با عمل به سیره پیامبر و انجام عمل صالح توفیق شفاعت حاصل می شود

حجت الاسلام نظافت گفت: با عمل به سنت پیامبر(ص) و انجام خوبی ها می توانیم از توفیق شفاعت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) بهره مند شویم.حجت الاسلام محمد جواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج)، با تأکید بر استفاده از نیمه شب برای عبادت و راز و نیاز با خدا، گفت: شب یا زمان خواب است و یا اگر بیدار می مانیم باید درست استفاده کنیم به خصوص که این ایام ماه شعبان، ماه پیامبر(ص) و ماه توسل است.

وی اظهار کرد: در شب اگر بیدار می مانید، توسل به اهل بیت(ع) داشته باشید، نماز و قرآن بخوانید، با خداوند راز و نیاز کنید، و اهل تفکر باشید و در مورد هدف زندگی، انسانیت خود، تا کجا راه سعادت را طی کرده و چه قدر از راه سعادت فاصله دارید، تفکر کنید.

حجت الاسلام نظافت به فرازهایی از صلوات شعبانیه اشاره و ابراز کرد: در اعمال ماه شعبان آمده است:«خدایا این ماه، ماه پیامبر(ص) است، ماه شعبانی که با رحمت و رضوان خود آمیخته کرده ای، ماه شعبانی که پیامبر(ص) این ماه را برای فروتنی و تواضع نسبت به تو گرامی می داشت، خدایا کمک کن تا ما به سنت پیامبر(ص) عمل کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه و عضو اتاق تبلیغ میزان عمل به سنت پیامبر(ص) را ملاک انسان کامل بودن بیان و تصریح کرد: هر چه قدر که از سنت پیامبر(ص) فاصله بگیریم به همان اندازه ناقص هستیم همچنین با عمل به سنت پیامبر(ص) و انجام خوبی ها می توانیم از توفیق شفاعت پیامبر(ص) بهره مند شویم.

وی افزود: شفاعت پیامبر(ص) با حساب و کتاب شامل هر کسی می شود، شفاعت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) شامل کسانی که تنبلی کرده و عمل صالح انجام نمی دهند، نمی شود، ما با عبادت و اعمال خود زمینه سازی می کنیم تا از شفاعت آن ها بهره مند می شویم.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که همه ما محتاج شفاعت اهل بیت(ع) هستیم، گفت: شفع نقطه مقابل وتر است، وتر به معنای تک و تنها است اما وقتی گفته می شود که کسی مورد شفاعت اهل بیت(ع) قرار می گیرد یعنی عمل ما کاستی هایی دارد و لطف آن ها در کنار اعمال و ما نقصان را برطرف می کند.

استاد حوزه و دانشگاه و عضو اتاق تبلیغ افزود: هر چه قدر ما نماز بخوانیم و خوبی داشته باشیم باز هم در قیامت می بینیم که توان ما بیشتر از این بوده و می توانستیم عمل صالح بیشتری انجام دهیم یا نماز و اعمال ما با اشکلاتی همراه است که در این جا اگر شفاعت اهل بیت(ع) نصیب ما شود، این کاستی ها جبران می شود.

وی با اشاره به سوره مدثر در مورد کسانی که شفاعت اهل بیت(ع) نصیب آن ها نمی شود، ابراز کرد: شفاعت اهل بیت(ع) شامل کسانی که اهل نماز و اطعام مسکین نبوده، همراه گناهکاران فرو در گناهان شده و قیامت را تکذیب می کنند، نمی شود.

حجت الاسلام نظافت بیان داشت: شفاعت باید به ما امید داده و ما را به تحرک وادار کند، مبادا کسی به امید شفاعت اهل بیت(ع) تنبلی کرده و دل خوش باشد، شفاعت وسیله ای برای تحرک ما است، اهل بیت(ع) هر کسی را شفاعت نمی کنند و شفاعت آن ها نیاز به پذیرش خدا دارد.

استاد حوزه و داانشگاه و عضو اتاق تبلیغ در ادامه به فزارهایی دیگر از صلوات شعبانیه به تضرع در پیشگاه خداوند در توفیق پیروی از سیره اهل بیت(ع) و هم نشینی با پیامبر و اهل بیت(ع) در قیامت در این دعای شعبانیه اشاره و ابراز کرد: در نیمه شب از درگاه خداوند درجات بالا بهشت را بخواهیم، از خداوند بخواهیم که در دنیا اهل توجه و توسل به اهل بیت(ع) بوده و  در آخرت به آن ها محشور شویم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 8