۱۲۸ عالم اهل سنت نسبت به ولادت امام مهدی(عج) شهادت داده‌اند

images
در کتاب “الاصاله المهدویه فی الاسلام” نام ۱۱۲ نفر از علمای اهل سنت آمده که به ولادت حضرت مهدی(عج) اعتراف کرده اند؛ همچنین در کتاب “دفاع عن الکافی” نیز نام ۱۲۸ تن از علمای اهل سنت ذکر شده که نسبت به ولادت امام مهدی(عج) شهادت داده‌اند. 
128 عالم اهل سنت نسبت به ولادت امام مهدی(عج) شهادت داده‌اند
 آیت الله سید محمد حسین حسینی قزوینی، عضو هیات مدیره بنیاد بین المللی غدیر، در همایش گفتمان مهدویت که با محوریت آثار و پیام آیت الله صافی گلپایگانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، با اشاره به جایگاه مهدویت در قرآن و سنت، خاطرنشان کرد: حدود ۲۵۵ آیه از قرآن کریم درباره حضرت مهدی(عج) بیان شده است.

وی افزود: تا سال ۱۳۸۴، تعداد هزار و ۱۴۵ عنوان کتاب مستقل از علمای شیعه و سنی پیرامون مهدویت تالیف شده که برخی از این کتاب‌ها، از بزرگان اهل سنت بوده و قبل از ولادت حضرت نوشته شده‌اند.

عضو هیات مدیره بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که تعداد سه هزار و ۶۶۶ روایت در منابع شیعه و سنی درباره حضرت مهدی(عج) نقل شده، عنوان کرد: در تمام معارف اسلامی این انبوه روایات از نبی مکرم و ائمه هدی(ع) صادر نشده است و این بیانگر این مطلب می‌باشد که مساله مهدویت مساله مهمی بوده و اهل بیت(ع) و پیامبر اکرم(ص) به این موضوع اهتمام ویژه داشتند.

مدیر شبکه ماهواره ای ولایت ادامه داد: اسماء ائمه در تعداد ۵۰ روایت شیعه و سنی به صورت دقیق ذکر شده است، تعداد ۹۱ روایت نیز با این عنوان که امامان دوازده نفر هستند و اولین آنها علی و آخرین آنها مهدی است، بیان شده است.

آیت الله حسینی قزوینی گفت: تعدا ۱۰۷ روایت با این مضمون که ائمه دوازده نفر هستند که نهمین فرزند امام حسین مهدی و قائم آل محمد(ص) است، ۹۰ روایت نیز با این مضمون که مهدی دومین فرزند امام هادی(ع) است، بیان شده است.

وی همچنین تصریح کرد: تعداد ۹۱ روایت با این مضمون که مهدی دارای غیبت طولانی است و ۳۱۸ روایت با این مضمون که امام مهدی دارای عمر طولانی است، در روایات ذکر شده است.

عضو هیات مدیره بنیاد بین المللی غدیر در ادامه با اشاره به اینکه برخی گروه ها مردم را تنها به قرآن دعوت می کنند، اظهار داشت: اگر روایات را کنار بگذاریم آیا می توانیم استدلال نمازهای صبح و ظهر را در قرآن بیابیم؟

مدیر شبکه ماهواره ای ولایت افزود: این گروه ها که روایات را کنار گذاشته اند، اصل وجوب نماز در قرآن را اثبات کنند، بدون روایات در اصول وجوب نماز به مشکل برمی خوریم.

آیت الله حسینی قزوینی تاکید کرد: قرآن بدون سنت پیامبر قرآن نیست، بلکه ورق پاره هایی بود که در جنگ صفین بر بالای نیزه ها زده شد، البته ما سال هاست که از این گروه دعوت به مناظره کردیم، اما هیچ کدام آماد مناظره نیستند.

وی گفت: حدود سه ساعت و نیم در اردیبهشت ماه با آقای طباطبایی، سرکرده این گروه مناظره کردیم که البته فعلا تصمیم نداریم نوار آن را پخش کنیم.

تفاوت عقیده شیعه و سنی

عضو هیات مدیره بنیاد بین المللی غدیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظر وهابیت درباره حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: ابن تیمیه می گوید: احادیث مهدویت احادیث کاملا صحیحی است، یکی دیگر از بزرگان اهل سنت می گوید: بحث مهدویت جزیی از عقاید اهل سنت است.

مدیر شبکه ماهواره ای ولایت تاکید کرد: عمده تفاوت عقیده میان شیعه و اهل سنت و وهابیت نسبت به مهدویت شخصی است که آیا مهدی که نبی مکرم اسلام بشارت آمدن آن را داده است آیا به دنیا آمده یا نیامده است و این اختلاف ما با اهل سنت است.

آیت الله حسینی قزوینی با اشاره به شبهه ای درباره وجود حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: ابن تیمیه گفته که جریر الطبری معتقد است که امام حسن عسکری(عه) فرزندی نداشته است، اما ما در رسانه های شیعه و سنی اعلام کردیم اگر کسی سندی از جریر الطبری مبنی بر این مضمون بیاورد هر میزان که جایزه بخواهد خواهیم داد.

وی افزود: در کتاب “الاصاله المهدویه فی الاسلام” نام ۱۱۲ نفر از علمای اهل سنت آمده است که به ولادت حضرت مهدی(عج) اعتراف کرده اند، همچنین در کتاب “دفاع عن الکافی” نیز نام ۱۲۸ تن از علمای اهل سنت ذکر شده که نسبت به ولادت امام مهدی(عج) شهادت داده اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 4