حدیث غدیر موجب نجات من شد

مشاور سابق ملک فهد

یک محقق، نویسنده و صاحبنظر در شناخت اندیشه‌های ابن‌تیمیه و محمد بن عبدالوهاب گفت: تحقیق و تفحص در حدیث شریف غدیر موجب نجات من شد.

خبرگزاری حوزه، دکتر علی الشعیبی مشاور ملک فهد پادشاه پیشین عربستان در جمع کارکنان مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اظهارداشت: در خصوص حدیث غدیر نقل قول های متعددی از سوی مورخان و تاریخ نگاران نقل شده است.

دکتر شعیبی با اشاره به فرقه وهابیت و ابن‌تیمیه گفت: در سنین گذشته، شیخ سلفیت، ناصر الدین البانی کتابی را به نام سلسله احادیث صحیحه در حال نگارش بود که در این کتاب راجع به واقعه غدیر ۱۴ صفحه مطلب از ۱۲۳ صحابی نقل کرده و حدیث فوق را از عظیم ترین و بزرگترین روایات صحیحه در آنجا می‌داند؛ بعد از نقل این حدیث می‌فرماید آن چیزی که باعث شد این روایت را از طرق متعدده نقل کنم و به طور مفصل به آن بپردازم این است که ابن تیمیه لغزش‌های بسیار زیادی دارد و تضعیف این حدیث توسط وی یکی از همین لغزش‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: طبق روایات صحیحه‌ای که از پیامبر صلی الله علی و آله وجود دارد و نیز این روایت که کسی که بمیرد در حالی که بر ذمه او بیعت امامی نباشد مرگ او مرگ جاهلیت خواهد بود، انگیزه ی بسیار بزرگی است که انسان به مسیر امامت ایمان داشته باشد و در این مسیر حرکت کند.

وی افزود: برادران عزیز، امروز از اسم وهابیت صحبت نمی‌شود بلکه در حقیقت صحبت از سلفیت هست. چون وهابیت امرش برای همه مردم آشکار گشته و رسوا شده‌اند. آن رحم انگلیس بود که باعث شد وهابیت بوجود آید و همین امر است که موجب شد آنها تغییر رویه دهند و خودشان را به سلفیت بنامند. هنگامی که شروع به تحقیق درباره سلفی‌ای که آنها ادعای گرایش به آن دارند کردیم، نتیجه این شد که تمام اینها  گذشتگانشان به خاخام‌های یهود بر می‌گردد که در اصل یهودی بوده اند و بعد مسلمان شده اند. ناصرالدین البانی، شیخ سلفیت در عصر کنونی گفته است در شگفتی هستم درباره ابن تیمیه که به دنبال احادیث صحیح می‌گردد در حالیکه این روایات که در حق و مقام و منزلت امام علی علیه السلام وارد شده را تضعیف کرده و به دنبال احادیث جعلی می‌گردد تا آنها را به امام علی نسبت دهد و این همه از دست پرورده و تولیدات و کارهای بنی امیه بوده است.

دکتر علی الشعیبی گفت: ای گروه مسلمانان در ایران، این انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رضوان الله علیه و رهبری امام خامنه ای دام ظله العالی مبارک باشد بر شما بلکه بر تمام عالم اسلامی مبارک باشد، به شما بشارت می‌دهم که شما در راه صحیح قرار دارید و ما در عالم اسلامی پیروان شما هستیم.

وی گفت: درباره وهابیت کتاب‌های متعددی را تالیف نموده‌ام، “وهابیت دین دیگر” نام یکی از کتاب‌هایی می‌باشد که اخیرا آن را تالیف کرده‌ام، زیرا در حقیقت آنها اصلا مسلمان نیستند، این تجربه بسیار کوچکی بود که برای شما نقل کردم و از خداوند تبارک و تعالی خواستارم هرچه را برای شما بیان کردم، خالص برای درگاه الهی باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 9