با موقوفه خواران برخورد جدی شود | تأکید بر رعایت نیات واقفان در موقوفات

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر برخورد جدی و قانونی با موقوفه خوران خواستار احیای این موقوفات و بهره مندی مردم از آن ها شد.حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار رییس سازمان اوقاف و امور خیریه مدیریت اوقاف را کاری مهم و تأثیرگذار در پیشرفت کشور دانست و گفت: مسؤولان اوقاف باید با همت بلند و اراده جدی موضوعات موقوفات را ساماندهی کرده و در مسائل اجتماعی نقش آفرینی داشته باشند.

وی افزود: باید اهتمام جدی و دقیق وجود داشته باشد تا دقیقا به مسائل موقوفات و نیت های واقفان رسیدگی شود، باید نسبت به نظرات واقفان و نیات آن ها دقت نظر ویژه ای وجود داشته باشد.

این مرجع تقلید با تأکید بر مقابله جدی با موقوفه خواران اظهار داشت: باید موقوفات از دست چنین افرادی خارج شده و احیا شود، باید در زمینه مساجد برنامه های عالمانه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در نظر گرفته شود تا مردم تصور نکنند که مسجد تنها برای نماز خواندن وقف شده است، مسجد برای نشر آثار دینی در تمام ابعاد وقف می شود.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه بسیاری از مساجد امام جماعت ندارد یا مسجد تعطیل شده است، از سوی دیگر متأسفانه به صورت ۳ وعده نماز برپا نمی شود در حالی که درب مساجد همواره باید بر مردم باز باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر ساماندهی و استفاده از ظرفیت فرهنگی امامزادگان ابراز داشت: امامزادگان باید به قب فرهنگی تبدیل شوند و تاریخ ورود امامزادگان به ایران و چرایی آن برای مردم باید تبیین شود.

وی عنوان کرد: باید جمعی از محققان اسامی، تاریخ و سرگذشت امامزادگان را جمع آوری کرده و برای جامعه تبیین کنند تا جایگاه امامزادگان و همچنین مردم ایران در طول تاریخ مشخص شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مساجد و امامزادگان باید منشأ تحول، تربیت و آمادگی مردم باشند به ویژه امروز که دشمنان از همه طرف هجمه کرده باید مردم را از نظر فکری و فرهنگی تأمین کنیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 10