تاکید مراجع تقلید بر کمک رسانی به سیل زدگان(۱): آیت الله نوری همدانی: تأکید بر اهتمام مسؤولان برای رسیدگی به سیل زدگان/آیت الله مکارم :مردم مجازند یک سوم وجوهات شرعی را به سیل زدگان گلستان اختصاص دهند/ آیت الله سبحانی: مشکلات سیل زدگان سریعتر حل شود/ آیت الله صافی گلپایگانی:مسئولان تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند/آیت الله وحید خراسانی:کمک به سیل زدگان و یاری رسانی به آنان از افضل عبادات است

تاکید مراجع تقلید بر کمک رسانی به سیل زدگان:حضرت آیت الله نوری همدانی: تأکید بر اهتمام مسؤولان برای رسیدگی به سیل زدگان، مردم می توانند یک سوم از وجوهات شرعی را برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند/همه برای امدادرسانی به سیل زدگان بسیج شوند/ مردم نباید در پیچ و خم اداره ها گرفتار شوند/بیانیه آیت الله العظمی مکارم :  مردم مجازند یک سوم وجوهات شرعی را به سیل زدگان گلستان اختصاص دهند/حضرت آیت الله سبحانی: مشکلات سیل زدگان سریعتر حل شود/انتقاد از عدم پیش‌بینی سیل شمال کشور/حضرت آیت الله صافی گلپایگانی:مسئولان تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند/حضرت آیت الله وحید خراسانی:کمک به سیل زدگان و یاری رسانی به آنان از افضل عبادات است/حضرت آیت الله وحید: اعزام هیأتی از سوی آیت الله وحید برای رسیدگی به سیل زدگان و اهدای ارزاق

حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره دو حادثه تلخ سیل گلستان و همچنین به رسمیت شناختن اشغال جولان به وسیله اسرائیل، از سوی رئیس جمهور آمریکا است بیانیه ای صادر کردند.

متن بیانیه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی درباره دو مسأله مهم اخیر به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ابعاد ویرانی سیل عظیمی که در بخشی از مازندران و گلستان روی داده وسیع تر از آن است که تصور شود.

گروهی نه تنها خانه خود، بلکه همه چیز خود را از دست داده اند و ارتفاع آب در درون خانه ها گاه به دو متر رسیده است و نتیجه آن ناگفته پیداست.

آنچه تاکنون از سوی مراکز مسؤول برای نجات آن ها انجام گرفته خوب است ولی هرگز کافی نیست. دولت باید با جدیت بیشتری وارد این حادثه شود و هر چه در توان دارد برای نجات زندگی این عزیزان به کار گیرد.

مردم خیّر و نیکوکار نیز ساکت نمی نشینند. دامن همت به کمر زده و برای نجات سیل زدگان از عواقب این حادثه تلاش کنند. در ضمن آن ها مجازند از یک سوم وجوهات شرعی خود نیز در این راه استفاده کنند.

به رسمیت شناختن اشغال جولان برخلاف موازین بین المللی است

حادثه تلخ دیگر، به رسمیت شناختن اشغال جولان به وسیله اسرائیل، از سوی رئیس جمهور آمریکا است که برخلاف تمام موازین بین المللی است. درست مثل اینکه کسی خانه همسایه را بدون هیچ مدرک حقوقی اشغال کند و جزء خانه خود گرداند.

البته این تصمیم کاملاً احمقانه، مورد قبول هیچ یک از دولت های جهان واقع نخواهد شد و در ضمن پرده از روی نیات پلید آمریکا و اسرائیل برداشت و نشان داد آن ها هر کشوری را بتوانند اشغال کنند، جزء خود قرار می دهند.

البته آن ها هرگز موفق نخواهند شد به نیت پلید خود جامه عمل بپوشانند ولی زنگ خطری برای همه مسلمین بلکه همه مردم آزاده جهان است. وقت آن رسیده که دولت های اسلامی دست به دست هم داده و شرّ اسرائیل غاصب را نه تنها از جولان بلکه از فلسطین اشغالی کوتاه کنند و بدانند خداوند یار و یاور آن ها است.

 
آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اهتمام مسؤولان برای رسیدگی به سیل زدگان: مردم می توانند یک سوم از وجوهات شرعی را برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند
حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم اهتمام مسؤولان برای رسیدگی به سیل زدگان، اجازه داد که یک سوم از وجوهات شرعی برای کمک به سیل زدگان استفاده شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی با تأکید بر لزوم اهتمام مسؤولان برای رسیدگی به سیل زدگان شمال کشور، به مقلدان خود اجازه داد که یک سوم از وجوهات شرعی را برای کمک به مردم سیل زده استفاده کنند.

بسم الله الرحمن الرحیم 
حادثه سیل اخیر در استان های گلستان و مازندران موجب تاسف گردیده است.

مسوولان محترم نسبت به حل مشکلات مردم آن منطقه همت خود را بکار گرفته و سعی خود را برای التیام وضعیت پیش آمده انجام دهند.

مردم با محبت ایران اسلامی نیز در حد توان به کمک مردم منطقه بشتابند و مقلدین محترم اینجانب مجاز هستند که یک سوم از وجوهات شرعی را به این امر اختصاص دهند.

توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت مینمایم 
حسین نوری همدانی

 

حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار استاندار قم

همه برای امدادرسانی به سیل زدگان بسیج شوند/ مردم نباید در پیچ و خم اداره ها گرفتار شوند 

کسانی که در میدان تولید و اشتغال قدم می گذارند، نباید در پیچ و خم اداره ها گرفتار شوند، بلکه باید راه را باز و به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران کمک کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار استاندار قم با تبریک سال جدید و با ابراز تأسف از وقوع حادثه شیراز و جانباختن تعدادی از هموطنان در سیل گفتند: مسئولان حتی در زمانی که مردم در تعطیلات هستند باید پای کار باشند و خدمت رسانی کنند.

ایشان با تاکید بر این که مردم و مسئولان برای امدادرسانی به سیل زدگان بسیج شوند گفتند: هرچه مسئولان در میان مردم و در کنار آن ها باشند مردم اعتماد بیشتری پیدا خواهند کرد و ارتباط نزدیک با مردم وظیفه مسئولان است.

این مرجع تقلید بیان داشتند: باید توجه داشت که نزول بلا و وقوع مشکلات دلیل بدی آن جامعه و یا افراد نیست، ، از سوی دیگر اگر رفاهی به وجود آمد، الزاما به این معنا نیست که خداوند به گروهی توجه بیشتر کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه  انسان باید در امتحانات و سختی ها صبر کند و ناامید نشود افزودند: همه مردم باید با آسیب دیدگان ابراز همدردی کرده و به آن ها کمک کنند.

ایشان گفتند: کسانی که در میدان تولید و اشتغال قدم می گذارند، نباید در پیچ و خم اداره ها گرفتار شوند، بلکه باید راه را باز و به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران کمک کرد.

مشکلات سیل زدگان سریعتر حل شود/انتقاد از عدم پیش‌بینی سیل شمال کشور
حضرت آیت الله سبحانی، حل هرچه سریعتر مشکلات سیل زدگان در دو استان مازندران و گلستان را خواستار شدند.

حضرت آیت الله سبحانی در دیدار سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی که در قم برگزار شد، با انتقاد از پیش‌‌بینی نکردن  حادثه سیل در شمال کشور گفتند: اگر سیل در استان کویری مثل یزد رخ می داد قابل توجیه بود، اما در مازندران و گلستان که طبیعت بارندگی دارند قابل توجیه نیست.

معظم له در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از تبلیغ سفر در این ایام بیان کردند: حجم بالای سفر باعث بوجود آوردن تصادفات می شود.

این مرجع تقلید، ضمن تقدیر از نهادهایی که به دنبال کمک‌رسانی به گلستانی‌ها هستند، اضافه کردند: اکنون نهضت عمومی در راستای کمک به مردم گلستان دنبال شده که این اقدام قابل تقدیر است و امیدواریم با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم نیز بیشتر در میدان کمک حضور یابند؛ هر چند ظاهر این‌ها شرّ است اما باطن آن خیر است و از باطن آگاهی نداریم.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه بیان داشتند: شماره ۱۱۰ پلیس برای مردم، نعمت بزرگی است؛  برمبنای فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر، رضایت خواص ملاک نیست، بلکه کوشش کنید رضایت عموم مردم را بدست آورید که الحمدلله از این بابت موفق بوده اید.

حجت الاسلام و المسلمین  سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی گفت: حل مشکلات مردم باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی هم در این دیدارها به کاهش ده تا پانزده درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: زیرساخت راهها؛ ایمنی خودروها و فرهنگ سازی سه عامل کاهش تصادفات است.

سردار اشتری همچنین وضعیت اقتصادی را عامل افزایش سرقت در یکسال گذشته دانست.

مردم به هر نحوی که می توانند در کمک رسانی به سیل زدگان مشارکت کنند

حضرت آیت الله سبحانی از همه مردم خواست، عملا به ندای یا للمسلمین پاسخ بگویند و به هر نحو ممکن به سیل زدگان کمک کنند.

حضرت آیت الله سبحانی از مراجع تقلید در پیامی  از همه مردم خواست، عملا به ندای یا للمسلمین پاسخ بگویند و به هر نحو ممکن به سیل زدگان کمک کنند.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسمه تعالی

با اهدای سلام به کلیه مومنان و هموطنان عزیز

تصدیع می دهد گزارش های موثق از مراکز سیل زده، حاکی از آن است که خسارات سیل، فاجعه آمیز است و از آنجا که همه ما از وضع رقت بار این مناطق، آگاه هستیم نیازی به تفصیل و تبیین نیست.

آنچه لازم است اینکه همه افراد در حد امکان، در کمک رسانی به این خانواده ها سهیم باشند، خواه خدمت کوچک، خواه خدمت بزرگ. مسلما خدمات همه ما، ذخیره آخرت ماست.

من به وسیله همین نامه از همه آقایان در داخل و خارج از کشور استدعا می کنم به هر نحوی که می توانند در این کمک رسانی شرکت کنند و ندای یا للمسلمین عملا پاسخ بگویند.

 

مسئولان تمام توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند

حضرت آیت الله صافی در گفت وگوی تلفنی با امام جمعه گرگان ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان، از مسؤولان خواست که تمام توان خود را برای کمک به آسیب دیدگان به کار گیرند.حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در تماس تلفنی با امام جمعه گرگان، ضمن اطلاع از آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان گلستان و مشکلات مردم گفت: سلام و همدردی اینجانب را به مردم عزیزی که گرفتار سیل شده‌اند و مشکلات زیادی برای آنها پدید آمده است بویژه اهالی ترکمن صحرا برسانید. از همه مسئولان می‌خواهم همه توان خود را برای خدمت به مردم به کار گیرند. اینجانب نیز دعاگوی همه مردم عزیز آن مناطق هستم.

گفتنی است که فردا، هیأتی از سوی این مرجع تقلید، برای بازدید و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، عازم آن مناطق خواهند شد.

 دیدار استاندار و فرماندار جدید قم با آیت الله وحید خراسانی

کمک به سیل زدگان و یاری رسانی به آنان از افضل عبادات است 

 دکتر سرمست استاندار و حیدری فرماندار قم ، با حضرت آیت الله وحید خراسانی دیدار و گفت و گو کردند.

حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار استاندار و فرماندار جدید قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، پس از ارائه گزارش بهرام سرمست استاندار قم در زمینه اقدامات انجام شده برای تسهیل امور زائرین کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه علیهاالسلام،  با تاکید بر اهمیت یاری رسانی به سیل زدگان، گفتند: کمک به سیل زدگان و یاری رسانی به آنان از افضل عبادات است.

این مرجع تقلید افزودند: هر روز، شما و تمامی مدیران و دست اندرکاران، قرائت قرآن و هدیه آن به حضرت ولی عصر ارواحنا له فداء را فراموش نکنید که این عمل موجب مدد آن حضرت به شما می‌گردد.

 آیت الله العظمی سیستانی

مومنین مجاز هستند نصف سهم امام را به سیل زدگان اختصاص دهند 

دفتر حضرت آیت الله سیستانی اعلام کرد: مؤمنین مجاز هستند تا حد نصف سهم امام (علیه السلام) را برای کمک به سیل زدگان پرداخت کنند.

اطلاعیه  دفتر حضرت آیت الله سیستانی در خصوص اختصاص نصف سهم امام (ع) به سیل زدگان کشور به این شرح است:

بسمه تعالی

مؤمنین مجاز هستند تا حد نصف سهم امام (علیه السلام) را برای کمک به سیل زدگان پرداخت کنند.

دفتر آیت الله سیستانی 

دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی اعلام کرد که هیأتی از سوی این مرجع تقلید برای رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و اهدای ارزاق به استان های شمالی اعزام شده است.

دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی در اطلاعیه ای با اشاره به وقوع سیل در استان های شمالی کشور اعلام کرد:

باسمه تعالی
در‌ پی وقوع سیل ناگوار استان‌های گلستان و مازندران، حضرت آیت الله العظمی وحیدخراسانی، ضمن اظهار همدردی با افراد حادثه دیده، هیأتی را برای بررسی و رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان و اهدای ارزاق و کمک‌های مورد نیاز این افراد اعزام کردند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 12