تمام همت مسؤولان خدمت رسانی به مردم باشد/فقه و طبابت رابطه تنگاتنگی دارند

حضرت آیت الله سبحانی خواستار ادامه طرح تحول سلامت در راستای کاهش دغدغه های مردم شد و تأکید کرد که تمام همت مسؤولان باید خدمت رسانی به مردم باشد.حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در دیدار سعید نمکی وزیر بهداشت با گرمیداشت ایام فاطمیه، نقش حضرت زهرا(س) را در تثبیت تشیع و عدم انحراف اسلام بی بدیل عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود بهداشت و درمان را از موضوعات مهم زندگی انسان ها دانست و با اشاره به ارتباط تنگاتنگ بین فقه و طب افزود: در موارد بسیاری فقیه برای این که حکم شرعی صادر کند نیازمند نظر پزشک است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: به عنوان مثال فقیه برای این که درباره روزه گرفتن فردی که روزه برای آن ضرر داد نظر دهد باید نظر پزشک را در این زمینه بداند یعنی پزشکان در این موارد موضوع شناس هستند و زمینه را برای حکم فقیه آماده می کنند.

وی ادامه داد: بنابراین بین فقه و طبابت ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و فقیهان و پزشکان باید با یکدیگر در ارتباط باشند تا پس از مشخص شدن موضوع از سوی پزشک، فقیه حکم شرعی را بیان کند.

حضرت آیت الله سبحانی از خدمات وزیر سابق بهداشت تقدیر کرد و خواستار ادامه طرح تحول سلامت در کشور شد تا دغدغه های مردم در بخش هزینه ها کاهش پیدا کند و به مردم خدمت رسانی شود.

وی عنوان کرد: خوشبختانه خدمات خوبی در مراکز درمانی به ویژه روستاها انجام می شود اما باید با برنامه ریزی دقیق تلاش گسترده تری در راستای خدمت رسانی به روستاها انجام شود تا شاهد رفع نیازهای درمانی و بهداشتی روستاها و نقاط محروم و دور افتاده باشیم.

این مرجع تقلید با اشاره به نیازهای درمانی و بهداشتی مردم قم، بر تسریع در روند بهره برداری از بیمارستان هزار تختخوابی قم تأکید کرد.

وی همچنین از مسؤولان کشور به ویژه مسؤولان حوزه بهداشت و درمان خواست که تمام همت خود را برای خدمت رسانی به مردم بگذارند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 9