راهکارهای مورد مغفرت الهی واقع شدن انسان

حجت الاسلام فیض آبادی گفت: انفاق کردن، کنترل خشم، عفو کردن دیگران، استغفار از گناه و اصرار نداشتن به گناه از جمله راه هایی است که انسان مورد مغفرت الهی قرار می گیرد.

حجت الاسلام محمد علی فیض آبادی، عضو اتاق تبیلغ خراسان، با اشاره به آیات قرآن به سبقت گرفتن در کار خیر تأکید کرد و گفت: در قرآن سرعت، سبقت و سارعوا آمده است که در آیه ۱۳۳ سوره آل عمران به شتاب کردن به سوی بهشت اشاره دارد.

وی اظهار کرد: آدم تا پاک نشود خدا او را به بهشت راه نمی دهد و برای پاک شدن از گناه باید توبه و مغفرت از درگاه خداوند بخواهیم، خداوند در قرآن به راهکارهایی که انسان می تواند به وسیله آن به مغفرت الهی دست یابد اشاره می کند.

حجت الاسلام فیض آبادی به راه های دست یابی به مغفرت الهی اشاره و ابراز کرد: انفاق کردن چه با جان و مال و آبرو به خصوص در دوران کنونی که با همه گیری کرونا مردم دارای مشکلات فراوان هستند، کنترل خشم در گفتار و چهره و رفتار، عفو کردن دیگران، استغفار از گناه و اصرار نداشتن به گناه از جمله راه هایی است که انسان مورد مغفرت الهی قرار می گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به حفظ فرزندان از آتش جهنم با توجه به آیات قرآن، ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید:«یکی از حقوقی که فرزندان بر گردن پدر و مادر دارند این است که آن ها را از آتش جهنم حفظ کنند.» پدر و مادر همان گونه که مراقب تغذیه، درس و سلامت فرزندان خود هستند باید به گونه ای از آن ها مراقبت کنند تا به جهنم وارد نشوند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: پیامبر اکرم(ص) راهکارهایی را برای مراقبت از فرزندان در برابر ورود به جهنم ارائه داده اند که عبارت است از این که رفتار پدر و مادر بر فرزندان تأثیر دارد پس رفتار خود را خوب کنید، در محیط زندگی به یاد خدا باشید، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 9 =