عزاداری محرم با حفظ دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود

امام جمعه مشهد با بیان ین که به خاطر محدودیت ها عزاداری ها تعطیل نشود، گفت: امسال با رعایت دستور العمل های بهداشتی و تحمل سختی و محدودیت ها محرم و صفر با شکوه برگزار شود.

آیت الله علم الهدی، رییس بنیاد بین المللی غدیر در مراسم شکرانه خدمت در غدیر که شب گذشته در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد اظهار کرد: همه جشن های غدیر و حرکت های ولایت مدارانه متعلق به خدمت گزاری به ساحت صدیقه اطهر است.

وی خطاب به خدمتگزاران غدیر در مشهد، افزود: حضرت فاطمه(س) شهیده غدیر است، شکرانه بنده و امسال بنده پاسخگویی عشقی که در شما باعث شده تا این خدمات ارزشمند را انجام داده و وضعیت ارادتمندانه و خالصانه را به مولا نشان دهید، نیست و فقط به وسیله عنایت خاص صدیقه اطهر تحقق می یابد.

آیت الله علم الهدی با بیان این که صاحب عید غدیر فاطمه (س) است، اظهار کرد: شادی غدیر با تلخ کامی آمیخته است چون عزیزترین عزیزان امیرالمومنین(ع) شهید در راه غدیرشدند و خدمت شما در غدیر سند قطعی، مستدل و مستندی است که در صحرای محشر وقتی حضرت زهرا(س) برای شفاعت آید، این سند تقدیر امام زمان (عج) به فرمان حضرت فاطمه(س) برای شما است.

امام جمعه مشهد به برگزاری با شکوه و بی نظیر عید غدیر امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی در مشهد اشاره و ابراز کرد: به اذعان همه عید غدیر امسال در تاریخ مشهد بی نظیر بود، خدمت غدیر با وجود استرس و دغدغه مردم به خاطر ویروس کرونا اما خاطر اعتماد به مدیریت بهداشتی با شکوه برگزار شد که از مدیریت بهداشت و درمان به خاطر مدیریت مناسب تقدیر می شود.

وی بیان داشت: شرایط زندگی فردی و اجتماعی ما در تغییر و تحول است، فراز و نشیب های زندگی اقتضائات خود را دارند اما مهم این است که در همه شرایط نوکری اهل بیت را فراموش نکنیم و در هر شرایط ارادت مندی به ساحت مقدس اولیای خدا را به ظهور و بروز برسانیم.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: مایه اصلی انقلاب وابستگی به اهل بیت پیامبر است و امسال در عید غدیر این نشان داده شد که هیچ شرایط و محدودیتی نمی تواند جلوی عشق ما را به اهل بیت(ع) بگیرد و در هر شرایطی حرکت ارادتمندانه ما قوی تر و گسترده تر انجام می گیرد که عید غدیر امسال اثبات کننده این حقیقت بود و این امتحان، تمرین و تجربه بود.


نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دستور رهبر انقلاب در برگزاری محرم و صفر با شکوه و مطابق با دستوالعمل های ستاد مقابله با کرونا، ابراز کرد: این فرمان حجت امام زمان برای ما در اجرای برنامه های محرم و صفر است، غدیر تمرینی برای محرم بود، امسال دغدغه خیلی این بود که غدیر به خاطر محدودیت ها به خوبی اجرا نشود اما این افتخارات را آفریدید بنابراین می توانیم محرم را شبیه غدیر برگزار کنیم.

آیت الله علم الهدی به همکاری و همانگی نهادهای مختلف در استان برای برگزاری با شکوه محرم و صفر امسال اشاره و اظهار کرد: در ستاد مقابله با کرونا در استان بررسی انجام شده و این ستاد و مدیریت های اجرایی با همه امکانات برای برگزاری مراسم محرم برنامه ریزی کرده است از جمله آموزش و پرورش مدارس را در اختیار هیأت ها و مساجد قرار می دهد تا مراسم ها در فضای باز برگزار شود همچنین شهرداری همکاری کرده و فضاهای باز مانند حاشیه بلوارها را در اختیار عزاداران حسینی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: مشهدی ها سوابق خاص از همت خانم های مشهد دارند، اولین راهپیمایی در مشهد را خانم ها انجام دادند و با شهادت حضرت رضا(ع) ۲۰۰ بانوی مشهد مهریه ها را بخشیده و از نوغان تا توس ۵ کیلومتر جنازه حضرت را تشیع کردند حال خانم ها پیش قدم شده تا پرچم عزاداری حضرت در زمین نمانده و تاسوعا و عاشورای با شکوه تر داشته باشیم.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    2 + 8 =