هشدار آیت الله سبحانی نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن در جامعه| مسؤولان بیدار شوند

حضرت آیت الله سبحانی نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن در جامعه هشدار داد و خواستار هوشیاری و بیداری مسؤولان نسبت به توطئه های فرهنگی دشمنان شد.حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در نهمین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، به تفسیر آیه ۵۷ سوره توبه پرداخت و با بیان اینکه ایمان انسان باید حقیقی باشد، گفت: ایمان منافقان زبانی بوده و صرفاً برای انگیزه های مادی است.

وی با بیان اینکه ما باید در جمهوری اسلامی حول محور اسلام عمل کنیم، اظهار داشت: امروز نباید اقتصاد را مبنای رضایت از حکومت اسلامی تلقی کنیم، بلکه هم در حالت تنگنا و هم در حالت فراخی از اصل نظام اسلامی رضایت داشته باشیم.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه ما انقلاب کرده ایم که اسلام بر همه مسائل حاکم باشد، ابراز کرد: حال که فشارهای بین المللی دشمن زیاد است، باید صبر پیشه کنیم و مقاوم باشیم، زیرا رمز پیروزی بر مشکلات مقاومت است؛ اگر مقاومت کرده و صبر داشته باشیم مشکلات و فشارهای دشمن کارساز نخواهد بود.

وی در ادامه به شبهه وهابیت پیرامون «همه افعال دنیا فعل خداوند است و نباید افعال را به رسول نسبت داد، زیرا شرک است» اشاره و تأکید کرد: خداوند در آیات قرآن کریم می فرماید «وَلَوْ أَنَّهُمْ رَضُوا مَا آتَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ» و لفظ «الله و رسول» را در کنار یکدیگر ذکر کرده و فعل خداوند را به رسول نسبت داده است، بنابراین شبهه وهابیت با نص آیت الهی منافات دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه اسلام برای دنیا و آخرت بشریت برنامه دارد، افزود: اسلام اقتصاد دارد، اما علم الاقتصاد ندارد؛ ما باید میان اقتصاد و علم الاقتصاد فرق بگذاریم، زیرا مسائل مستحدثه زیاد است و علم الاقتصاد دائم در حال تغییر است؛ در اسلام قوانین کلی و تغییر ناپذیر برای اقتصاد وضع شده است تا امت اسلامی در ریل گذاری اقتصادی اسلام قرار گیرند؛ علم الاقتصاد برای بشریت بوده و هر روز در حال تغییر و تبدیل است، اما اقتصادی که بشر را ضمن توفیقات دنیوی، سعادتمند نیز می سازد در اسلام وجود دارد.

وی در ادامه ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) گفت: ایشان همه ثروت خودشان را در اختیار پیامبر اکرم(ص) قرار دادند تا رسول گرامی اسلام(ص) اهداف اسلام را پیش ببرند؛ حضرت(س) سه سال در شعب ابی طالب همراه پیامبر اسلام(ص) محصور بودند و همه سختی ها را به جان خریدند تا اسلام حفظ شود؛ ایشان چند روز پس از رفع حصر بیشتر زنده نماندند، زیرا سختی های حصر ایشان را بسیار ضعیف ساخته بود.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه بانوان تراز اسلام همچون حضرت خدیجه کبری(س) باید الگوی زنان جامعه اسلامی قرار بگیرند، تصریح کرد: این بانوان مکرمه بهترین الگوی زنان جامعه اسلامی هستند، بنابراین بانوان بدانند که نباید از زنان عرصه بازیگری و سینما الگو بپذیرند.

وی نسبت به نفوذ فرهنگی دشمن در جامعه هشدار داد و با انتقاد از وضعیت حجاب در شهر مقدس قم، خطاب به مسؤولان و متولیان فرهنگی این شهر مقدس گفت: قم آشیانه اهل بیت(ع)، ام القرای اسلام و خاستگاه انقلاب اسلامی است و باید دانست که وضع کنونی حجاب در این شهر در شأن پیشینه درخشان آن نیست و مسؤولان باید هوشیار و بیدار باشند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه بدخواهان حکومت اسلامی برای نابسامان جلوه دادن اوضاع فرهنگی جامعه برخی را اجیر می کنند تا با حجاب نامناسب در خیابان های شهرهای مذهبی رفت و آمد کنند، عنوان کرد: بدحجاب هایی که در قم مشاهده می شوند ارتباطی با بانوان اصیل قمی ندارند؛ دشمن تنها از حربه های اقتصادی به جامعه اسلامی فشار نمی آورد، بلکه توطئه های فرهنگی نیز دارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 7