عضو هیات امنای اتاق تبلیغ تأکید کرد؛اهمیت شناخت و درک سنت های الهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی دهشت، استاد حوزه علمیه، امروز در جمع زائران و مجاوران ثامن الحجج(ع) با تأکید به ضرورت  شناخت و درک سنت های الهی، گفت: وقتی انسان با سنت و قانون الهی آشنایی پیدا کرد و آن ها را درک کند، صبر و حلم در برابر این سنت ها و حوادث برایش آسان می شود.

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ ماه محرم و ماه ذیحجه را تجلی کننده سنت های الهی بیان و اظهار کرد: ایام محرم و کربلا تابلویی تمام عیار برای نشان دادن سنت ها و قوانین الهی است، سنت آزمون و ابتلا در کربلا بود که امام حسین(ع) و یاران ایشان با باور و اعتقاد به این سنت ها به احسن وجه عمل کردند.

حجت الاسلام دهشت با بیان این که وقتی حلم و معرفت برای انسان پیش می آید که سنت الهی را درک کند، ابراز کرد: هر چه معرفت ما از سنت الهی بیشتر باشد، تحلیل ما از حوادث بیشتر است، امروز نیز برای انقلابی بودن نیاز به داشتن حلم هستید چون شما صبر کرده اید و باید با داشتن حلم و معرفت باور کنید که خدا به شما اقتدار داده، عظمت پیدا کرده اید و دشمن از سایه شما هم می ترسد که این حلم را از اهل بیت یاد گرفتید و معرفت به سنت الهی است.

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: ماه ذیحجه نیز تجلی سنت های الهی است از جمله سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بیان سنت ازدواج است که در صورتی که این سنت خدا به درستی انجام شود براساس فرموده خداوند در سوره روم موجب آرامش برای خانواده، مودت و عشق ورزی می شود.

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ افزود: شبکه مجازی و ماهواره ای نمایه قلابی به نام ازدواج را ارائه داده اند و این سنت الهی را به جوانان بد فهمانده اند بنابراین کسانی که بدون معرفت وارد فضای ازدواج می شود نتیجه آن مدتی بعد آمار طلاق است چون قانون خدا درست عملیاتی نشده است و آرامش و مودت در آن زندگی نیست.

حجت الاسلام دهشت سنت ولایت و جانشینی را از دیگر سنت های الهی بیان و اظهار کرد: این سنت الهی در ماه ذیحجه متجلی می شود، از جمله شهادت امام باقر(ع) سنت استخلاف و جانشینی است که این حضرت جانشین پیامبر(ص) است همچنین کنگره بزرگ حج در این ماه و ابلاغ جانشینی حضرت علی(ع) بیان این سنت الهی است.

کارشناس مذهبی دعا کردن را از دیگر سنت های الهی بیان و خاطرنشان کرد: روز عرفه در ماه ذیحجه و دعای عرفه در این ماه سنت دعا را بیان می کند و این قانون الهی است تا ما معصومین را واسطه قرار می دهیم و از خدا چیزی بخواهیم.

وی با اشاره به دعای امام حسین در کربلا و دعای امام علی(ع) در دعای کمیل، اظهار کرد: با تمسک به سنت خدا، ولی خدا به در خانه خدا می رود پس ما باید این سنت الهی را اجرا کنیم همچنین استجابت از دیگر سنت های خدا است که وقتی خدا را بخوانیم به خدا حسن ظن بالله داشته باشیم.

حجت الاسلام دهشت عید قربان را تجلی کننده سنت فرمانبرداری و اطاعت دانست و گفت: عید قربان، روز امتحان و نمایش ولایت پذیری انسان بزرگ ابراهیم خلیل است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات قرآن سنت های الهی را غیر قابل تبدیل و تحویل خواند و اظهار کرد: قرآن را تنها برای قرآن بودن نخوانید بلکه تدبر و تفکر کنید، این آیات برای هدایت ما آمده است و براساس آیات قرآن اگر به سنت الهی عمل کنید نتیجه آن را خواهید دید.

حجت الاسلام دهشت افزود: سعودی ها نیز قرآن می خوانند اما در یک مجلس اقدام به کشنتار ۷۰۰ کودک می کنند، این وحشیگری برای چیست؟ اما مردم با عمل به قرآن، انقلاب را به دنیا نشان دادند همچنین ارادت به اهل بیت این ملت در هیچ کشوری پیدا نمی شود بنابراین سنت الهی بر شما جاری شد و شامل سنت الهی «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم» قرار گرفتید.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در پرتو عمل به سنت الهی، گفت: اقتدار ما به جایی رسیده است که وقتی پهپاد دشمنان ما فقط ۴ کیلومتر به مرزهای ما نزدیک می شود، ساقط می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 7 =