تصریح تورات و انجیل بر رسالت پیامبر و ولایت ائمه اطهار

علی الشیخ بابیان این‌که در تورات و انجیل چند بشارت از وجود پیامبر و ائمه اطهار (ع) داده‌ شده است، گفت: نخستین بشارت در زمان حضرت ابراهیم داده‌شده زمانی که حضرت ابراهیم (ع) فرزند نداشت و شبی در حالت عبادت به خدا می‌گوید من فرزندی ندارم، خداوند گفت از خیمه بیرون بیا و به آسمان نگاه کن، ذریه شما مانند ستاره‌ها در آسمان خواهد شد.


علی الشیخ، مسیحی کاتولیک شیعه شده امشب در پنجمین شب برگزاری هفتمین اجلاس سالانه بزرگداشت غدیر که در هتل الغدیر مشهد برگزار شد در گفتمانی پیرامون موضوع بشارت‌های تورات و انجیل در خصوص پیامبر و اهل‌بیت (ع)، گفت: شش آیه در قرآن کریم وجود دارد که بشارت بعثت حضرت محمد (ص) را به اهل کتاب داده است.

بمناسبت مبعث پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله وسلم و با توجه به اهمیت موضوع ،با هم به بازخوانی مجدد این سخنرانی می پردازیم.

وی با قرائت آیه ۱۵۷ سوره  اعراف «الَّذینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذی یَجِدُونَهُ مَکْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراهِ وَ الْإِنْجیلِ یَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ…»، ادامه داد: با توجه به این آیه خواهیم فهمید که نام رسول‌الله در تورات و انجیل ذکرشده؛ همچنین در آیه ۱۴۶ بقره «الَّذینَ آتَیْناهُمُ الْکِتابَ یَعْرِفُونَهُ کَما یَعْرِفُونَ أَبْناءَهُمْ وَ إِنَّ فَریقاً مِنْهُمْ لَیَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَ هُمْ یَعْلَمُونَ…» خداوند می فرماید اهل کتاب پیغمبر آخرالزمان را همچون فرزند خود می‌شناسند و به حقانیت او آگاه هستند.

اشاره تورات و انجیل به بعثت پیامبر (ص)

علی الشیخ با بیان این‌که بسیاری از آنان پیامبر را می‌شناسند اما حق را نمی‌پذیرند، اضافه کرد: آیات زیادی داریم که خداوند به اهل کتاب تأکید می‌کند که پیامبر و کسانی از ریشه او وجود دارند.

وی با طرح این سؤال که اگر نام پیامبر در تورات و انجیل ذکر نشده بود، چرا کسی از اهل کتاب از ایشان نپرسیدند که نامت در کجای کتاب آمده است، عنوان داشت: همان‌طور که اگر کسی از اهل بودا بگوید نام پیامبر ما در قرآن ذکرشده، ما از او اثبات سخنش را می‌خواهیم، پس اگر نام پیامبر نیز در تورات و انجیل ذکر نمی‌شد، آنان اثبات این ادعا را از پیامبر می‌خواستند؛ منظور قرآن از ذکر نام پیامبر، در تورات و انجیلی بوده که تحریف‌نشده است اما تورات و انجیلی که امروز در دست یهود و نصارا وجود دارد تحریف‌شده است.

این دکترای فلسفه به نگارش کتابی در خصوص پیامبر توسط یک کشیش مسیحی اشاره کرد و ابراز داشت: او کتابی به نام «محمد در تورات و انجیل» نوشت و به‌واسطه همین کتاب نیز مسلمان شد.

وی بابیان این‌که در تورات و انجیل چند بشارت از وجود پیامبر و ائمه اطهار (ع) داده‌ شده است، تصریح کرد: نخستین بشارت در زمان حضرت ابراهیم داده‌شده زمانی که حضرت ابراهیم (ع) فرزند نداشت و شبی در حالت عبادت به خدا می‌گوید من فرزندی ندارم، خداوند گفت از خیمه بیرون بیا و به آسمان نگاه کن، ذریه شما مانند ستاره‌ها در آسمان خواهد شد.

بیان نسل رسالت و ولایت در تورات و انجیل

علی الشیخ ادامه داد: خداوند از هاجر، حضرت اسماعیل را به ابراهیم (ع) عنایت کرد و فرمود، از نسل اسماعیل ۱۲ امام خواهیم آورد و از نسل این ۱۲ امام امتی عظیم را به وجود می‌آوریم اما مسیحیان این ۱۲ امام را به‌عنوان ۱۲ رئیس می‌دانند.

وی ابراز داشت: سؤال ما از یهود و نصارا این است این امت عظیمی که خداوند در تورات فرموده کدام امت هستند؟ آن ۱۲ امام از  فرزندان اسماعیل چه کسانی هستند؟ یهود می‌گوید آن امت و ۱۲ امام هنوز نیامده‌اند اما ما به آنان می‌گوییم که آن ۱۲ امام، ائمه اطهار (ع) و آن امت عظیم، بیش از یک میلیارد مسلمان است.

این مسیحی شیعه شده به بشارت دیگر در تورات نسبت به آمدن پیامبر آخرالزمان اشاره کرد و بیان داشت: ما به‌خوبی می‌دانیم که حضرت موسی (ع) شباهت‌های بسیاری با پیامبر (ص) دارد، حتی در وصایت و جانشینی ایشان نیز در تورات واقعه‌ای همچون غدیر وجود دارد که برای موسی و جانشینش رخ‌داده است، حضرت موسی (ع) می‌گوید: «این وصی و خلیفه من است و از او اطاعت کنید».

اعتقاد یهود به وجود پیامبر خاتم و انکار آن

وی ادامه داد: خداوند به موسی (ع) فرمود به بنی‌اسرائیل بگو پیامبری خواهم فرستاد که همچون تو است اما نه نسل اسرائیل بلکه از نسل برادرانش است؛ پیش از بعثت رسول‌الله (ص) یهود به کفار می‌گفتند که صبر کنید تا پیامبر آخرالزمان بیاید، ما با او متحد می‌شویم و با شما می‌جنگیم.

علی الشیخ تصریح کرد: این سخن نشان‌دهنده آن است که یهودیان منتظر پیامبر آخرالزمان هستند، آنان هنوز هم منتظر آن پیامبر آخرالزمان و ایلیا هستند زیرا معتقدند آن مشابه موسی (ع) هنوز مبعوث نشده است درحالی‌که ما معتقد هستیم پیغمبر اکرم (ص) آن پیامبر آخرالزمان است.

مطابقت قرآن و تورات در بشارت پیامبر (ص)

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن «إِنَّا أَرْسَلْنَا إِلَیْکُمْ رَسُولًا شَاهِدًا عَلَیْکُمْ کَمَا أَرْسَلْنَا إِلَىٰ فِرْعَوْنَ رَسُولًا…»، عنوان داشت: خداوند نیز در قرآن می‌فرماید من برای شما پیامبری فرستادم که همچون پیامبری است که برای فرعون فرستادم؛ این آیه بر آن آیه از تورات تطبیق دارد و به‌وضوح مشخص است که تنها پیامبر شبیه به حضرت موسی (ع)، پیامبر اکرم (ص) است.

این دکترای فلسفه به نحوه اسلام آوردن خود اشاره کرد و گفت: با مسلمان شدن من، خانواده‌ام ۸ سال با من قطع ارتباط کردند زیرا هم پدر و هم برادر من کشیش بودند و مسلمان شدن من برای آنان سنگین بود.

وی ادامه داد: به‌واسطه خواهرم موفق شدم بعد از ۸ سال، ملاقاتی با پدرم انجام دهم و تنها آنچه اسلام به من سفارش کرد که حتی به والدین اوف نگویید، من نیز این‌چنین کردم و در چهار روز تلاش خود را کردم تا پدرم را با معارف اسلامی آشنا کنم، نتیجه این دیدار این شد که پدرم به من گفت از تو راضی هستم و امروز تو در بین فرزندانم مانند یوسف شدی.

علی الشیخ به گفت‌وگوهای خود با علمای سنی اشاره کرد و بیان داشت: من به علمای سنی گفتم شما مکتبی والاتر و بهتر از مکتب اهل‌بیت (ع) به من معرفی کنید تا از اهل‌بیت (ع) دل بکنم و به‌سوی شما بیایم اما نه‌تنها آنان نتوانستند برای من دلیل ارائه کنند بلکه ما می‌توانیم ده‌ها دلیل قاطع برای اثبات حقانیت اهل‌بیت (ع) داریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 10