انقلاب اسلامی سردار سلیمانی های فراوانی دارد

امام جمعه مشهد گفت: تا زمانی که ولایت در جامعه در اهتزاز است در ترکش جریان ولایت و اراده ولی امر مسلمین ده ها و هزاران شهید سلیمانی وجود دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار رشید غیور اسلام سپهبد سلیمانی به رفتار براساس تقوا در کانون زندگی اشاره کرد.وی با بیان این که تقوای در رفتار برای تحقق هدف دینی و اسلامی است، گفت: دستوراتی که در اسلام برای کانون زندگی داده است برای پیدایش خانواده دینی و اسلامی است، در بینش توحیدی خانواده تشکیلاتی است که برونداد آن آرامش و پرورش است اما در بینش مادی و اومانیستی خانواده را کانون ارضای غریزه جنسی می دانند.

آیت الله علم الهدی خانواده را کارخانه انسان سازی از نوع تربیت و پرورش انسان بیان و ابراز کرد: آرامش بخشی در برابر بحران وظیفه زن است و آرامش بخشی به داخل زندگی نیز وظیفه مرد است و اگر این دو بعد در زندگی درست مدیریت شود، این زندگی پناهگاه آرامش در برابر بحران و مودت شده و همه مشکلات حل می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آیاتی از سوره احزاب، گفت: ما در برابر همه فراز و نشیب های سیاسی و اجتماعی که در جریان زندگی ما به وجود می آید باید به سراغ قرآن رفته و هم آموزه ها را دریافته و هم تکلیف خود را تشخیص دهیم.

وی شهادت سردار سلیمانی را نشان دهنده ماهیت آمریکا بیان و ابراز کرد: جنایت امروز نشان داد که آمریکا این است، وقتی گرگ به سراغ میش آید، ممکن است این میش را صید کند اما تا زمانی که چنگ و دندان را نشان ندهد، امروز آمریکا این چنگ و دندان را به ما نشان داد، کسانی که دل به غرب بسته و به مذاکره با غرب دلخوش هستند و فکر می کنند با این گرک درنده نشسته و مشکلات را حل کند، ببیند نتیجه این است.

آیت الله علم الهدی با بیان این که عملیات شهادت سردار سلیمانی و همراهانشان ارزش عملیاتی، امنیتی و اطلاعاتی ندارد، گفت: شهادت سردار سلیمانی یک عملیات حساب شده نظامی و تسهیلاتی، کودتا، ترور و توطئه نبود چون ترور و توطئه های آن ها نسبت به این سردار نقش برآب شد، هنر نکردند که بیش از یک هفته بخشی از فرودگاه بغداد را تصرف کردند و در عملیات کودتاچی گری که نیرو های خود را مسلط کرده که یک نفر را بکشند، اگر مرد بودند ایشان را در جنگ های سوریه و عراق براندازی می کردند نه در این جا، این دلالت بر ضعف نظامی و نه اطلاعاتی ما ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: دنیا تماشا می کند و پنتاگون که این همه داد و شعار به عنوان قدرت در دنیا را دارد، شهادت سردار سلیمانی را که به آن عملیات آزرخش کبود می گویند به گونه ای به مقابله پرداخت که آبروی خود را برد، اگر بنا باشد با ابتکارهای عظیم و شدید و فرمانده رشید به مقابله با آمریکا برویم، آمریکا قدرت مقابله با این را نخواهد داشت.

وی با اشاره به شهادت شهید بهشتی و یارانش و تجربه از دست دادن یاران انقلاب، گفت: داغ سردار غیوری بر قلب رهبری سنگین آمد و دل ایشان آزرده شد اما چنین داغی برای ملت ما بی تجربه نیست و در روزی که شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان شهید شدند، فردای آن روز این مردم با صلابت و هیبت در برابر این حادثه را نشان دادند و نشان دادند که این کشور پر از بهشتی است.

آیت الله علم الهدی انقلاب اسلامی را دارای سردار سلیمانی های بسیار دانست و گفت: برای ما شهید سلیمانی عنصر مقدس است که راه طی کرده به هدف رسیده است و ایشان را عنصر از دست رفته نمی دانیم که بگوییم ضایعه قابل جبرانی است، تا زمانی که ولایت در جامعه در اهتزار است، در ترکش جریان ولایت و اراده ولی امر مسلمین ده ها و هزارها شهید سلیمانی وجود دارد و از کجا معلوم سلیمانی و قوی تر از شهید سلیمانی الان در نسل جوانی که امروز به عرصه دفاع مقدس رسیده اند موجود نباشد که تا ۴۰ سال آینده آمریکا را به خاک نابودی و ذلت بکشاند.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: این شهید تا زنده بود مجاهدات، ابتکارات، فرماندهی متحیرانه در منطقه داشت و  مقاومت را بر امریکا مسلط کرده و آمریکا را ذلیل کرد و در هنگام شهادت نیز با خون خود حرکتی انجام داد که با هیچ حرکت و برنامه ریزی سیاسی این را نمی توانستیم بگیرم.

وی شهادت سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را موجب پیوند ملت عراق و ایران بیان و اظهار کرد: خون ملت عراق و ایران در این شهادت به هم آمیخته شد و بعد از این یک میلیون صدام هم بیاید نمی تواند این دو ملت را از همه جدا کند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    2 + = 8