توقف ازدیاد نسل به بهانه مشکلات اقتصادی سوء ظن به خداوند است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه توقف ازدیاد نسل به بهانه مشکلات اقتصادی سوء ظن به خداوند است، گفت: مرد بر اعضای خانواده ولایت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه و عضو اتاق تبلیغ، در مسجد جامع مجازی غدیر خم به تبیین اهمیت جایگاه خانواده در تحقق تمدن نوین اسلامی پرداخت و گفت: جایگاه خانواده در تربیت افراد، مدیران، دولت و تشکیل تمدن نوین اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به جایگاه اعضای خانواده ادامه داد: نخستین فردی که در خانواده مطرح می شود مرد است، بارها گفته شده که مرد در خانواده نماینده و ولی است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه خداوند ولی مطلق است، ابراز کرد: بعد از ولایت خداوند متعال، پیامبراکرم(ص)، اهل بیت(ع) و ولی فقیه در عصر غیبت مرتبه دیگری از ولایت وجود دارد که مربوط به خانواده می شود و آن ولایت مرد بر اعضای خانواده است.

استاد حوزه و عضو اتاق تبلیغ ادامه داد: مهمترین پیام ولی بودن پدر در خانواده این است که در جایگاه ولایت و انجام وظایفی که بر عهده دارد باید درست نقش آفرینی کند در این صورت است که اعضای خانواده می توانند نسبت به مفهوم ولایت حسن ظن پیدا کنند.

وی افزود: انسان اگر به خداوند حسن ظن داشته باشد ایمان و تقوا در دل او نهادینه می شود؛ کسانی که به بهانه نان از ازدیاد نسل اجتناب می کنند به روزی رسان بودن خداوند حسن ظن ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: بنابراین یکی از دلایل حسن ظن به خداوند مربوط به عملکرد مردها در منزل می شود؛ رفتار مردم در خانه اگر مهربانانه، مومنانه و دقیق باشد نماینده خدا در منزل محسوب می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند به مرد قدرت داده تا در خانواده این قدرت را با محبت عجین کند، عنوان کرد: مرد در خانواده باید نسبت به اعضای خانواده محبت خود را ابراز کند تا قدرتش برای خانواده جذاب باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه مرد در خانواده باید عدالت داشته باشد تا حق رعایت شود، خاطرنشان کرد: حاکم عادل امام می شود و همه می توانند به او اقتدا کنند؛ مرد باید اهل گذشت و سخاوت باشد تا بتوانند حلال مشکلات باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 11