واکنش آیت الله مکارم به اظهارات نسنجیده برخی مسؤولان؛ حجاب از یک موضوع صرفا مذهبی فراتر رفته | ایران کشوری اسلامی است نه سکولار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار فرمانده انتظامی استان قم، به دنبال توضیحاتی که فرماندهان انتظامی درباره حجاب ارائه کردند، با بیان این که امروزه مساله حجاب از یک موضوع صرفا مذهبی فراتر رفته و به مساله سیاسی تبدیل شده است، تصریح کرد: دشمنان و معاندان تمام همت خود را برای شکستن این سد بکار گرفته اند و معتقدند اگر بتوانند مساله حجاب را بشکنند به نظام ضربه وارد کرده اند.این مرجع تقلید با بیان این که تنها در حد یک مساله شرعی نمی توان با موضوع حجاب برخورد کرد، گفت: با توجه به سرمایه گذاری همه جانبه دشمن در این زمینه، رفتار و واکنش ما نیز باید برای تقویت مقوله حجاب و عفاف در جامعه قوی باشد.حضرت آیت الله مکارم شرازی با انتقاد از برخی غفلت و تغافل ها و مقایسه نادرست ایران با برخی کشورها دیگر در خصوص موضوع حجاب، اظهار داشت: ما جمهوری اسلامی هستیم نه یک کشور سکولار که با کشورهای سکولار قابل قیاس باشد.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم فضای مجازی اشاره کرد و با انتقاد از اظهارات اخیر بعضی از مسؤولین کشور در این خصوص گفت: جای تاسف است که نسبت به این موضوع مهم که آمارها نیز به صورت وحشتناک بالا رفتن جرائم فضای مجازی را خبر می دهد، بی تفاوتی وجود دارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: فضای مجازی از نخستین مساله های کشور است که اگر حل نشود آینده تاریک خواهد بود؛ امیدواریم مسؤولین این آمار و ارقام وحشتناک را ببینند و توجه کنند در فضای مجازی چه خبر است و چه اتفاقاتی رخ می دهد؟

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: در خبرها آمده بود که روسیه خود را به طور کلی از این شبکه ها جدا کرده است و فضای مجازی خاصی برای خود ایجاد کرده اند. اگر نمی شود چطور اینها توانسته اند؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: یکی از مهم ترین مسائل کشور همین مساله فضای مجازی است، باید در این خصوص ریشه ای کار کنیم؛ این که گفته شود آب از سر گذشته و نمی شود کاری کرد، اشتباه بزرگی است. 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 8