قرارگاه فرهنگی پیشگیری از کرونا در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

حجت الاسلام سبزیان گفت: قرارگاه فرهنگی پیشگیری و مقابله با کرونا با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه و راه‌اندازی پویش «خانواده کتابخوان» تشکیل شد.

به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، بامشارکت ۴۰۰ کتابدار، قرارگاه فرهنگی پیشگیری و مقابله با کرونا با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه  و فرهنگ سازی  و اطلاع رسانی هوشمندانه  و راه‌اندازی پویش «خانواده کتابخوان» با محوریت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تشکیل شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: با توجه به بحران اجتماعی رخ داده در مواجهه با ویروس کرونا، تلاش جمعی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در مبارزه با این رخداد و تعطیلی مراکز آموزشی و کتابخانه‌های عمومی؛ اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان به تشکیل قرارگاه فرهنگی پیشگیری و مقابله با کرونا با هدف ترغیب مردم به ماندن در خانه  و فرهنگ سازی  و اطلاع رسانی هوشمندانه و راه‌اندازی پویش «خانواده کتابخوان»  اقدام کرده است.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: در این قرارگاه قریب به ۴۰۰ کتابدار استان به عنوان افسران جبهه دانایی انقلاب اسلامی علاوه بر آگاه سازی  و اطلاع رسانی و تشویق بر حضور در منازل و پرهیز از سفرهای درون شهری و برون شهری، تاکید می‌شود افراد به خواندن کتاب‌های خوانده نشده کتابخانه شخصی خود بپردازند و با ارسال ویدئوی ۱ دقیقه‌ای در پویش خانواده کتابخوان شرکت  کنند.

وی ادامه داد: این اقدام فرهنگی با مشارکت مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی استان و تعدادی از دستگاه های خدمت رسان در تامین مالی تعداد ۱۳۹۹ کارت هدیه و هدایای ارزشمند فرهنگی همزمان با نیمه شعبان  با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان می دهد.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: این قرارگاه ضمن مکاتبه با مدیران کل کتابخانه های عمومی استانهای کشور و درخواست از ایشان برای دعوت هم استانی هایشان به حضور در منازل و پرهیز از سفر به مشهد مقدس، با تولید محتوا های فرهنگی از قبیل ساخت کلیپ و ویدئوهای یک دقیقه ای پیشگیرانه  و آموزشی در این خصوص اقدام خواهد کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 3 =