ارتباط میان نزاع و مقبولیت والدین

کارشناس و مشاوره خانواده گفت: وقتی زوجین با یکدیگر نزاع می‌کنند، رنگ و بویشان از بین می‌رود و دیگر جذابیت و تأثیرگذاری برای فرزند نخواهند داشت.

حجت الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، مشاور و کارشناس خانواده در جلسات صحن انقلاب با اشاره به اینکه دعوای بین زن و شوهر در تربیت فرزند اثر زیادی دارد گفت: من همیشه به زوجین می‌گویم وقتی حرمت یکدیگر را می شکنید، در واقع حرمت خود را شکسته‌ای و فرزندان از هیچ کدام شما حمایت نمی‌کند.

وی افزود: ما طلبه‌ها می‌گوییم «الدلیلان، اذا تعارضا تساقطا»؛ مادر و پدر هر دو حجیت دارند و وقتی با هم تعارض می‌کنند، هر دو سقوط می‌کنند و در نتیجه هیچ کدامشان جایگاهی نخواهند داشت.

این کارشناس خانواده با اشاره به آیه ۴۶ سوره مبارکه انفال اظهار داشت: قرآن می‌فرماید: «وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ»؛ یعنی وقتی با یکدیگر نزاع می‌کنید، رنگ و بویتان می‌رود و دیگر جذابیتی برای فرزند ندارید.

وی تصریح کرد: شما وقتی به یک بچه کوچک می‌گوید پدرت را بیشتر دوست داری یا مادرت را، نمی‌تواند یک طرف را برگزیند ولی کار همین بچه به جایی می‌رسد که به من می‌گوید پدر و مادرم باید از هم جدا شوند و مشکلاتشان حل شدنی نیست؛ از نظر بچه هر دو باطل اند.

 






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11