تأکید آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت اجرای طرح هدفمندی مرکز خدمات

حضرت آیت الله علوی گرگانی بر ضرورت اجرای طرح هدفمندی مرکز خدمات حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: باید این مرکز نسبت به رفع مشکلات طلاب اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رییس مرکز خدمات و جمعی از مسئولان این مرکز با حضرت آیت الله علوی گرگانی دیدار و گفت و گو کردند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در این جلسه با تأکید بر ضرورت ارائه خدمات هدفمند در مرکز خدمات حوزه، گفت: نیاز است شناسایی دقیقی از مشکلات حوزویان صورت گیرد و با برنامه‌ریزی دقیق و مناسب، خدمات به‌صورت هدفمند ارائه شود.

وی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات قدردانی کرد و افزود: بر اساس آیات الهی اهداف مقدس به‌خوبی پیش می‌رود و دارای آثار و برکات بسیار خوبی است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: از زمان شیوع کرونا، طلاب و روحانیون خدمات قابل تقدیری را برای مقابله با گسترش این ویروس و کمک به بیماران انجام دادند.

وی ادامه داد: مشکلات زیادی در کشور وجود دارد و این موضوع سبب می‌شود طلاب با سختی زیادی مواجه باشند و باید نسبت به رفع مشکلات آنها اهتمام ویژه‌ای وجود داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت فعالیت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مرکز خدمات باید همت مناسبی در راستای رفع مشکلات طلاب داشته باشد و از هیچ تلاشی دریغ نکند.

هجرت طلاب از اهداف اجرای طرح هدفمندی خدمات است


در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات در سخنانی به رویکرد مرکز خدمات در ارائه خدمات همسو با رسالت حوزه اشاره کرد و گفت: در جلساتی با مدیران حوزه، طرح هدفمندی خدمات تبیین شده است و بر اساس این طرح طلبه‌ای که به حوزه ورود می‌کند تا ۱۸ سال موردحمایت قرار می‌گیرد و پس از آن، به یکی از امور حوزوی مشغول خواهد شد.

وی هجرت طلاب از قم را یکی از اهداف طرح هدفمندی خدمات عنوان کرد و افزود: ماندگاری طلاب در قم باعث می‌شود که مردم مناطق مختلف از وجود یک عالم دینی محروم شوند.

رئیس مرکز خدمات بیان کرد: بر اساس این طرح، بنا است تنها طلابی در قم بمانند که یا استاد حوزه می‌شوند و یا اینکه می‌خواهند به درجه اجتهاد برسند.

وی تصریح کرد: با اجرای مناسب این طرح، تعداد افرادی که تحت پوشش مرکز قرار می‌گیرند کاهش خواهد یافت و در نتیجه طلابی که مشغول به تحصیل هستند بیشتر حمایت خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرمحمدی گفت: طرح هدفمندی خدمات با بهره‌مندی از نظریات بزرگان حوزه برنامه‌ریزی شده است و در ادامه اجرای طرح نیز از نظرات حضرتعالی و بزرگان حوزوی نیز در خدمت رسانی مناسب به طلاب استفاده خواهیم کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 10