دبیر اتاق تبلیغ خراسان: پیروزی انقلاب اسلامی حاصل تمسک به قرآن و اهل بیت بود

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور در شرایط تحریم همه حاصل تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) بود، گفت: امروز نیز راه نجات جامعه اسلامی تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدهادی مشیری، دبیر اتاق تبلیغ خراسان شب گذشته در مسجد گوهرشاد، با اشاره به ضرورت الگوگیری از حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از اهل بیت(ع) که مستقیما انقلاب ویژه ای شکل دادند، می توانند برای همه ما الگو باشند؛ امام زمان(عج) نیز می گویند من از فاطمه(س) الگو می گیرم.

تأکید به فرهنگ اصیل اسلامی؛ مهمترین خصوصیت حرکت انقلابی حضرت زهرا(س)

وی با بیان این که از جمله خصوصیات حرکت انقلابی حضرت زهرا(س)، می توان به توجه ویژه ایشان به قرآن کریم و فرهنگ اصیل اسلامی اشاره کرد که جای جای این سیره رنگ و بوی اسلام حقیقی که همان سیره نبوی است را می دهد، تصریح کرد: آنچه قرآن از ما به عنوان اخلاق طلب کرده در عمل پیامیر گرامی اسلام(ص) جلوه گر است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که در سیره رسول خدا(ص) این قرآن را جاری می بینیم و به دیگران نیز می آموزیم، بیان کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان کسی که بیشترین آموزش را به دست پیامبر دیده مصداق بارز سیره پیامبر(ص) است و هنگامی که می خواهد استناد به حق خود کند، مهمترین دلیل را از قرآن  و سیره نبوی می آورد.

حجت الاسلام مشیری با بیان این که قرآن ساده و روان سخن گفته و سوره لقمان روش موعظه فرزندان را آموخته است، خاطرنشان کرد: دستور خداوند متعال در قرآن دوری از شرک، نگه داشتن حرمت والدین، به پا داشتن نماز، احیای امر به معروف و نهی از منکر و صدها دستور تربیتی دیگر است که محوریت تربیتی و جریان سیاسی باید قرآن باشد.

قرآن محور بودن در حیات، عامل نجات بشریت از انحطاط است

وی ادامه داد: هنگامی که محوریت قرآن شد انسان دچار انحطاط روحی و اخلاقی نمی شود، آنطور که پیامبر گرامی اسلام(ص) در آخرین سفر حج خود از مردم می خواهند تا برای نجات و دوری از گمراهی و ذلت به قرآن و اهل بیت(ع) تسک بجویند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که امروز عده ای به اهل بیت(ع) بی توجه هستند و از سوی دیگر قرآن در میان برخی ها مهجور است، یادآور شد: وقتی دو یادبود گرانبها و ارزشمند پیامبر گرامی اسلام(ص) نزد بشریت مهجور باشد، مبنای سخنان و بیان مردم نیز خلاف مبانی قرآنی و اهل بیت می شود و امروز در اقتصاد و حوزه های علمی درگیر مشکلات فروانی هستیم.

حجت الاسلام مشیری با بیان این که پیروزی انقلاب و پیشرفت در شرایط فشار و تحریم همه حاصل تمسک به قرآن و اهل بیت بود، گفت: امروز راه نجات جامعه اسلامی تمسک به قرآن و اهل بیت است؛ حضرت امام خمینی(ره) هرگز منحرف نشدند چراکه عمل به این مبنا برایشان یک اولویت و ضرورت بود و بیان کردند اگر همه از این راه دست بکشند من خود آن را ادامه می دهم.

وی در ادامه با بیان این که امروز مردم ما نسبت به نماز بی توجهند و دغدغه ستاد اقامه نماز کشور امروز دوچندان شده است، اظهار کرد: حضرت رضا(ع) در میانه مناظره هنگام اذان، نماز اقامه کرده و امیر المومنین(ع) در میانه جنگ به دنبال خورشید در آسمان هستند تا ببینند که آیا هنگام نماز و اذان ظهر فرا رسیده است چرا که معتقدند جنگشان با دشمنان بر سر نماز است.

امام راحل رفتارشان را با اسلام تطبیق می دادند نه توجیه

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که آقای محسن رضایی در حین مذاکره با سران نظامی برای نماز برمی خیزند و این اهمیت نماز اول وقت را می رساند، بیان کرد: قرآن کریم می گوید اگر می خواهید بدانید حرکت، انقلاب و مدیریت‌تان الهی است ببینید آیا شعارتان نماز است که اگر اینگونه باشد، در هنگام انتخاب متولیان امر شعار اول آنان را نماز می دانیم.

حجت الاسلام مشیری با بیان این که تفاوت حضرت امام خمینی(ره) با برخی سیاستمدارها اینطور بود که رفتارشان را با اسلام تطبیق می داد نه اینکه آن را با اسلام توجیه کند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری دو سال پیش بیان کردند که برد ما در گرو عمل به موازین اسلامی بوده و قرآن کریم در حوزه مذاکره با دشمن به ما رهنمود می دهد و اینگونه بیان می کند که یهود و نصاری از شما راضی نمی شوند مگر اینکه تابعیت آنان را پیدا کنید.

دومین الگو در سیره حضرت زهرا(س) عصمت و مصونیت ایشان از خطا است

وی با بیان این که بر اساس بیان حضرت زهرا(س) راه انقلابی ماندن و حرکت های جهادی پیش رفتن بر اساس مبنا و اصول است، گفت: ابتدا باید با قرآن و اهل بیت آشنایی پیدا کنید؛ دومین الگو درسیره حضرت زهرا(س) عصمت و دوری از خطاست.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که ما بسیاری از گناهان به سبب ترس از  پاسخگویی در برابر خداوند متعال انجام نمی دهیم و عصمت نسبی پیدا کرده ایم، اظهار کرد: هرچه زشتی گناه بیشتر برایمان آشکار شود، درصد عصمتمان نیز بالاتر و دوری از خطایمان دوچندان می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + = 14