ارادت بزرگان اهل سنت به حضرت رضا (علیه السلام)

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، بیش از ۱۷۰ نفر اهل سنت از نقاط مختلف استان خراسان در روز دوشنبه مورخ ۹ دی ماه وارد مشهد مقدس شده و از سوی مسئولین فرهنگی خراسان رضوی استقبال شدند….

در همین رابطه، امام جمعه اهل سنت پایین جام تربت جام با اشاره به اینکه اهل سنت از دیرباز عاشق و دلداده اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) به ویژه امام هشتم شیعیان می باشند، اظهار داشت: اهل سنت در همه عبادات و نماز های خود اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را با صلوات بر محمد و آل محمد یاد می کنند و اعتقاد قلبی دارند که هیچ نماز و عبادتی مقبول حضرت احدیت قرار نمی گیرد، مگر اینکه در آن صلوات بر محمد و آل محمد ذکر شود.

مولوی امان الله برزگر با اشاره به حضور خودجوش روحانیون و سایر اقشار اهل سنت در این راهپیمایی جهت عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت رضا(ع)، اظهار داشت: در این ایام رحلت رسول خدا و شهادت امام حسن و امام رضا (علیه السلام)، همه اقشار مردم اعم از شیعه و سنی در مراسمات ویژه این روزها، حضور پر شور خواهند یافت.

همچنین مولوی انس رحمتی، امام جماعت روستای یادگار سفلی پائین جام تربت جام اظهار داشت: هر عملی که انسان انجام می دهد به ویژه عشق و ارادت به نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و اهل بیت مطهر ایشان (علیهم السلام)، اگر در راستای عبودیت خدا و مخلصانه باشد، مقبول بوده و مرضی رضای حضرت احدیت قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: وحدت امروز جهان اسلام و حضور گسترده اهل سنت در مراسم های مختلف اهل تشیع، نشان از یکدلی و وفاق بین تمام آحاد جامعه اسلامی دارد که مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان اتحاد مسلمین در سراسر جهان است.

احمد اربابی، رئیس شورای بخش پایین جام تربت جام نیز با اشاره به حضور بیش از ۱۷۰ نفر از هموطنان اهل سنت از نقاط مختلف استان خراسان در برنامه پیاده‌روی به مشهد مقدس، اظهارداشت: حدود ۴۰ نفر از این افراد از روحانیون اهل سنت می باشند که به همراه تعدادی از نماز گزاران مساجد خود در حرکتی خود جوش جهت عرض ارادت به حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) و اعلام تسلیت ایام عزاداری و همبستگی با سایر اقشار ملت به سوی مشهد مقدس رهسپار شدند.

امام جمعه اهل سنت سرخس گفت: در بسیاری از سخنان بزرگان اهل سنت می‌یابیم که به حضرت رضا (علیه السلام) ارادت دارند.

مولوی احمد پارسا ضمن تسلیت ایام شهادت امام رضا (علیه السلام)، ابرازداشت: بزرگان اهل سنت نسبت به حضرت امام رضا (علیه السلام) ارادت ویژه ای دارند و در کتاب‌های اهل سنت مناقب زیادی از آن حضرت آمده است و امیدواریم ما را شفاعت کنند.

وی افزود:حضرت رضا (علیه السلام) شخصیت کامل و بزرگی هستند که جایگاه‌شان برای هر مسلمانی آشکار است و در بسیاری از سخنان بزرگان اهل سنت می‌یابیم که به ایشان ارادت دارند.

مولوی پارسا تصریح کرد: امام رضا (علیه السلام) دارای مناقب فراوان، صفات شریف، اخلاق نیکو و از خانواده‌ پیامبر و بنی‌هاشم بود و نعمت همجواری ایشان، بسیار بزرگ است.

وی با بیان این که حضرت رضا (علیه السلام) دانشمندترین و بخشنده‌ترین مردم زمان خویش بود، خاطرنشان کرد: ما باید از دستورات و توصیه‌های آن حضرت پیروی کنیم.

امام جمعه اهل سنت سرخس در ادامه بابیان این که زیارت اهل بیت (علیهم السلام) و همچنین زیارت اهل قبور ثواب زیادی دارد و حتی در روایتی آمده است که کفاره گناهان محسوب می شود،‌ گفت: امیدواریم که حضرت رضا (علیه السلام) ما را شفاعت کنند و در آخرت هم بتوانیم همجوار فرزند رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) باشیم.

آخوند رحیم بردی صمدی، امام جمعه اهل سنت جرگلان از توابع خراسان شمالی بردی صمدی تسلیت شهادت امام رضا(ع) به تمام مسلمانان جهان، با بیان این که ترکمن‌ها به امام رضا(ع) محبت زیادی دارند و هر گاه به زیارت ایشان می‌آییم، روحمان تازه می‌شود، به جوانان توصیه کرد که از فضیلت زیارت آن امام غافل نشوند.

وی بیان داشت: امام رضا(ع) نور چشم ما ترکمن‌ها است و این امام عزیز بین ترکمن‌ها به قزل امام یا امام طلایی معروف است.(طلا در لغت ترکمنی به معنای طلا و رنگ قرمز است)
آخوند صمدی با بیان این که محبت امام رضا(ع) در دل ما جا گرفته، ابرازداشت: اسم بسیاری از فرزندان مان به نام امام رضا(ع) مزین شده است.

وی افزود: همیشه در مشکلات‌مان به امام رضا (ع) متوسل می شویم و از ایشان می خواهیم از جانب خداوند مشکلات برطرف شود.

امام جمعه اهل سنت جرگلان از توابع خراسان شمالی اضافه کرد: بسیاری از زوج‌های جوان این منطقه برای تبرک به زیارت امام رضا (ع) می‌روند و طلب خیر و برکت می‌کنند.

آخوند صمدی یادآورشد: استاد وی، مرحوم حاج مقصود آخوند یزدانی، علاقه عجیبی به زیارت حضرت رضا(ع) داشته و در راه زیارت ایشان ۱۰۰ تکبیر می‌‌گفت و از امام رضا(ع) می‌‌خواست که شفای ایشان را از خداوند بخواهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 11