ریشه های قرآنی دشمنی یهود با مسلمانان

ریشه های قرآنی دشمنی یهود با مسلمانان

 
  استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم حمایت از مظلومان غزه، گفت: امروز فریاد مردم مظلوم غزه بلند است و ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم به داد آن‌ها برسیم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی در گفتگو با خبرگزاری حوزه با بررسی جایگاه مسجد الاقصی و ریشه های دشمنی یهود با مسلمانان، گفت: خداوند در قرآن می فرماید سُبْحانَ الَّذی أَسْرى‏ بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذی بارَکْنا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیاتِنا إِنَّهُ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیر (إسراء/ ۱)؛ پاک و منزّه است خدایى که بنده‏اش را در یک شب، از مسجد الحرام به مسجد الاقصى که گرداگردش را پربرکت ساخته‏ایم، برد، تا برخى از آیات خود را به او نشان دهیم چرا که او شنوا و بیناست.

خصوصیات بیت المقدس

وی افزود: در آیه شریفه، مراد از مسجد اقصی، بیت المقدس است و کلمه اقصی از قصو به معنای دوری است. بیت المقدس را مسجد الاقصی گویند، چون این مسجد نسبت به محل زندگی پیامبر(ص) از مسجد الحرام دور است.

این  استاد حوزه ادامه داد: بیت المقدس مکان با عظمتی است، چرا که قبله‌گاه اکثر انبیاء الهی و قبله نخستین مسلمین بوده‌است، علاوه برآن بیت المقدس پایگاه بسیاری از انبیاء خداوند و مقصد سفر جسمانی و معنوی پیامبر(ص) در شب معراج بوده ‌است؛ مسجد الاقصی دومین مسجدی است که ابراهیم خلیل(ع) آن را بنا نهاد.

خصوصیات یهود

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند "ما أوذی نبی مثل ما أوذیت/ هیچ پیامبری همانند من مورد آزار و اذیت قرار نگرفت"؛ این آزار و اذیت بیش‌تر از جانب یهودیان زمان حضرت بود، الان نیز یهودیان بیش‌ترین آزار را به مسلمین می‌رسانند و بیش‌ترین دشمنی را با اسلام دارند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی خاطرنشان کرد: برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات ناپسند یهود در قرآن ذکر شده‌است، از جمله پیمان‌شکنی، انکار آیات الهی، تهمت و کشتن انبیاء؛ خداوند در آیه ۱۵۵ و ۱۵۶ نساء به این صفات یهود اشاره می‌کند

هواپرستی و ایمان نفسانی

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: یکی از خصائص یهود این بود که ایمان نمی‌آوردند، مگر آنچه را طبق میل و خواسته نفسانی آن‌ها بود که خداوند در آیات ۸۷ تا ۸۹ سوره بقره به آن اشاره می کند.

حسادت نسبت به مسلمانان

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که یهودیان همواره به مسلمین حسادت می‌روزیدند، خداوند می فرماید "ما یَوَدُّ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ وَ لاَ الْمُشْرِکینَ أَنْ یُنَزَّلَ عَلَیْکُمْ مِنْ خَیْرٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ اللَّهُ یَخْتَصُّ بِرَحْمَتِهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظیمِ/ کافران اهل کتاب  و ( همچنین ) مشرکان، دوست ندارند که از سوی خداوند ، خیر و برکتی بر شما نازل گردد در حالی که خداوند ، رحمت خود را به هر کس بخواهد ، اختصاص می دهد و خداوند ، صاحب فضل بزرگ است(بقره/ ۱۰۵)".

 آرزوی بازگشت مسلمین از اسلام

وی ادامه داد: یهودیان بعد از جنگ احد از فرصت بوجود آمده استفاده کردند و به نیرنگ علیه مسلمین پرداختند. آن‌ها جوانان مسلمان را به خانه‌های خود دعوت می‌کردند و با شراب و دختران، مسلمین را فریب می‌دادند، چنان‌چه امروزه هم چنین تلاشی دارند. درباره قرآن و نبوت پیامبر(ص) نیز ایجاد شبهه می‌کردند و اکنون نیز شبهه پراکنی این‌ها ادامه دارد.

نویسنده کتاب "الهی نامه" یادآورشد: خداوند در سوره مبارکه بقره، آیه ۱۰۹ می‌فرماید "وَدَّ کَثیرٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتابِ لَوْ یَرُدُّونَکُمْ مِنْ بَعْدِ إیمانِکُمْ کُفَّاراً حَسَداً مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ ما تَبَیَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ فَاعْفُوا وَ اصْفَحُوا حَتَّى یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ إِنَّ اللَّهَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدیرٌ/ بسیاری از اهل کتاب پس از آنکه حقانیت ( اسلام ) بر آنها روشن شد به خاطر حسد برخاسته از وجودشان ، دوست دارند که شما را پس از ایمانتان به کفر بازگردانند. پس ( فعلا از ستیز با آنها ) درگذرید و توبیخ نکنید تا خداوند فرمان خود را صادر نماید ، که خدا بر همه چیز تواناست".

تحریف کلمات الهی

وی با اشاره به آیه ۴۶ سوره مبارکه نساء، گفت: یکی از اعمالی که این قوم سرکش انجام می‌دادند، تحریف کلمات خداوند بوده ‌است؛ کلمات الهی اعم از آیات علمی و عینی است. آیات علمی همان کلمه الله است و آیات عینی امامت و ولایت است که یهود از ابتدا سعی در از بین بردن این‌ها داشته است؛ بنابراین انبیاء را می‌کشتند و نسل کشی می‌کردند، کاری که امروز صهیونیست ها در غزه انجام می‌دهند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: زمانی که قرآن سوزی را رواج دادند و به پیامبر(ص) جسارت می‌کردند با همین هدف بود؛ نسل کشی امروز اسرائیل هم با همین هدف است؛ آن‌ها با امامت و نبوت مخالف هستند ومسلمان‌ها باید آگاه باشند و از آیات علمی و عینی صیانت کنند.

لزوم حمایت از مظلومان غزه

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی با تاکید بر لزوم حمایت از مظلومان غزه، تصریح کرد: پیامبر(ص) فرمودند "مَنْ اَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مَنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادى یا لَلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ/ هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهى کسى را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست. (کافى، ج ۲، ص ۱۶۴، ح ۵)"

فریاد مردم مظلوم غزه بلند است

وی خاطرنشان کرد: امروز فریاد مردم مظلوم غزه بلند است و ما به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم به داد آن‌ها برسیم؛ پیامبر(ص) در جنگ خیبر، وقتی علی(ع) در مقابل عمرو بن عبدود ایستاد، فرمودند"تمام اسلام در مقابل تمام کفر قرار گرفته ‌است"؛ آن روز یکی از نمونه‌های تقابل اسلام و کفر بود و حضرت آن را به عنوان نمونه گفتند و این تقابل تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خراسانی یادآور شد: اکنون نیز دو قطب اسلام و غیراسلام در مقابل یکدیگر ایستاده‌اند؛ باید هوشیار و آگاه بود و در برابر این ظلم ایستاد؛ دشمنان اسلام با اسلام، نبوت و ولایت مشکل دارند و نابودی این‌ها را می‌خواهند، البته ولایت تا قیام قیامت پابرجا خواهد بود. الآن هم وجود مقدس حضرت ولی عصر(عج) همه این وقایع را رصد می‌کنند و نقطه اتصال با ایشان هم ولی فقیه و مرجعیت هستند. بنابراین بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است با تبعیت از ولی فقیه از مردم مظلوم غزه حمایت کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 8