عمل به توصیه های عالمان و دلسوزان انقلاب سبب حل مشکلات می شود

حضرت آیت الله سبحانی تأکید کرد: در هر رشته ای که عالم داریم و برای کشور دلسوزی می کنند باید از آن تبعیت کنیم تا وضعیت زندگی جامعه بهبود پیدا کند.حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) گفت: حضرت فرمودند در زندگی دو گروه به تمام معنا زنده هستند و خیر می رسانند، یک گروه شامل عالمی می شود که قول آن را تبعیت و عمل کنند و دیگری مستمعی است که به قول عالم عمل می کند.

وی افزود: منظور از عالم تنها علمای دین نیست بلکه همه عالمان را شامل می شود، اگر کسی دانشمند و عالم است و در زمینه اقتصادی راهنمایی می کند تا مشکلات مردم حل شود یا در زمینه دینی احکام الهی را بیان می کند انسان باید از آن تبعیت کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: غالب استفتائاتی که به دفتر ما ارسال می شود مشکلات بانکی است، مردم از بانک وام می گیرند و سود برای آن معین می شود اما وقتی نمی توانند پرداخت کنند، بهره که هیچ درکرد هم اضافه می شود و آن فرد چند برابر باید به بانک پرداخت کند اما توان آن را ندارد و روانه زندان می شود.

وی ادامه داد: مراجع تقلید سود وام را حرام اعلام کرده اند چه رسد به سود دیرکرد، در هر رشته ای در کشور که عالم داریم و برای کشور دلسوزی می کنند باید از آن تبعیت کنیم تا وضعیت زندگی جامعه بهبود پیدا کند.

حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: گروه دیگر مستمع گیرنده و هوشیار است که اگر عالمی نکته ای را متذکر می شود آن را دنبال و عملیانی می کند و اگر مرجع یا اقتصاددانانی موضوعی را به  بر خلاف مصلحت و منافع ملی دانست آن را قبول کنیم.

وی عنوان کرد: اگر در کشوری که عالمی است باید مطاع بوده و مستمعان نیز گیرنده باشند و به آن جامه عمل بپوشانند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 2 =