چهار شاخصه مهم حوزه انقلابی از نگاه آیت الله اعرافی

آیت الله اعرافی به تبیین شاخصه های مهم حوزه انقلابی پرداخت و تاکید کرد: حوزه ای انقلابی است که بتواند برای اداره خوب جامعه تولید فکر و محتوا کند.

آیت الله اعرافی امروز در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم، با اشاره به لزوم تحقق منویات رهبری معظم انقلاب و مراجع عظام در حوزه  به لزوم توجه به منویات ولی امر مسلمین و مراجع  عظام تاکید کرد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به بعضی از برنامه ها و اقدامات انجام شده در مدیریت کلان حوزه ابراز داشت: برای طراحی جامع و برنامه ریزی کلان حوزه، هرآنچه در جامعه مدرسین و مجمع نمایندگان طلاب بوده است دیده شد و سعی شده، نگاه کلان جامع به خوبی مدنظر قرار بگیرد و برای آینده ریل گذاری شود.

آیت الله اعرافی با بیان این که همه برنامه های  متعدد و مهم و طراحی شده در همین مشکلات مالی و کمبود و امکانات بوده است سعی شده است، کمبود امکانات در مسیر پیشرفت حوزه خللی وارد نسازد، خاطر نشان ساخت: طرح هایی که برای پیشرفت همه جانبه حوزه در نظر گرفته شده است، بر اساس حوزه انقلابی مبنای دقیق و جامع می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان چهار شاخصه حوزه انقلابی خاطرنشان ساخت: حوزه ای انقلابی است که بتواند برای اداره خوب جامعه  تولید فکر و محتوا کند؛ کادری بسازد که پاسخگوی همه نیازها باشد؛ گفتمان تمدنی و نوینی که امام راحل(ره) برای مقابله با مستکبرین عالم بنا نهادند را تبیین و ترویج کند و در نهایت نیز در مقام عمل در مسیر  تقویت انقلاب اسلامی، رهبری حمایتگر باشد.

خاطرنشان می شود: اساتید حاضر در این دیدار، به دیدگاه های خود درباره حوزه های علمیه  و مسائل آموزشی و پژوهشی آن پرداختند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + 8 =