ائمه جمعه زمان شناس باشند/ نماز جمعه واسطه بین مردم و نظام است

حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: ازآنجاکه جایگاه نمازجمعه واسطه بین مردم و نظام است باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبیین شود و تخریب و تضعیف آن مصلحت نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اهمیت نماز جمعه در اسلام گفت: تقویت جایگاه نماز جمعه امروز بسیار ضروری است و از آنجا که این جایگاه واسطه بین مردم و نظام است باید حقایق طبق موازین شرعی در آن تبین شود و تخریب و یا تضعیف آن مصلحت نیست.

وی در این دیدار ضمن تجلیل از خدمات صورت گرفته در دوران مسؤولیت حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اظهار داشت: الحمدلله جنابعالی فردی موفق و دارای شایستگی های زیادی می باشید و ما از برنامه های که گزارش داده اید و از نهاد نماز جمعه حمایت می کنیم.

این مرجع تقلید تریبون نماز جمعه را واسطه بین مردم و نظام بیان کرد و ابراز داشت: باید در نماز جمعه مسائل برای مردم تبین و تحلیل شود، از این رو باید مطالبی دقیق و همراه با مطالعه عمیق و جامعیت فراوان و در نظر گرفتن همه ابعاد، مطالب دارای محتویات به روز و کامل و جامع دراختیار ائمه جمعه قرار بگیرد.

حضرت آیت نوری همدانی تفسیر قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را از منابع عالی برای بهره مندی درخطبه های نماز جمعه نام برد و گفت: امروز در دنیایی واقع شده ایم که باید ائمه جمعه زمان شناس باشند و مسائل و حقایق عصر ما یعنی مسائل آخرالزمان را خوب تحلیل کنند و به گوش مردم برسانند.

این مرجع تقلید تقویت نماز جمعه ها را بسیار ضروری دانست و افزود: نماز جمعه واسطه بین مردم و نظام است و امام جمعه باید مسائل را بشناسد و با رعایت موازین شرعی بیان کنند و تضعیف و تخریب این جایگاه به بهانه های مختلف مصلحت نیست.

وی با تجلیل از شخصیت و خدمات و گزارش عملکرد آقای حاج علی اکبری، وی را فردی موفق دانست و افزود: برنامه های که گزارش داده شد با جدیت پیگیری شود و باید مراقب دشمنان اسلام و انقلاب باشیم که پیامبر اکرم(ص) عامل مشکلات در میان مسلمین را اختلاف و راه نجات را وحدت بیان فرموده اند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 5 = 10