دبیراتاق تبلیغ خراسان مطرح کرد؛ ضرورت بهره گیری از کارشناسان حوزوی متخصص برای اوقات فراغت

حجت الاسلام مشیری گفت: برنامه ریزی در حوزه فرهنگی برای نسل جوان و نوجوان باید بر عهده کارشناسان حوزوی متخصص در حوزه تعلیم و تربیت با گرایش کودک و نوجوان باشد.
حجت الاسلام مشیری، دبیر اتاق تبلیغ خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، به نقش روحانیت در غنی سازی اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: اوقات فراغت فرصت ویژه تربیتی برای نسل جوان و نوجوان است.

وی اظهار کرد: در قدیم ایام فراغت فرصتی برای فعالیت های فرهنگی و یا مهارتی در حوزه کسب و کار بود که در حال حاضر توجه به حوزه کسب و کار در این ایام کمرنگ شده است و جا دارد، توجه شود‌.

حجت الاسلام مشیری به استفاده از کارشناسان حوزوی متخصص جهت فعالیت های فرهنگی ویژه نسل جوان تاکید و ابراز کرد: برنامه ریزی در حوزه  فرهنگی برای نسل جوان و نوجوان باید بر عهده کارشناسان حوزوی متخصص در حوزه تعلیم و تربیت با گرایش کودک و نوجوان باشد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی به پارامترهای قابل توجه در تعلیم و تربیت کودک و نوجوان اشاره و ابراز کرد: توجه به جامعه شناسی و روانشناسی کودک و نوجوان، توجه به اولویت های تربیتی نسل جوان و نیازهای روز جامعه از پارامترهای قابل توجه در تعلیم تربیت نوجوانان است.

وی افزود: روحانیت در تعلیم و تربیت به تقویت روحیه عزت مندی و خود باوری در نسل جوان و نوجوان که رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تأکید دارد، توجه داشته باشند همچنین مدیریت برخورد، مدیریت برنامه ریزی برای آینده و مدیریت هدف گذاری از دیگر پارامترهایی است که باید حوزه همت کند و به نسل جوان آموزش دهد.

حجت الاسلام مشیری به غفلت از آیات و روایات در خصوص مدیریت برخورد و مدیریت ذهن اشاره و ابراز کرد: امروزه شاهد ادعاهای زیادی در حوزه مدیریت برنامه ریزی ذهن و مدیریت برخورد هستیم که برای نسل جوان چندان تخصصی و مفید نیست در حالی که ما در قرآن کریم و روایات در مورد سیستم انگیزشی و مدیریت ذهن جایگاه ویژه ای داریم که حوزه از آن غفلت کرده است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان رضوی ادامه داد: مفاهیم کلان در آیات و روایات در خصوص مبانی تعلیم و تربیت، افزایش انگیزه و مدیریت برخورد داریم اما حوزه علمیه از آن غفلت داشته و در جایگاه ویژه ای نیستیم.

وی به پیامد های عزت نفس برای نسل جوان اشاره و ابراز کرد: در قرآن و احادیث به این که انسان با چه ابزارهایی بر فکر و ذهن خود مدیریت کند و خود و جامعه را رشد دهد، اشاره شده است و این عزت نفس موجب می شود که جوانان در برابر ناهنجاری ها و مسائل خلاف اخلاقی خود را نبازند همچنین انسانی که برای خود ارزش قائل باشد، با دو تا امتیاز سیاسی خود را نمی بازد.

حجت الاسلام مشیری به ضعف در علم مدیریت فرهنگی در حوزه علمیه اشاره و تصریح کرد: اگر چه مدیریت فرهنگی اختصاص به حوزه علمیه دارد اما توجه به آن در حوزه علمیه به عنوان یک تخصص کم رنگ است و با وجود این که در سال های اخیر به این امر توجه شده است، هنوز جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

وی به راهکارهایی غنی سازی اوقات فراغت توسط حوزه علمیه اشاره و ابراز کرد: حوزه علمیه از الان برای اوقات فراغت سال آینده برنامه ریزی داشته باشد، نیروهای توانمند در این عرصه را آموزش دهد و هدف گذاری ویژه برای نسل جوان داشته باشد که اگر چنین باشد شاهد برکات فراوان خواهیم بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 15