مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند

امام جمعه مشهد گفت: در این ایام شیوع کرونا مدیران استانی و کشوری وضعیت اقتصادی مردم مشهد را مدیریت کنند و تنها مدیریت ها به طرف حصر و محدودیت ها نرود.

آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور مردم و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد به بحث تقوا در داخل خانه و بین زن و شوهر اشاره و ابراز کرد: چشم پوشی از نامحرم از دستورات اکید قرآن است چون همه فسادهایی که در جامعه  و خانواده به وجود می آید از نگاه سرچشمه می گیرد و نگاه به نامحرم منشأ ناملایمات در زندگی خانوادگی است.

آیت الله علم الهدی افزود: مسأله تعدد زوجات بحث مفصلی دارد، خداوند در قرآن می فرماید:« َانْکِحُوا مَا طَابَ لَکُمْ مِنَ النِّسَاءِ» اما ما تنها این آیه را در مورد تعدد زوجات نداریم بلکه خداوند در جایی دیگر اجرای عدالت را شرط تعدد زوجات بیان می کند و در آیه ای دیگر می فرماید که شما قدرت اجرای عدالت را ندارید.

امام جمعه مشهد با تأکید به محدود کردن ارتباطات بین زن و مرد نامحرم در بین خانواده ها و جامعه و ایجاد تقوای عملی در خانواده ها، گفت: حضور زن در جامعه در عرصه های اجتماعی بزرگترین عامل رشد انقلاب و ترویج دین شده است و این جای انکار نیست، حضور حضرت زهرا در عرصه اجتماعی این مجوز را به همه زن ها داده است اما این حضور نباید موجب شود که ارتباط زن و مرد نامحرم به صورت بی تقوا و بی پروا صورت گیرد که موجب مشکلات بسیار در عرصه اجتماعی و خانوادگی می شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا(س) با رعایت پروتکل های بهداشتی در مشهد و دعوت از مردم برای شرکت در این مراسم، ابراز کرد: هرساله اجتماع بزرگ فاطمی در روز شهادت حضرت زهرا(ص) در عرصه میدان شهدا و سپس راهپیمایی تا حرم رضوی برگزار می شد اما امسال به خاطر این بلیه امکان اجرای این راهپیمایی نیست اما بنا براین است که در میدان شهدا و مسیر میدان شهدا تا حرم صندلی ها با فاصله اجتماعی گذاشته شود و مراسم برگزار شده و در حرم رضوی نیز با رعایت پروتکل ها مراسم شهادت و مقتل خوانی اجرا می شود.

آیت الله علم الهدی با بیان این که مظلومیت حضرت فاطمه(س) بیانگر انحراف از خط امامت است، ابراز کرد: آن روز مصلحت اسلام نبود تا امام با آن مقابله کند، این انحراف در جهت نابود کردن اسلام بود، انحراف رهبری از تداوم وحی به جایی می رسد که حتی نماز برچیده می شود پس نمی توان در برابر آن سکوت کرد و کسی که در برابر این انحراف ایستاد، حضرت زهرا(س) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در طول تاریخ نیز این را ثابت می کند که حرکت هایی که در جهت انحراف رهبری از خط امامت هستند ما نباید بگذاریم نماز و اسلام را براندازی کنند.



وی به درخشش استان خراسان رضوی در ایام کرونا در کمک به هم نوعان اشاره و بیان داشت: کرونا خسارت های جسمانی، معنوی و اقتصادی بر ما وارد کرد و به علت این که مشهد زائر محور بوده و اقتصاد بیشتر مردم وابسته به زائر است، آن ها را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است، این شهر را در وضعیت خاص قرار داده است و تا مرز استیصال پیش رفته اما قدم های خوبی برداشته شده است از جمله در عرصه دانش بنیان و ساخت واکسن کرونا کارهای خوبی انجام شده است.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: پس از فرمایش رهبری در خصوص تشکیل قرارگاه مواسات در هر استان، در این استان نیز قرارگاه مواسات به همت نهاد های مختلف از جمله سپاه پاسداران، کمیته امداد، آستان قدس و ستاد اجرایی فرمان امام تشکیل شد و خدمات ارزشمندی ارائه دادند از جمله در طول این مدت یک میلیون و ۳۵۰ هزار بسته معیشتی توریع شد، در سامانه سخا ۳۲۰ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا شناسایسی شدند و ۶۰۰ هزار خانواده مورد تکریم و فعالیت های امدادی دیگر از قبیل تهیه جهیزیه دختران و کمک های دیگر قرار گرفت و بانی این اعمال خیر مردم خراسان بودند.

امام جمعه مشهد افزود: طرح عظیم پایگاه سلامت محله و مسجد سنگر سلامت در این استان تشکیل شد و سپس این طرح به نام طرح شهید سلیمانی در کل کشور اجرا شد و با همت شما مردم ما از استان قرمز به آبی تبدیل شدیم.

وی از مدیران استانی و کشوری خواست تا در خصوص اقتصاد و معیشت مردم مشهد فکری کنند و گفت: ببیش از ۳۷ هزار خانواده در این استان از کسانی هستند که به عنوان کارگر روز مزد در هتل ها و رستوران ها مشغول به کار بوده اند و بیشتر آن ها حتی بیمه نداشته اند همچنین بازاریان و اصناف در این شهر در مضیقه اقتصادی سخت قرار دارند از مدیران استان و کشور درخواست داریم تا در این زمینه مدیریت داشته باشند و مدیریت ها به طرف حصر و محدودیت ها نرود بلکه به سمت جبران خسارت باشد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    4 + = 9