنگی این مرز مشخص نیست.

وی یادآور شد: مردم مشکلات جدی اقتصادی دارند و وظیفه مسؤولان هم برطرف کردن این مسائل است، اما در عین حال بزرگنمایی و سیاه‌نمایی در این زمینه کار دشمن است، آمریکا به‌دنبال مأیوس کردن و دلسرد کردن مردم ما است و مسائل اقتصادی را آخر خط نشان دهد، در حالی که خیلی از کشورهای غربی نیز با مسائل اقتصادی دست به گریبان هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 14