مسؤولان رابطه را بر ضابطه ترجیح ندهند

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که مسؤولان نباید رابطه را بر ضابطه ترجیح دهند، گفت: انتخاب افراد ناصالح برای تعلیم و تربیت خیانت به جامعه است.

حضرت آیت الله محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در دیدار مسؤولان گزینش آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با اشاره به این که انسان باید به نصیحت های بزرگان جامه عمل بپوشاند، گفت: خداوند همواره انسان ها را در معرض امتحان قرار می دهد تا روشن شود چه مقدار از بندگانش اهل عمل به دستورات الهی هستند.

وی با بیان این که زمین هیچگاه از حجت خداوند خالی نمی شود، اظهار داشت: خداوند از ابتدای خلقت تاکنون همواره افرادی را برگزیده است تا مسؤولیت رسالت امر الهی را بر دوش بکشند؛ انبیای الهی مبعوث شدند تا راه و رسم زندگانی را به بشریت بیاموزند و اگر این بزرگواران نبودند معلوم نبود هم اکنون در چه حالی به سر می بردیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آمار جرم و جنایت در جامعه ابراز کرد: انبیای الهی همواره در کنار پرداختن به هدایت ها و تشریح برنامه های الهی به مردم توصیه می کردند که به حقوق همدیگر تجاوز نکنند؛ امروز هر جرم و جنایتی که در جامعه بشری رخ می دهد ریشه در عدم توجه به مبانی الهی دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که گزینش معلمان یک مسأله کلیدی است، عنوان کرد: امروز سرنوشت دانش آموزان در دست معلمان است، بنابراین کسانی که در عرصه گزینش فعالیت می کنند باید توجه داشته باشند که در گلوگاه قرار دارند و باید افرادی را برای این امر مقدس انتخاب کنند که اهل خلاف و خیانت نباشند.

وی انتخاب افراد ناصالح برای تعلیم و تربیت دانش آموزان را خیانت به جامعه دانست و افزود: اگر افراد صالح، مؤمن و متعهد برای امر تعلیم و تربیت دانش آموزان انتخاب شوند، بدون شک در آینده شاهد نیروهای خوب، مؤثر و انقلابی خواهیم بود.

حضرت آیت الله  علوی گرگانی با بیان این که عمر انسان بسیار کوتاه است، تأکید کرد: کسانی که در جامعه مسؤولیت دارند به ویژه کسانی که گزینش معلمان بر عهده آن ها است، باید به گونه ای عمل کنند که اگر امروز عمرشان به پایان برسد، عملکردشان در طول زندگی مورد رضای خداوند قرار گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه «اِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدّاً» گفت: ایمان بدون عمل و عمل بدون ایمان بی ارزش بوده و فایده ای ندارد، زیرا این دو مقوله همانند دو بال برای ترقی انسان است.

وی با بیان این که نیت به اعمال انسان جهت داده و به آن بها می بخشد، خطاب به حاضران در جلسه گفت: اگر نیت شما از انجام اعمال گزینشی رضای خداوند و خدمت به مردم باشد، قطعاً خدای متعال به کارتان برکت داده و پیشرفت خواهید کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که مسؤولان نباید رابطه را بر ضابطه ترجیح دهند، اظهار داشت: امروز باید مراقب باشیم تا حق افراد پایمال نشود، بر این اساس همواره باید افراد شایسته و صالح برای تصدی امور مهمی همچون امر تعلیم و تربیت انتخاب شوند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 5 =