تبدیل تهدیدها به فرصت با الگوگیری از سیره امام جواد(ع)

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی گفت: جوانان باید بتوانند با الگوگیری از سیره امام جواد(ع) به تناسب شرایطی که در آن قرار می‌گیرند، وظایف خود را به خوبی ایفا کرده و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام محمدهادی مشیری اظهار کرد: مدیریت فضا به عنوان یکی از ویژگی‌های امام جواد(ع) است که با وجود سن کمی که ایشان در زمان امامت داشتند سبب شد تا بسیاری از توطئه‌های مأمون عباسی را در قبال شیعیان خنثی کنند.

وی با اشاره به توان بالای علمی امام جواد(ع) و برگزاری مناظرات علمی با دانشمندان مطرح عصر خود، گفت: حضرت در مناظراتی که انجام می‌دادند افزون بر اثبات امامت و حق خویش، تمام دلایل خود را به استناد آیات قرآن مطرح کرده تا بهانه‌ای برای افراد سودجو ایجاد نشود و مورد تأیید همگان باشد و در این میان در تمام مناظرات با وجود توطئه‌ها موفق می‌شدند.

دبیر اتاق فکر تبلیغ خراسان رضوی با اشاره به تربیت حدود ۲۷۰ شاگرد قوی علمی توسط امام محمدتقی(ع)، افزود: رفتار حضرت در حوزه علمی کمتر شناخته شده است در حالی که ایشان با وجود خفقان حاکم و نیز سن کم توانستند به تربیت شاگردان علمی و نخبه برای ترویج اسلام بپردازند که این موضوع بسیار ارزشمند و فوق‌العاده بود و اگر جوانان در این حوزه وارد شوند به سرعت بر پیشرفت علمی کشور افزوده می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: آیه ۶۰ سوره انفال در واقع آماده‌باش همه جانبه مسلمانان در برابر دشمنان است و باید به عنوان تابلویی در سر درب ورودی نه فقط، مراکز نظامی بلکه دانشگاه، حوزه و حتی کارخانه‌های صنعتی قرار گیرد تا بتوانیم همچون عرصه نظامی در سایر عرصه‌ها نیز به اقتدار و قدرتی برسیم که دشمن جرأت تعرض به کشور را نداشته باشد و در مقابل ما محتاطانه رفتار کند.

مشیری با بیان اینکه همه ائمه(ع) و به ویژه امام جواد(ع) به بحث حمایت و کمک محرومان و مستضعفان بسیار اهمیت می‌دادند، تصریح کرد: امام نهم(ع) تا حدی در این حوزه فعال بودند که به ایشان لقب جواد داده شد و سیره حضرت به گونه‌ای بود که خود را در معرض کمک خواهی دیگران قرار می‌دادند تا کسی مجبور به درخواست نیاز خود شود.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 9