رزمایش مواسات، مشکلات نیازمندان را حل می‌کند

امام جمعه مشهد گفت: در زرمایش مواسات بناست در بینش جامع، تمام مشکلات افراد نیازمند از نظر اقتصادی، معیشت، مسائل درمانی و دیگر مسائل در نظر گرفته شود.

آیت‌الله علم‌الهدی در نخستین جلسه هماهنگی «قرارگاه رزمایش مواسات» خراسان رضوی، با بیان این‌که رهبر انقلاب در خصوص مواسات با مردم و عزیزانی که در جریان ویروس منحوس کرونا دچار خسارت و زندگی‌شان دچار مشکل شده است، امر به مواسات فرمودند، اظهار کرد: حسب‌الامر ایشان با ابلاغ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، قرار شد در استان قرارگاهی به‌عنوان «قرارگاه رزمایش مواسات» تشکیل شود.

وی ادامه داد: این قرارگاه برای هماهنگی مجموعه عزیزانی که می‌خواهند در عرصه این مواسات ورود پیدا کنند اعم از نهادهای مربوطه مثل کمیته امداد، سپاه، شهرداری‌ها و نهادهای دولتی یا خیرینی که می‌خواهند مشارکت کنند، ایجاد شده تا این کمک‌ها در نظامی دربیاید که به اهلش برسد، این‌طور نشود که به یک مورد مکرر رسیدگی شود و در کنار آن مورد دیگری اصلاً رسیدگی نشود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و عضو اتاق تبلیغ خراسان، به دیگر هدف راه‌اندازی این قرارگاه هماهنگی اشاره کرد و گفت: عزیزانی که در این جهت آسیب‌دیده‌اند و دچار مشکل هستند، بدانند مسئله، مسئله کمک یک جریان، فرد یا انجمن خیریه نیست که یک‌بار صورت بگیرد، بناست این افراد تحت کفالتی دربیایند که در بینش جامعی، تمام مشکلات این افراد از نظر اقتصادی، معیشت، مسائل درمانی و دیگر مسائل در نظر گرفته شود تا آرامش خاطری برای آنان ایجاد شود.

وی با تأکید بر این‌که این قرارگاه دخالتی در اجرا و عملیات خیرین و نهادها ندارد، خاطرنشان کرد: کار این قرارگاه، هماهنگی است که اولین جلسه آن به‌وسیله برخی نهادها و عزیزانی که در جمعیت‌های خیریه فعال هستند، برگزار شد.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: امیدواریم این قرارگاه موفق شود نظر مقام معظم رهبری را در نظام‌مندی بسیار کاملی که هم افراد آسیب‌دیده اعتماد پیدا کنند و دغدغه نداشته باشند و هم این حرکت‌های خیرخواهانه در یک هماهنگی کامل صورت بگیرد، تأمین کند.

وی یادآور شد: اجرای اولیه این طرح مربوط به ماه مبارک رمضان است و بعد از آن نیز تا بازگشت اوضاع به حالت اولیه و رفتن عزیزان به سرکار خود، ادامه پیدا می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری متذکر شد که این قرارگاه باید مسجد محور باشد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 8 = 11