دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش: راه مقابله با افکار انحرافی توجه به آموزش و پرورش است

  دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان این که همکاری جدی بین این دونهاد ایجاد شده است گفت: معارف اصیل دینی توسط طلاب و روحانیون در مدارس به دانش آموزان عرضه می شود و راه مقابله با افکار انحرافی غربی‌ها، توجه به آموزش و پرورش است. 
به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ملکی امروز در نشست جمعی از مدیران و مسئولین آموزش و پرورش کشورهای آفریقایی که در سالن اجتماعات ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش برگزار شد اظهار داشت: خدای متعال کرامت و مقام برتری را به انسان های باتقوی داده است.

وی افزود: قاره آفریقا با بیش از ۶۰ درصد مسلمان، نشان می‌دهدکه رشد و توسعه اسلام در این قاره بسیاربالا و با استقبال همه جانبه مردمی رو به رواست.

دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش وپرورش، با بیان این که گسترش اسلام درقاره آفریقا باعث توجه استعمارگران غربی به این قاره شده، گفت: تغییرفرهنگ اسلامی به لیبرالیسم و  همچنین جداسازی مردم از دین و آخرت، از پدیده‌های شوم غربی است.

وی در ادامه افزود: اعمال نژادپرستانه غربی‌ها در قاره آفریقا برای تسلط بیشتر بر منافع و معادن غنی این کشورها است .

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش پرورش بیان داشت:استکبار جهانی برای از بین بردن حقوق مسلمانان به راحتی آنان را در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه به خاک و خون می‌کشند؛ دم ازحقوق بشر می زنند درصورتی که اگر یک نفرغربی کشته شود، هزاران طرفدار حقوق بشر پیدا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی، درادامه با بیان اینکه باید راه‌های مقابله با افکار انحرافی غرب را در مدارس گرفت اظهارداشت: راه مقابله با افکارانحرافی غربی‌ها صرفا درگرو آموزش‌هایی است که در سطوح ابتدایی و راهنمایی به دانش آموزان یاد داده می‌شود است.

وی بابیان اینکه سابقه آموزش و پرورش در ایران به ۱۶۰سال قبل باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه مراحل آموزشی برای دانش آموزان به  شکل امروز در بیاید، تعلیم دین توسط علمای اجرا می‌شد .

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: بعد از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی، همکاری جدی بین حوزه علمیه و آموزش وپرورش ایجاد شده که معارف اصیل دینی توسط طلاب و روحانیون، در مدارس به دانش آموزان عرضه می شود و کشورهای دیگر ازجمله کشور های افریقایی هم می‌توانند از این تجربه استفاده کند .

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: طلاب و روحانیون اعزامی به مدارس، خدمات مشاوره‌ای و معارفی را به دانش آموزان ارائه می‌کنند و آنها را با مباحث  امامت و ولایت آشنا می نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش پرورش جمهوری اسلامی ایران، آماده است تمام تجربیات و طرح های استفاده از روحانیون دینی را در اختیار مراکز آموزش و پرورش سایرکشورها به خصوص کشورهای مسلمان آفریقایی بگذارد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + 2 =