در گفت‌وگوی فیض‌آبادی با میزان مطرح شد:«حضرت معصومه (س)» عبد صالح در برابر ذات پاک الهی است/اهمیت و جایگاه «دختر» در دین اسلام

خبرگزاری میزان- کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت «فاطمه معصومه (س)» یکی از عالی‌ترین نمونه‎های عبادت و بندگی خدا است، ایشان از خاندان ولایت و امامت «کریمه اهل بیت(ع)» هستند، این بانوی بزرگوار با عبادت و شب زنده‎داری توانستند به جایگاه خاص خود دست یابند و به عبد صالح در برابر ذات پاک الهی تبدیل شود.

محمدعلی فیض‌آبادی عضو اتاق تبلیغ خراسان در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان ضمن اشاره به ابعاد شخصیتی «حضرت فاطمه معصومه(س)» گفت: حضرت «فاطمه معصومه (س)» یکی از عالی‌ترین نمونه‎های عبادت و بندگی خدا است، ایشان از خاندان ولایت و امامت «کریمه اهل بیت(ع)» هستند، این بانوی بزرگوار با عبادت و شب زنده‎داری توانستند به جایگاه خاص خود دست یابند و به عبد صالح در برابر ذات پاک الهی تبدیل شود.

این بانوی بزرگوار در شاخص‌های علمی و شرعی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، چراکه بسیاری از سوالات علمی و شرعی مردم را در زمان خود پاسخگو بودند.

وی با اشاره به دلایل متعدد عدم ازدواج «حضرت فاطمه معصومه (س)» اظهار کرد: یکی از دلایل مهمی که باعث شد. «حضرت فاطمه معصومه (س)» و خواهران ایشان ازدواج نکنند سدهایی بود که حکومت غاصب بنی عباس ایجاد می کرد زیرا این حکومت کسانی را که با ائمه اطهار در ارتباط بودند سخت آزار می داد.

فیض آبادی به دلایل هجرت این بانوی گرانقدر به ایران اشاره و اظهار داشت: «حضرت فاطمه معصومه(س)» برای دیدار با برادر خود «امام رضا(ع)» به ایران مهاجرت کردند اما در بین راه و در ساوه بیمار شدند. البته در تاریخ اطلاعات زیادی در خصوص این بانوی بزرگوار وجود ندارد.

وی به ویژگی های «دختر» از منظر اسلام و حجاب اشاره و ابراز کرد: جایگاه دختران در دین مبین اسلام از ابعاد مختلف بسیار خاص است، خداوند در قرآن به «پیامبر اکرم(ص)» امر کرده است که به زنان و دخترانت بگو حجاب داشته باشند و در گام بعدی امر می‌کند که به زنان و مردان مومن بگو تا حجاب خود را رعایت کنند.

فیض آبادی تاکید کرد: حجاب در همه ادیان آمده و به معنای پوشیدگی است، این امر در همه جوامع مورد تأکید قرار دارد به عنوان مثال در دانشگاه های خارجی نیز دانشجویان نمی توانند هر طور که تمایل داشته باشند لباس بپوشند، بلکه لباس های پوشیده و در چارچوب قانون دانشگاه را به تن می‌کنند و طبق قوانین دانشگاه حرکت می‌کنند. این قوانین عموما بر اساس و اولویت آموزش تعریف شده و بد حجابی در آن جایگاهی ندارد. 

وی به کاربرد حجاب در جامعه اشاره و تصریح کرد: حجاب به عنوان یک شاخصه در دین اسلام مطرح است، این مهم به سلامتی جامعه و خانواده کمک می کند، حجاب می تواند بانوان را از هرگونه آزار و اذیت به دور نگه دارد.

«حضرت معصومه (س)» عبد صالح در برابر ذات پاک الهی است/اهمیت و جایگاه «دختر» در دین اسلام
این استاد دانشگاه و حوزه در خصوص آثار دهه کرامت ابراز کرد: فاصله تولد «حضرت فاطمه معصومه (س)» تا تولد «امام الرضا(ع)» را دهه کرامت نامیده‌اند زیرا این دو بزرگوار از کریمان اهل بیت هستند. صفت «کریم» یکی از صفات خداوندی است و از آنجا که «اهل بیت(ع)» نیز دارای کرامت بودند آنان را کریم می‌خواندند، «امام رضا(ع)» و حضرت فاطمه معصومه(ع) نیز در این خصوص از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه امروز «کریم» بودن را باید از ائمه بیاموزد وضعیت اقتصادی نامطلوب افزایش قیمت ها در همه حوزه ها می طلبد تا افراد جامعه خودشان کرامت نسبت به یکدیگر نشان دهند. کرامت را نباید تنها به ائمه نسبت داد و برای آن‌ها جشن‌هایی گرفت بلکه باید آن را در سطح جامعه عملی کرد، کرامت صفاتی است که بسیار از مصلحان و ائمه  تلاش داشتند تا در نهاد مردم و در جامعه به اجرا در آورند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 11