اجاره نشین‌ها در تنگنا هستند / دولت سوء مدیریت وزیر سابق را جبران کند

امام جمعه مشهد مقدس گفت: اجاره مسکن مشکلی است که برخی خانواده‌ها را از نظر زندگی تا مرز اضطرار پیش برده است.

آیت الله علم الهدی عضو اتاق تبلیغ خراسان و نماینده ولی فقیه در خراسان، در پانزدهمین هفته ای که نمازجمعه برگزار نشد، در خطبه های تصویری مواردی را پیرامون اتفاقات اخیر آمریکا و قیام مردم علیه رژیم نژادپرست این کشور، رزمایش مواسات و لزوم توجه دولت به مسکن و مقابله با افزایش اجاره‌ بهای مسکن بیان کرد.

آیت الله علم الهدی در مهم ترین بخش سخنان خود گفت: امروز انسان‌ های مستضعف در همه کره زمین از جنایت استکبار به تنگ آمده‌اند. حتی مردمی که در سرزمین استکباری یعنی آمریکا زندگی می‌کنند، کار به‌ جایی رسیده که مردم به پا خواسته آمریکا، مجسمه کریستوف کلمب را در آمریکا به آتش کشیدند، این حرکت در برابر همه حرکت‌های اعتراضی و شورشی مردم آمریکا بر خلاف یک نظام استکباری، نشان از یک پیام و قیام در خصوص براندازی یک استکبار قطعی و ریشه استکبار دارد.

عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: کریستوف کلمب کاشف قاره آمریکا بوده و در نتیجه کشف قاره آمریکا توسط این تاجر اروپایی، مسأله استکبار نژادی در آمریکا به وجود آمد، نژاد سفید بر نژادهای رنگی این سرزمین مسلط شد و پیدایش استکباری که امروز کره زمین را به نکبت خودش دچار کرده، نتیجه این حرکت بود.

امام جمعه مشهد گفت: مردم به پا خواسته آمریکا که این مجسمه را آتش زدند، یعنی این منشأ استکبار نژادی که به استکبار جهانی مبدل شده باید نابود شود و این نمادی از حرکت مردم این سرزمین و به دنبال آن، یک حرکت جهانی قطعی است که استکبار آمریکایی را براندازی کند.

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه به موضوع رزمایش موفق مواسات اشاره و اظهار کرد: اخیراً به‌فرمان مقام معظم رهبری رزمایش مواسات اجرا شد که نهادهای انقلابی، تشکل‌های مردمی، جریان‌های متدین و افراد وابسته به رهبری در مساجد و معابد دینی، برای اطعام مساکین راه افتادند؛ بالاترین مصداق مواسات اطعام مسکین است که خداوند این را معیار ارزش‌گذاری الهی قرار داده است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان افزود: این موفقیت نصیب جامعه ما شد که در هماهنگی کامل همه جریان‌های مردمی و دینی، جامعه مهدوی در معرض نمایش گذاشته شد. خداوند اطعام مساکین را معیار و ملاک شئون کرامت پروردگار قرار داده و معرفی فرموده است.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گرانی اجاره بهای مسکن در سال جاری پرداخت و گفت: مردم را از تنگنای «اجاره مسکن» نجات دهید. آنچه امروز جریان معیشت خانواده‌ ها و اقشار آسیب‌ پذیر را در یک تنگنا قرار داده، مسأله «اجاره مسکن» است.

امام جمعه مشهد مقدس افزود: اجاره مسکن مشکلی است که برخی خانواده‌ها را از نظر زندگی تا مرز اضطرار پیش برده و بزرگ‌ترین مشکلی است؛ از دولت محترم و وزیر محترم مسکن و شهرسازی انتظار داریم در جهت تعدیل اجاره مسکن و پیش‌گیری از ارتقای اجاره‌ ای که افراد شروع کرده‌ اند، اقدام جدی کند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: در حقیقت خسارت مدیریت ناهنجار مسکن در دوره‌های گذشته صورت گرفته است؛ وزیر سابق در جلسه تودیع خود به‌عنوان افتخار گفت «من افتخار می‌کنم یک واحد مسکونی نساختم»، کار به‌جایی رسید که عدم توجه به مسکن و رعایت نکردن جانب مستضعفین و قشر آسیب‌پذیر برای آقای وزیر می‌شود افتخار.

عضو اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: آقای وزیر مسکن و شهرسازی بیاید این خسارت را جبران کند، نتیجه آن مدیریت این می‌شود که از مردادماه سال ۹۲ تا اردیبهشت‌ماه امسال، مسأله مسکن و قیمت مسکن، ۴۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است، یعنی قیمت ۴.۵ برابر شده، این ثمره این مدیریت است، دولت این نتایج و ثمره سوء این مدیریت را حداقل در موضوع اجاره مسکن جبران کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امیدواریم نمایندگان انقلابی مجلس به‌عنوان یک طرح دوفوریتی، مسأله اجاره مسکن را به‌عنوان یکی از موارد ضروری و رفع اضطرار از مردم بررسی کنند و قوه قضاییه نیز با توجه به حصول شرعی و قانونی قضیه، راهکاری را برای مردم و اقشار آسیب‌پذیر در نظر بگیرد که مسأله تخلیه و خالی کردن منازل و بالا رفتن اجاره متوقف شود.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    7 + 3 =