رمز ماندگاری نهضت عاشورا

حجت الاسلام فرازی نیا گفت: سرمایه گذاری امام حسین برای خدا، اهتمام امامان برای ترویج قیام حسینی و عزاداری مستمر شیعیان از رمزهای ماندگاری نهضت عاشورا است.

حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی آستان قدس رضوی در مراسم عزادرای سیدالشهدا(ع) در بارگاه ثامن الحجج(ع) به رمز ماندگاری نهضت عاشورا اشاره کرد و گفت: دشمن می خواست با عاشورا نهضت امام حسین تمام شود اما به تعبیر حضرت زینب، عاشورا آغاز راه و یاد و نام سیدالشهدا تا قیامت ماندگار شد.

وی اظهار کرد: رهبر نهضت عاشورا وجود امام حسین(ع) به عنوان شخصیت برجسته نظام خلقت است، اباعبدالله(ع) همه هستی خود را خالصانه برای خدا هزینه و سرمایه گذاری کرد و خدا با قدرت خدایی خود به احیای این نهضت پرداخت همچنین اهتمام امامان معصوم نیز برای ترویج و تبلیغ قیام سیدالشهدا(ع) بود و موجب ماندگاری نهضت عاشورا شد.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان داشت: اهتمام ویژه شیعیان در عزاداری سیدالشهدا(ع) از دیگر رموز ماندگاری نهضت عاشورا است، شیعیان در ۱۴۰۰ سال در هر شرایطی با هر سختی و حاکم جائر و در فقر و نعمت دست از عزاداری برای سیدالشهدا(ع) برنداشتند.

سخنران حرم مطهر رضوی زیارت را از شاخصه شیعیان و پیروان اهل بیت بیان کرد و افزود: شیعیان در طول سال عزای سیدالشهدا را با شکوه برگزار کرده و پرچم عزا در طول ۱۴۰۰ سال بعد از شهادت حضرت با عزت به اهتزار در آمده و اوج این عزاداری ها در عاشورا و اربعین است.

وی به فلسفه عزاداری سیدالشهدا(ع) و آثار و برکات آن اشاره و ابراز کرد: به برکت حضور در مجالس عزاداری چند رزق و روزی نصیب انسان می شود که بکا، زیارت، شفاعت و هدایت از جمله این رزق ها است.

حجت الاسلام فرازی نیا بیان داشت: اشک ریزی برای مجالس اباعبدالله(ع) موجب آمرزش گناهان می شود، چه رزقی بالاتر از این که انسان در حرم و مسجد و حسینیه بنشیند و سلام به ارباب بدهد و اشک بریزد تا مورد توجه اهل بیت قرار بگیرد، کسی که در روضه امام حسین(ع) شرکت می کند می توان گفت که وی حضرت را زیارت کرده است و زائر امام حسین(ع) مثل زائر خدا بالای عرش الهی است.

کارشناس مذهبی ابراز داشت: شفاعت در دو مرحله تکفیر سیئات و ترفیع درجات صورت می گیرد همچنین به برکت انس با امام حسین(ع) انسان هدایت شده و به مسیر درست هدایت می شود، به برکت لباس عزا برتن کردن و پیام رسانی نهضت عاشورا و دفاع از مظلومی سیدالشهدا این حضرت ما را مورد هدایت تشویقی قرار می دهند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 12