آیت الله نوری همدانی : مسؤولان همت خود را معطوف حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کنند

نوری همدانی
حضرت ‌آیت الله نوری همدانی از مسؤولان کشور خواست همت خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی که گریبان گیر مردم و جامعه شده است دو چندان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شامگاه سه شنبه در دیدار استاندار لرستان با تسلیت ایام اربعین گفت: لرستان خاستگاه علمای بزرگی همچون مرحوم آیت الله العظمی بروجردی است.

وی افزود: سال ۲۲ شمسی بنده به قم آمدم در آن وقت حاج آقا روح الله کمالوند یکی از رجال بزرگ بود، آن زمان دو حاج آقا روح الله داشتیم یکی حاج آقا روح الله خمینی و دیگری حاج آقا روح الله خرم آبادی بود که هر دو از نظر فضل، درس و بحث مثل یکدیگر بودند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مردم لرستان بسیار متدین و متعهد هستند، اظهار داشت: مردم این دیار در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پیش قدم و تأثیرگذار بودند، ۵۰۰ نفر از بانوان در خرم آباد به شهادت رسیدند یعنی خانم ها هم در دفاع مقدس شرکت می کردند و این آمار بالایی است.

وی ادامه داد: مردم لرستان افراد باصفایی هستند، مسافرتی به این استان داشیم و هنوز خاطره لطف، محبت، صفا و مهمان نوازی مردم را فراموش نکرده ایم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وظایف طلاب و روحانیت در قبال انقلاب ابراز داشت: ما طلبه ها وظیفه داریم در قبال مسأله اسلام، انقلاب و مسائلی که امروز در دنیا مطرح است و با وجود دشمنان کینه توز همیشه در صحنه باشیم.

وی عنوان کرد: ما وظیفه داریم موازین، ثمرات و برکات انقلاب را حفظ کنیم، یکی از وظایف دیدار با مردم و در صحنه نگه داشتن آن ها است، انقلاب اسلامی ایران زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است؛ همیشه باید جراغ انقلاب را روشن و تنور را گرم نگه داریم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم همچنین مسؤولان را به تلاش مضاعف برای حل مشکلات مردم از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی توصیه کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 13