فعالیت ها و برنامه های اتاق تبلیغ خراسان

دبیر اتاق تبلیغ خراسان گفت: اتاق تبلیغ با هدف هماهنگی بین نهادهای فرهنگی تشکیل شد تا به صورت دقیق به معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه بپردازند.

حجت الاسلام محمد هادی مشیری، دبیر اتاق تبلیغ خراسان در نشست خبری به تشریح فعالیت های این نهاد پرداخت و گفت: اتاق تبلیغ با هدف هماهنگی بین نهادهای فرهنگی تشکیل شد تا به صورت دقیق به معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه بپردازند.

وی اظهار کرد: در این ده سال تعداد اعضا اتاق تبلیغ به ۱۲۰ نفر رسیده است که این اعضا شامل شخصیت های متنفذ و عالم از اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان تبلیغی در حوزه های تبلیغی و رسانه ای سطح سه استان هستند و در این ده سال با سه رسالت آسیب شناسی تبلیغی، محتواسازی و موج سازی تبلیغی و پیگیری مطالبات مردمی کارهای گسترده و جامعی انجام شده است.

حجت الاسلام مشیری ابراز کرد: مطالبات مردمی از طریق NGO ها و نخبه های سطح شهر به این سازمان ارسال می شود، با سازماندهی این مطالبات در نسشت ها و فرصت ها مختلف با مسؤولان ملی و استانی مطرح می شود و تا کنون خیلی از امور به نتیجه مطلوب خود رسیده است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان تقویت هویت دینی و مذهبی مشهدالرضا را از جمله مطالبات مردمی بیان و تصریح کرد: برای این منظور از دو سال قبل تیمی با حضور نخبگان سطح استان پای کار آمده و یک سند هویت دینی و مذهبی مشهدالرضا را به شورای فرهنگی عمومی استان ارائه دادند و قدم های نهایی برداشته شده است که امیدواریم با تصویب آن در این شورای سند بالا دستی در تقویت هویت دینی و مذهبی مشهدالرضا داشته باشیم.

استاد دروس عالی حوزه افزود: بحث حاشیه شهر از دیگر مطالبات مردمی بود که اولین حوزه ای که با نظر علما به پیگیری آن پرداخت اتاق تبلیغ خراسان بود همچنین در حوزه های فرهنگی و اجتماعی مطالبات مردمی را پیگیری کرده ایم و تلاش کرده ایم که نگذاریم از جامعه و مردم حقی ضایع شود چون مسؤولان نسبت به نخبگان حوزوی و دانشگاهی توجه بیشتر داشته اند، از این پنانسیل جهت مطالبات مردم استفاده شده است.

حجت الاسلام مشیری خاطرنشان کرد: آسیب شناسی مبلغین، پیگیری آسیب شناسی فرصت های تبلیغی، نحوه فعالیت فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زمان شیوع کووید ۱۹ در کشور و استفاده از فضای مجازی برای این منظور از جمله فعالیت ها این نهاد است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: بحث تقویت فضای مشاوره ای، ارائه راهکار در جهت فعالیت های فرهنگی مساجد و جلسات خانگی به صورت محدود و با رعایت موازین بهداشتی در زمان شیوع کرونا، استفاده از سخنرانی های مجازی برای تعطیل نشدن فضای تربیتی، هشدار دهی به متولیان امر و مسؤولان فرهنگی در مورد افزایش آسیب های اجتماعی و طلاق، حساس سازی فعالان و نهادهای فرهنگی، محتوا سازی و تقویت فعالان فرهنگی از جمله راهکارها و طرح های ارائه شده در زمان شیوع کرونا بوده است.

وی بیان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی و روانی در زمان همه گیری بیماری کرونا پیش بینی درگیری های خانوادگی و افزایش طلاق ها در اردیبهشت و خرداد می شد که این مسأله با فعالان رسانه ها و فضای مجازی در حوزه خانواده مطرح شد تا به فعالیت فرهنگی در این زمینه پرداخته و مانع به وجود آمدن این مشکلات شوند.

حجت الاسلام مشیری با گلایه از آمادگی کم سیستم فرهنگی کشور در زمان بحران، گفت: وقتی بیماری کرونا در جامعه به وجود آمد، سیستم بهداشتی روی این بیماری متمرکز شد، ما همزمان با بحث آسیب آجتماعی و فرهنگی ناشی از این بیماری روبرو هستیم که باید سیستم فرهنگی با دقت و تحمل ورود و مقابل آن بایستد و کاری کند تا مشکل جدی رخ ندهد اما تا کنون به شکل جدی در جامعه چنین عملی رخ نداده است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان افزود: وقتی آسیب های اجتماعی وارد می شود، تبدیل به آسیبی می شود که از حل آن مأیوس شده و به سمتی می رویم که باید با آن تعامل کنیم و این از نقطه ضعف ها در زمینه فرهنگی است اما اتاق تبلیغ تلاش داشته است تا کار مبنایی در این خصوص انجام دهد که نتیجه این فعالیت ها برای نهادهای فرهنگی و اجتماعی مشهود است.

وی به فعایت اتاق تبلیغ خراسان در زمینه بین الملل اشاره و ابراز کرد: در حوزه بین الملل هم با توصیه های برخی از مجموعه های فرهنگی بین المللی ورود و اقدام به کادرسازی در برخی از کشورها کرده ایم که حاصل آن فعالیت های فرهنگی توسط این عناصر فعال و توانمند در این کشورها بوده و منشأ خیر و برکات است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 16