توکل به خدا و توسل به امام زمان از راه های ایجاد نشاط در جامعه است

حجت الاسلام فیض آبادی گفت: امروز که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اعضای خانواده بیشتر در منزل هستند از این فرصت برای ایجاد صمیمیت و نشاط بهره ببرند.

حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی، عضو اتاق تبلیغ خراسان، به استفاده از فرصت در کنار هم بودن در خانواده و ایجاد نشاط و تأکید کرد و گفت: در شرایط امروز که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا اعضای خانواده بیشتر در منزل و در کنار هم هستند از این فرصت استفاده کرده و در ایجاد صمیمت و همدلی از این فرصت بهره ببرند.

وی افزود: خانواده کانون آرامش است و در این ایام که اعضای خانواده بیشتر در خانه هستند زمانی را برای معنویات بگذارند؛ قرآن، دعا و نماز بخوانند همچنین زمانی را برای هم صحبتی با اعضای خانواده اختصاص دهند، اگر مشکلی بین همسران است با گفتگو حل کرده تا انس و عطوفت قلبی بین اعضای خانواده بیشتر ایجاد کنند.

حجت الاسلام فیض آبادی بیان داشت: نیاز عاطفی از نیازهای اصلی خانواده است بنابراین از این فرصت استفاده کرده و بحران های عاطفی را حل کنند همچنین شبهات فراوان در ذهن بچه ها از معضلات امروز است، پدر و مادر از این فرصت استفاده کرده و با سعه صدر مشکلات اعتقادی بچه ها را حل کنند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان در ادامه به راه های ایجاد نشاط در شرایط هم گیری بیماری اشاره و اظهار کرد: خدا راه هایی را برای ایجاد نشاط قرار داده است که باورها و افکار از آن جمله است و انسان بداند که خدای ما همان خدایی است که ابراهیم را از آتش، یوسف را از چاه و یونس را از شکم نهنگ نجات داد پس مرگ و زندگی در دست خدا است.

وی ابراز کرد: برخی در این شرایط غصه آینده و وضعیت بازار و معیشت را می خورند اما باید بدانند که رزق  و روزی و آینده در دست خدا است پس به خدا توکل کنند و نیز به امام زمان(عج) توسل داشته باشند که اگر جامعه ما توسل به امام زمان و خدا داشته باشند، مشکل حل می شود.

حجت الاسلام فیض آبادی خاطرنشان کرد: کمک به دیگران از دیگر راه های تولید نشاط است البته کمک تنها مالی نیست و هر کسی با توجه به توانایی خود مانند امیددهی به دیگران می تواند به هم نوع خود کمک کند همچنین مطالعه می تواند موجب ایجاد نشاط در فرد شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 10