آیت الله جوادی آملی:ظالمانی مانند اختلاسگران هیزم جهنم خواهند بود | عقل و وحی معیار برهان است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم امروز در درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که ظالمانی مانند اختلاسگران هیزم جهنم خواهند بود، گفت: اینگونه نیست که خداوند متعال برای جهنم از بیرون هیزم بیاورد بلکه همین ظالمان هیزم جهنم خواهند بود.

وی افزود: دین می گوید تکذیب و تصدیق عقل می خواهند و الا در گذشته بر اساس گفته های پدران و گذشتگان خود عمل می کردند، دین می گوید عقل از درون و وحی از بیرون معیار برهان است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تمام هستی سرباز خداوند متعال است، اظهار داشت: فرض ندارد کسی با خدا بجنگد چرا که آن چه در عالم وجود دارد سرباز خدا است و اگر کسی خلاف دستور الهی عمل کند با کار خود رسوا خواهد شد.

وی ادامه داد: همه اعضای انسان سرباز خدا است و کسی نمی تواند در برابر قدرت الهی کاری کند، در کار خدا هیچ عیب و نقصی وجود ندارد بلکه عدل محض است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تأکید بر این که روایات با به قرآن کریم عرضه شود، ابراز داشت: در روایت آمده هرچه از ما رسیده به قرآن عرضه کنید چرا که از اهل بیت(ع) روایات دروغ نقل می کنند اما قرآن مصون از جعل است؛ بنابراین باید روایات را به قرآن کریم عرضه کنیم، علامه عسکری ۱۵۰ راوی جعلی کشف کرده است.

وی عنوان کرد: آل فرعون همانگونه که در دنیا اهل کفر بودند و عده ای را سوزاندند در قیامت هم هیزم جهنم می شود و افراد را می سوزاند، ظالمان هیزم جهنم هستند اما مسلمانان محفوظ هستند و و نورانیت اسلام ما را به وحدت و توحید دعوت می کند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 7