آیت الله علوی گرگانی:داد مردم از گرانی ها بلند است /مسؤولان به وعده های اقتصادی خود عمل کنند/تأکید آیت الله علوی گرگانی بر اهتمام حوزه به تبلیغ در عرصه بین المللی آ/ضرورت نشر معارف نهج البلاغه در سطوح حوزوی و دانشگاهی

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با ابراز نگرانی از وضعیت اقتصادی کشور، از مسؤولان خواست که به جای حرف درمانی در میدان عمل به مشکلات معیشتی مردم رسیدگی کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان این متأسفانه گاهی حرف ها بیش از عمل است، گفت: در صحبت ها پیش روی ها زیاد است اما عرصه عمل چندان رضایت بخش نیست.

وی افزود: گاهی مسؤولان قول هم می دهند اما در عمل به آن ترتیب اثر داده نمی شود که نتیجه این رفتار در مشکلات جامعه قابل مشاهده است، صدا و ناله مردم از مشکلات معیشتی و اقتصادی و گرانی ها بلند است و مردم در بخش های اقتصادی رضایتمندی پایینی دارند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که چرا وضعیت کشوری که دارای سرمایه های عظیم است باید این چنین باشد، اظهار داشت: رهبر انقلاب بارها تذکرات لازم را دادند و فرمودند که باید از اقتصاددانان برای حل مشکلات اقتصادی استفاده شود.

وی ادامه داد: مسؤولان نباید اجازه دهند که مردم در فشار باشند، از سویی بانک ها به صورت قبلی کار خود را پیش می برند و مردم را تحت فشار بیشتر قرار می دهند، بارها درباره وضع بانک ها تذکر دادیم اما چرا به وضع بانک ها رسیدگی نمی شود تا فشار از مردم برداشته شود؟

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که نکات مدنظر رهبر انقلاب، بزرگان و علما باید عملی شود و مجلس باید در این راستا عمل کند، ابراز داشت: مسؤولان باید به گونه ای عمل کنند که مردم راضی باشند.

وی عنوان کرد: قبول داریم که فشارها و تحریم ها وجود دارد اما اگر خودمان دست به دست هم دهیم و برنامه ریزی کنیم وضع این چنین نخواهد بود، باید از وضعت فعلی خارج شویم تا مردم آرامش بیشتری داشته باشند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که برنامه بانک ها باید منظم و دیرکردها حذف شود، خاطرنشان کرد: باید کاری کنیم که قیمت اجناس طبیعی باشد، برخی کالا از امتیازات ارزی برخودار می شوند اما در با چند برابر قیمت به دست مردم می رسند.

وی اضافه کرد: کشور باید دارای نظم اقتصادی بوده و نظارت های لازم وجود داشته باشد تا هرکس هرگونه خواست عمل نکند، نوسانات بازار نگران کننده است، رهبر انقلاب بارها تذکر می دهند اما به گونه دیگر عمل می شود،

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که مسؤولان باید با تلاش و دلسوزی خود مردم را راضی نگه دارند، به نمایندگان مجلس توصیه کرد که در کنار کار کارشناسی در موضوعات، از نظرات رهبر معظم انقلاب و مراجع تخطی نکنند.

 

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که باید اسلام را به جهان معرفی کنیم، بر اهتمام طلاب آشنا به زبان های خارجی به تبلیغ در خارج از کشور تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب جامعه المرتضی با اشاره به لزوم تبلیغ درست دین در سراسر جهان اظهار داشت: مسأله مهم این است که باید اسلام را با زبان نرم معرفی کرد.

وی دین اسلام را دین برهانی و منطقی دانست و تأکید کرد که ما هیچگاه به دنبال این نیستیم که با زور و قدرت دین را به کسی تحمیل کنیم بلکه اگر راه درست رساندن مفاهیم دین را بلد باشیم به نتیجه می‌ رسیم.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی یادآور شد: بدون شک خیلی از اوقات کوتاهی از ما طلبه ها است که کاری را که باید انجام بدهیم ترک می‌ کنیم، چراکه اسلام خود حقیقتی دارد که مردم را به سمت خودش جذب می‌ کند.

وی قدرت امروزی شیعه و حوزه های علمیه را بی بدیل خواند و یادآور شد: یکی از طلبه ها نقل می‌ کرد که برای تبلیغ به آفریقا رفته بود، در آنجا با افرادی وهابی مواجه شده بود که ابتدا مانع کار او می‌ شدند ولی وقتی دیدند که این طلبه فردی با سواد و اهل منطق است نتوانستند در برابر او کاری کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه تصریح کرد: امروز روحانیت دیگر طبقه ضعیف جامعه نیست و نباید از دشمنان و مشکلات افراد بی دین هراس داشته باشد و این را بداند که مطابق روایت نبوی «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه» اگر در مسیر درست تبلیغ دین گام بردارد حتما موفق می‌ شود.

وی با اشاره به آیه «خذوا ما آتیناکم بقوه و اذکرو ما فیه» عنوان کرد: قرآن می‌ فرماید: حقایق دین را با قدرت بگیرید و برای مردم بیان کنید که حتما قبول خواهند کرد؛ امروز دنیا فهمیده که اسلام دینی کامل و مورد رضایت خدا است به همین جهت مبلغان به ویژه طلابی که با زبان های خارجی آشنایی دارند باید با قدرت در این مسیر گام بردارند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی یادآور شد: بدون شک روزی خواهد رسید که دنیا در قبضه قدرت اسلام و مسلمانان قرار خواهد گرفت، بنابراین نباید تبلیغ را امری سبک گرفت و باید با جدیت آن را دنبال کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم به کار گیری مبلغان با قدرت بیان و فصاحت لسان برای تبلیغ در خارج از کشور تصریح کرد: همه طلاب قدرت سخنرانی و بیان ندارند و این اشکالی برای آنها محسوب نمی شود و می‌ توانند در امور دیگری خدمت کنند.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان این که نهج البلاغه برادر قرآن خوانده شده است، بر ضرورت نشر معارف این کتاب در بین سطوح حوزوی و دانشگاهی، تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، مسوول نهضت جهانی نهج البلاغه ای ها با بیان این که نهج البلاغه جزو کتاب های ثلاثه شیعه است، اظهار داشت: در رأس همه کتاب ها قرآن قرار دارد که هرچه داریم و نداریم از خدا و قرآن داریم که باید سرلوحه همه منابر و فعالیت های تبلیغی روحانیان قرار بگیرد.

وی افزود: نهج البلاغه اخ القرآن و اخت القرآن نیز صحیفه سجادیه است که در واقع بهترین کتاب هایی است که می‌ توانیم از آنها استفاده کنیم و چقدر خوب است که دانشجویان و طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه ما با این کلمات آشنا شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: کلام امیرالمؤمنین(ع) از همه کلام ها بالاتر است و خوشا به حال کسانی که با این کلمات مأنوس هستند.

وی نورانیت و عظمت کلمات امیرالمؤمنین(ع) را بی مانند خوانند و با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) ابراز داشت: ایشان می‌ فرماید: «آدمیزاد چقدر بی نوا است، چه بیچارگی از این بالاتر است که پشه ای او را به درد می‌ آورد، یک آب جستن در گلو او را خفه می‌ کند و عرق کردن او موجب تعفن می‌ شود از آن طرف بدتر این که انسان مجموعه ای از درد است و نمی داند چه زمانی از دنیا می‌ رود».

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: هرچه بتوانیم از فرمایشات ایشان استفاده کنیم  ارزش بیشتری دارد و روز به روز به حقایق تازه تری دست پیدا می می‌ کنیم.

وی فعالیت در مسیر تبلیغ نهج البلاغه را امری مبارک و لازم خواند و تصریح کرد: گروهی که این خدمت را می‌ کنند بسیار کار خوبی است و امیدواریم روزی برسد که دانشمندانی داشته باشیم که از کلمات امیرالمؤمنین(ع) بهره برده و آنها را نشر می‌ دهند، البته باید از خدا بخواهیم تا توفیق عمل به این دستورات را هم پیدا کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که مطابق دستور بزرگان دین انسان باید سه کلاس را طی کند، گفت: اولین مرحله این است که خودش یاد بگیرد، مرحله دوم آن است که عمل بکند و در آخر به دیگران هم تعلیم کند؛ امروز خیلی از دانشمندانی داریم که علم تجربی بالایی دارند ولی به دیگران انتقال نمی دهند و خساست می‌ ورزند.

وی در ادامه یادآور شد: انسان نباید در هیچ مسأله ای بخیل نباشد و خدا در صورت بخشنده بودن به انسان کمک می‌ کند، همچنانکه در علم اخلاق گفته می‌ شود که خداوند به انسان دو دست داده است که فقط به فکر خودش نباشد و دست دو نفر را هم بگیرد و خود را تنها قرار ندهد که در این صورت در آسمان ها فقیه یا عظیم خوانده می‌ شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 14