مسؤولان تلاش کنند کشور فاطمی و علوی باقی بماند/ ولایت فقیه؛ رکن نظام اسلامی

حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به ملت شریف ایران گفت: این کشور فاطمی و علوی و حسینی را حفظ کنید و نگذارید دست‌های خیانتکار به این کشور دست اندازی کنند.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پیامی صادر کرد.

متن پیام حضرت آیت الله نوری همدانی بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«اللهم صلّ و سلّم علی الصدیقه الشهیده الرّضیه المرضیه الحوراء الانسیه المظلومه المغصوبه فاطمه الزهراء سیده نساء العالمین.»

در ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) که مقارن با ایام شهادت شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شان گردیده است، به همین مناسبت در پاسخ به در خواست عده‌ای ازعزیزان مطالبی راعرض می کنم.

ابتدا باید توجه داشت که ایام فاطمیه تجلی تمام مناسبت‌ها همانند عاشورا وغدیر است و جامع همه این ایام الله است. از این رو هیچگاه و به هیچ بهانه‌ای نباید به آن بی‌توجه یا کم‌توجه باشیم و موظفیم در اعتلاء و عظمت آن کوشا باشیم. این اهمیت بدان جهت است که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) سبب خلقت و حافظ نبوت و امامت بود و با شهادتش، جامعه بشری را برای همیشه تاریخ به مظلومیت امام علی علیه السلام توجه داد و قبر بی‌نشان او، نشانه حرف‌های ناگفته اوست. و خود مظلوم بود و به سبب مظلومیتش، همسر بزرگوارش در کنار مزارش این چنین نجوا می‌کند.

نَفسِی عَلَى زَفَرَاتِهَا مَحبُوسَهٌ یا لَیتَــهَا خَرَجَت مَعَ الزَّفَرَاتِ‏

لَا خَیرَ بَعدَکَ فِی الحَیاهِ وَ إِنَّمَا أَبکِی مَخَافَهَ أَن تَطُولَ حَیاتِی‏

سردار شهید ما حاج قاسم سلیمانی که بنده او‌ را شهید فاطمی می‌دانم، عاشق زهرای مرضیه بود و هیچگاه اقامه عزای آن بانو از یاد و خاطرش نمی‌رفت. چون مکتب و هدفش فاطمی بود و رهرو خط و مسیر دفاع از حق و حقیقت و ولایت را ازحضرت فاطمه الگو گرفته بود.

عزیزان من بدانید؛ این اخلاص، ایمان، استقامت، صبر، جهاد و شجاعت شهید سلیمانی بود که موجب سعادتش شد. سازش با ظالم را محال می‌دانست و تواضع در مقابل مظلوم برایش افتخار بود در دفاع از حق ذره‌ای کوتاه نمی آمد و برای تبیین آن به کشورها سفر می کرد و برای بیان حق لحظه‌ای از پای نمی‌ایستاد، هیچ شأن و منزلتی در راه حفظ دین و کیان اسلام ناب برای خود قائل نبود. و به راستی از فاطمه الگو گرفته بود و پاداش مجاهدت را با شهادت در ایام فاطمیه دریافت کرد.

امروز به همه عزیزانی که این نوشتار را می‌خوانند عرض می کنم؛ این کشور فاطمی و علوی و حسینی را حفظ کنید و نگذارید دست‌های خیانتکار به این کشور دست ‌اندازی کنند. مسؤولان باید تلاش کنند، تا این کشور فاطمی و علوی بماند و خون شهیدسلیمانی و هزاران شهید دیگر که تربیت‌یافتگان فرهنگ علوی هستند، پایمال نشود. شهید سلیمانی در راه دین و آرمان های اسلامی دستش را داد تا اسلام ناب بماند و تشیع و مکتب اهل بیت علیهم السلام حفظ شود و فاطمیه وعاشورا وغدیر را از ما نگیرند. مردم در آسایش و امنیت باشند و کسی به ارزش‌های اسلامی وانقلابی ما دست‌اندازی نکند. فرهنگ جهاد و شهادت زنده بماند و به ندای هر مظلومی فراتر از مرزهای جغرافیایی و قومی پاسخ مثبت بدهیم.

برادران وخواهران عزیز حفظ این نظام اسلامی که ولایت فقیه رکن آن است واجب است؛ بنابراین تضعیف آن حرام می باشد و همچنین پاسداشت خون شهدا و خدمت به مردم لازم و ضروری است.

بر مسؤولان کشور واجب است که در راه رفاه، آرامش و آسایش مردم کوشش کنند و بدانند که سازش با ظالمان و کسانی که حقوق ملت ما را زیرپا گذاشتند و دست‌شان به خون جوانان عزیز ما آغشته است، جایز نیست.

در پایان عرض می‌کنم اگر مقاوم باشیم و به ارزش‌های اسلامی و انقلابی پایبند باشیم و چشم به بیگانگان ندوزیم با وحدت کلمه و توکل به خدای متعال و تحت توجهات حضرت ولی عصرعجل الله تعالی،آینده بسیار روشن است و پیروزی از آن ماست. انشاءالله

باتوجه به وضعیت بیماری ویروس کرونا که مجالس حضوری در این ایام محدود گردیده؛ باید با در نظر گرفتن شیوه نامه های بهداشتی و توصیه های متخصصان بهداشت و درمان کشور، مجالس فاطمیه و بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس را زنده نگهداشت و از فرصت فضای مجازی در این ایام برای این منظور بهره گرفت.

توفیق همگان را ازخداوند متعال خواستارم.

حسین نوری همدانی
نهم دی ماه ۱۳۹۹






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 4