حضرت آیت الله مکارم شیرازی:دست های مافیایی وحشتناک در قاچاق/ دستگاه قضا قاطعانه برخورد کند /آمریکا با سمپاشی دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان است

دست های مافیایی وحشتناک در قاچاق/ دستگاه قضا قاطعانه برخورد کند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از رییس قوه قضاییه خواست قاطعانه با قاچاق و سوء استفاده های کلان برخورد کند و بر لزوم پرداختن به علت ها تاکید کرد.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، یاد و خاطره آیت الله شهید مطهری را گرامی داشت.

وی با تبریک روز معلم، به تجلیل از شخصیت مرحوم آیت الله مطهری پرداخت و گفت: ما با استاد مطهری رفاقت داشتیم، مدتی در زندان ۱۵ خرداد شب و روز با هم بودیم و خاطراتی با ایشان داریم.

این مرجع تقلید با بیان این که شهید مطهری شخصیتی شجاع، عالمی فرزانه و دلسوز برای اسلام بود، گفت: صفات برجسته ای در ایشان بود که جمع آن شاید نادر باشد، امیدواریم خدای متعال روح ایشان را غریق رحمت واسعه خویش قرار دهد و بر علو مقام و درجات ایشان بیفزاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که داد مردم از گرانی ها و تورم بلند است، گفت: واقعا عده ای از مردم فریاد می زنند؛ دولت از یکسو گران می کند و برخی از مردم هم از سوی دیگر.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت نابسامان و بغرنج بازار گوشت، بیان داشت: در تهران تعدادی از مراکز و رستوران ها به دلیل گرانی ها تعطیل شده اند، این وحشتناک است!

وی با بیان این که دست های مافیایی وحشتناکی برای قاچاق در کار است، خطاب به رییس جدید قوه قضاییه، تاکید کرد: شما با آن شجاعتی که دارید آستین بالا بزنید و با دو چیز شدیدا مبارزه کنید، نخست قاچاق گوشت و گوسفند، دوم سوء استفاده های کلانی که صورت می گیرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: در خبرها آمده بود که یک نفر با همدستی افرادی در یک بانک، ۵۰۰ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گرفته و تمام آن را در بازار به فروش رسانده است! چه کسی است که این طور جرات می کند؛ معلوم می شود که تنها نیست و عده ای همدست دارد؛ قوه قضاییه باید با این دو گروه شدیدا مبارزه کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: اگر این امر محقق بشود و دولت هم دست از گرانی ها بردارد خیلی چیزها تغییر می کند، با گرفتن یک کاسب و تاجر جز مشکلی حل نخواهد شد، اینها مبارزه با معلول است، باید سراغ علت اصلی رفت.

این مرجع تقلید تصریح کرد: با شجاعتی که در آقای رئیسی سراغ داریم امیدواریم با دقت و سرعت و به صورت جداگانه به این مساله رسیدگی کنند تا جلوی این سوء استفاده ها گرفته شود.

آمریکا با سمپاشی دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار گسترش و تحکیم روابط دو کشور اسلامی ایران و افغانستان در عرصه های مختلف شد و آمریکا را دشمن مشترک دو کشور دانست.

در دیدار دکتر نصیر احمد نور سفیر سابق افغانستان در جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم گسترش و تحکیم روابط دو کشور در عرصه های مختلف تاکید کرد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی دارند، گفت: مردم ایران با مردم افغانستان علاوه بر همسایگی، از تعامل و روابط دیرینه ای برخوردار هستند و لازم است این روابط روز به روز مستحکم تر شود.

این مرجع تقلید اختلاف افکنی بین دو کشور و دو دولت را دسیسه دشمنان دانست و افزود: دشمنان بویژه آمریکایی ها می خواهند با سمپاشی و ایجاد بدبینی بین ایران و افغانستان جدایی بیندازند.

وی اسلام هراسی و ایران هراسی را تنها بخشی از توطئه دشمنان ذکر و اضافه کرد: در این راستا غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران دروغ های عجیب و غریبی را مطرح می کنند.

این مرجع تقلید بیان داشت: وقتی اندیشمندان، نخبگان، خبرنگاران و صاحبنظران کشورهای غربی به جمهوری اسلامی ایران سفر می کنند و از نزدیک واقعیات کشور ما را می بینند به این نکته اذعان می کنند که آنچه رسانه های غربی درباره ایران مطرح می کنند، دروغی بیش نیست.

آمریکا با سمپاشی دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان است

وی در ادامه دشمنان دو کشور ایران و افغانستان را مشترک دانست و بیان داشت: آمریکا هم دشمن ایران و هم دشمن افغانستان است، بعد از شکست داعش و گروه های تروریستی در سوریه و عراق، آمریکایی ها به دنبال کمک به تروریست ها در افغانستان هستند؛ در این خصوص مقامات افغانستان باید هوشیار باشند.

وی یکی از اهداف غربی ها را استحاله فرهنگی افغانستان ذکر کرد و گفت: آمریکایی ها و غربی ها با کمک رسانه ها و بنگاه های تبلیغاتی و فضای مجازی می خواهند جوانان افغانستانی را به لحاظ فرهنگی دچار استحاله کنند و از این طریق زمینه اجرایی سازی طرح های شوم خود را مهیا سازند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: تا می توانید عنصر اسلامیت را تقویت کنید، اگر اسلام و دین مردم بویژه جوانان متزلزل شد، استقلال شما نیز در معرض خطر جدی خواهد بود.

این مرجع تقلید در پایان از خدمات و تلاش های شش ساله سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در کشورمان تقدیر کرد. 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 11