دفاع از ولایت؛ ویژگی منحصر به فرد حضرت زینب

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری گفت: در عصر ظهور باید همراهی با ولایت، همگامی با ولایت، پذیرش دستور ولایت و تلاش برای تحقق اهداف ولی زمان داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، نماینده سابق ولی فقیه در سوریه در حرم مطهر رضوی پیرو ولی بودن و دفاع از ولایت را از ویژگی های منحصر به فرد حضرت زینب(س) بیان و به تبعیت از این بانوی بزرگ اسلام تأکید کرد.

وی با بیان این که معرفی ولی خدا و ترسیم خط سیر ولایت کار پیامبر(ص) بود، گفت: امام باقر(ع) می فرماید:«شیطان گفت اگر این کار پیامبر تمام شود هرگز کسی راه را گم نمی کند چون جامعه در دست ولی است.»

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری اظهار کرد: مسؤولیت مهم زینب کبری(س) همراهی با ولی خدا است و در عرصه های مختلف چه در کربلا و چه در مجلس دشمن و چه در اسارت ولی خدا را یاری می کند، حضرت زینب(س) در زمان شهادت اباعبدالله(ع) برای آرامش خود و برای آرامش جامعه فرمود:«خدایا این قربانی اندک را از من بپذیر».

نماینده سابق ولی فقیه در سوریه افزود: وقتی در مجلس ابن زیاد از حضرت زینب(س) پرسیدند که کار خدا را چگونه دیدی؟ فرمود:«هر چه دیدم زیبایی بود.»، امام حسین(ع) و یارانش برای حقاظت از دین خدا فدا شدند، زیباست چون عزت ولی خدا و ولی زمان تحقق یافته و جایی که نیاز است، دفاع از حریم حرم و ولایت می کند.

وی با اشاره به این روایت از حضرت زینب(س) که به دشمنان دین خدا فرمود:«هر چه می خواهی انجام بده اما بدان نام ما اهل بیت را نمی توانی از زبان و دل مردم بیرون کنی.»، چه قدر دشمنان دین خدا تلاش کردند و حرم حضرت را تهدید کرده و داعش را به وجود آوردند اما مدافعان از حرم و حریم ولایت دفاع کردند تا از هر جنایت و تعرضی مصون بماند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری ابراز کرد: شهدا با ایثار و شهادت و شجاعت کاری کردند تا سر ولی زمان سالم بماند، در زمان عضر ظهور و غیبت باید همراهی با ولایت، همگامی با ولایت، پذیرش دستور ولایت، جدا نشدن از ولی زمان و تلاش برای تحقق اهداف ولی زمان داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 8 =