آیت الله علم الهدی: حل مشکلات مردم وظیفه دولتمردان و نمایندگان مجلس است

امام جمعه مشهد با بیان این که رفع مشکلات کشور وظیفه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان است، گفت: مسؤولان توصیه های رهبر انقلاب را عملیاتی کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، در خطبه اول به بحث  شیطان شناسی با توجه به نهج البلاغه اشاره کرد.

وی با اشاره به تسخیر انسان از سوی شیطان با توجه به فرمایشات امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه، گفت: شیطان به آرایشگری گناه، سیئات و جرائم می پردازد که می تواند انسان را در انحراف کامل قرار دهد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که «قرینه» که حضرت علی(ع) اشاره می کند به عنوان همنشینی و همسری است، اظهار کرد: انسانی که مورد انحراف قرار گرفته، شیطان چنان گناه را برای وی مورد آرایش قرار می دهد که رابطه این انسان با شیطان محرمانه و صمیمی می شود که حضرت علی(ع) تعبیر به « قرینه» می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این تأنیث در کلمه قرینه فقط مسأله محرمیت و صمیمت نیست بلکه مسأله استمطاع از وی هست یعنی شیطان از این انسان در همه شئون بهره برداری کرده و وی را مورد استمطاع قرار می دهد.

وی قرینه قرار گرفتن انسان با شیطان را موجب استدراج انسان بیان و ابراز کرد: رابطه شیطان با انسان با گناه کردن تمام نمی شود بلکه بعد از گناه بر وی مسلط و آن قدر وسوسه کرده و به تجاوز و گناهان سنگین وارد می کند که قرینه شیطان می شود و دچار استدراج می شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که در روایات استدارج به معنی عنوان خاص برای انسان است که از درگاه خدا طرد می شود، گفت: وقتی کسی دچار استدارج می شود، مقام های دنیوی و ثروت دنیوی وی زیاد می شود و خداوند گرفتاری هایی که باعث شود، او به خدا پناه ببرد را از سر راه وی بر می دارد تا ارتباطی به خدا پیدا نکند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر کسی نعمت و امکانات داشته باشد و در عین حال خدا را شکر کند، این استدراج نیست اما اگر فقدان امکانات انسان را به جایی رساند که خدا را فراموش کند، این استدراج است.

وی به فاصله گرفتن قدم به قدم انسان از خدا به واسطه اغواگری شیطان اشاره و ابراز کرد: با آرایشگری گناهان و انحراف ها توسط شیطان انسان قدم به قدم از خدا دور می شود و درجه به درجه پایین می آید تا جایی که از این که خدا است غافل می شود و دچار استدراج می شود.

آیت الله علم الهدی در ادامه در خطبه دوم با اشاره به سالروز ورود بنیانگذار انقلاب به کشور بعد از ۱۳ سال تبعید، گفت: با ورود امام خمینی به کشور، انقلاب در فوران و تحت نظام مدیریتی خاص قرار گرفت.

رفتار امام در ورود به کشور راهبرد، رهنمود و نظام حرکتی ما در انقلاب را مشخص می کند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: هر ساله در سالروز امام خمینی به کشور خاطرات هیجان انگیز  از ورود ایشان به کشور، استقبال مردمی و غیره یادآوری می شود اما ویژگی ایشان در ورود به کشور از جمله توجه، توسل و اطمینان به امام زمان(عج)، انجام تکلیف در پرتو اطمینان به حضرت، ولایت مداری و امید و اطمینان به خدا، مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: وقتی امام تصمیم ورود به کشور گرفتند، شورای انقلاب به واسطه مصلحت اندیشی و ترس از مورد هدف قرار گرفتن هواپیمای حامل امام توسط نیروهای شاه به ایشان توصیه می کنند که ورود خود را به تأخیر بیندازد اما وی می گوید:«امروز صبح جمعه متوسل به امام زمان (عج) شدم و تصمیم گرفتم و یکشنبه به کشور می آیم» و آمدند و هیچ اتفاقی نیفتاد و اگر نمی آمد انقلاب به زودی پیروز و مدیریت نمی شد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: در این تصمیم امام در آن برهه زمانی که خطراتی برای ایشان در ورود به کشور وجود داشت اما با توسل به امام زمان تصمیم می گیرد، مسأله مهم این است که بنیانگذار انقلاب نوکر ارباب و ولایت مطلقه الهیه است و نشان از عظمت امام در ولایت مداری بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به دیگر ویژگی امام در ورود ایشان به کشور اشاره و ابراز کرد: وقتی خبرنگاری در هواپیما از امام سوال کرد که بعد از چند سال که به کشور خود برمی گردید، چه احساسی دارید؟ امام گفت:«هیچ احسای ندارم» حال آن که در شرایطی که هر لحظه امکان داشت هواپیما را مورد اصابت قرار دهند و باید احساس ترس و خوف باشد و یا سالم به زمین بنشیند و در رأس جامعه ۳۵ میلیونی قرار می گیرد که احساس برتری، قدرت و سلطه به انسان دست می دهد که یکی از این دو احساس را باید داشته باشند اما گفتند:«من طلبه و نوکر امام زمان(عج) هستم و دستور او را عمل می کنم.»

وی به جنبه دیگر شخصیت امام در مسیر ورود به کشور اشاره و خاطرنشان کرد: فاصله بین پاریس و تهران چند ساعت است و امام در شرایط بحران، بوران و اضطراب بودند اما در چنین شرایطی چند ساعت در هواپیما خوابیده و بعد تهجد و نماز نافله شب را انجام دادند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که رفتار امام در ورود به کشور راهبرد، رهنمود و نظام حرکتی ما در انقلاب را مشخص می کند، گفت: در طول چهل ساله انقلاب این خصوصیات امام در تعلق به امام زمان و توسل به حضرت در تکلیف و امید و اطمینان به خدا در شهدا و رهبری مشاهده می شود.

رهبر ایران، قدرتمندترین رهبر سیاسی جهان است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی قدرت رهبر معظم انقلاب در جهان را به خاطر توسل به امام زمان(عج) دانست و اظهار کرد: سیاستمدان اروپایی و آمریکایی می گویند که امروز رهبر ایران از قدرتمندترین رهبران سیاسی جهان است و رهبری به این قدرت در کره زمین وجود ندارد چون در داخل و خارج هر کسی با ایشان دشمنی کرده، شکست خورده است. این به خاطر توسل ایشان به امام زمان است.

وی رفع مشکلات کشور را وظیفه نمایندگان مردم در مجلس و دولت بیان و ابراز کرد: گفته می شود که اگر رهبر معظم انقلاب قدرتمندترین رهبر جهان است، چرا این مشکلات را داریم؟  چرا دخالت نمی کنند و این مشکلات را حل نمی کند؟ حال آن که مردم نماینده های خود در مجلس و رییس دولت را انتخاب کرده اند و اگر رهبر همه این ها را کنار بزند و خود دخالت کند که از جمهوری اسلامی چیزی نمی ماند.

آیت الله علم الهدی افزود: رهبر معظم انقلاب به مسؤولان اجرایی رهنمود می دهد در تیر ماه  سال جاری نیز ۷ نکته را به دولت تأکید کردند و دوباره این نکته ها را به آن ها یادآوری کردند همچنین ۵ سال است که به اقتصاد مقاومتی تأکید دارند  اما عمل نمی شود حال اگر بخواهد این منتخبان مردم را کنار بزند و بگوید من خودم می خواهم دخالت کنم، چه می شود؟






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 10